• Drakdal

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Grattis miafina! Det är ju jättebra resultat! Superbra kämpat.

Atkinschokladen, 138kalorier och 8g fett i en av bitarna.

• Drakdal

Mysan98, hej och välkommen! Jag och rätt många till på den här tråden kör enligt GI, dvs utesluta onödiga kolhydrater, typ vitt bröd, pasta, mjöl, socker mm. Jag kör GI rivstart som innebär att jag i stort sett äter grönsaker, kött, fisk, fågel, ägg och vissa mejeriprodukter som ost, mellangrädde och andra lågkolhydratlivsmedel. Dessutom har jag uteslutit lightdrycker och fusksocker för att inte bli lika sötsugen.

För och nackdelar: Nackdelarna är att man första veckan och en bit in i andra är otroligt trött och orkeslös då kroppen vänjer sig av kolhydrter. Detta försvinner sen och då blir man lika pigg som vanligt om inte piggare.
    Fördelarna är att man går ner i vikt hyfsat fort ca 1-1,5kg per vecka. Dessutom försvinner sötsuget i stort sett helt efter ett tag. Man kan äta ute bara man utesluter potatis, pasta, bröd och liknanade. Äta typ sallad eller kött/fisk och grönsaker. Ytterligare känns det inte som att banta utan snarare som att lägga om kosten till ett hälsosammare alternativ.

Jag tycker att denna metod är super, ursäkta om det blev långt:)

• Drakdal

JippI! minus 1,5 kg!! Det känns så bra! Ibland är det en riktig sporre att väga sig:D Nu hoppas jag att jag kan gå ner 2,6kg till på två veckor för det är ett av mina delmål och då kommer mamma och hälsar på.

Bra början på dagen:D nu ska jag ut och gå en timme.

• Drakdal

Kul med orbitrecken! Då är det bara att sätta igång...

Semlor ja... känns skönt att veta att jag inte ätit en enda och att jag faktiskt inte ens varit sugen på det.

Annars har jag råkat ut för en förkylning så träningen ligger på is ett tag för min del, men det verkar som det går ganska bra ändå:D Jag kan tom ta av mig ett par gamla jeans jag inte kunnat ha på ett tag utan att knäppa upp knappen:D

Nu är det bara att kämpa vidare

• Drakdal

Håller med miafina, om du inte vill gå över till GI för då minskar också sötsuget rejält till att nästan inte finnas. Men det är förstårs lite mer ansträngande än att bara gå ifrån sötsaker, dock kan det vara värt det om man har svårt att motstå sötsaker även efter en vecka med bara viljan. hoppas jag inte krånglade till det...

• Drakdal

Miafina, gu vad du har varit duktig!! Jag håller också med om att uppmuntran och stödet här har och är helt otroligt! Tack ska ni ha allihopa!

• Drakdal

Vat ut och drack vin igår, för första gången på 7 veckor. Trots att jag bara drack en flaska vin så känner jag mig bakis idag:( men det är nog värt det för oj vad gott det var med vin!! Inte åt jag något onyttigt heller varken igår eller idag...än... ska nog klara det. nej nu ska jag vila en stund har precis varit ute med hunden.

• Drakdal

Miafina, var inte målet att väga 100 när din mamma kommer?:D Eller hade du skärpt målet till minus 20kg alltså? I vilket fall är jag säker på att din mamma blir överraskad och glad å dina vägnar. -1,9 tycker jag låter jättebra! speciellt om du har lingonveckan. Bra kämpat

• Drakdal

Lyxig, god och GI-vänlig efterrätt!

Hemgjord glass med varma blåbär

Glassen
    3dl vispgrädde
    100g philadepiaost
    1dl kesella
    3 äggulor
    1,5dl sucketter strö
    1 vaniljstång

dela vaniljstången och kärna ur den lägg den delade vaniljstången med kärnorna i en kastrull och häll i 1dl grädde, koka upp och ta av kastrulen och ta bort vaniljstången.

Vispa äggulorna med suketter strö i 2 minuter, därefter häll i philadephiaosten och vispa upp. Häll i smeten i gräddavkoket och koka upp igen. När den tjocknar och får en kokbubbla ta av och låt svalna, ställ in i frysen i 20 min.

Under tiden vispa upp resterande grädde till normal gräddkonstistens vänd därefter försiktigt ner kesellan, ställ in i kylen.

Efter 20 min, ta ut båda bunkarna och vänd ihop dem i en bunke, låt stå i frysen i 1-3 timmar beroende på vilken konsistens ni önskar.

häll över värmda blåbär och njut

• Drakdal

välkomna hit alla som precis hittat hit! Jag älskar den här tråden efterom alla stöttar varandra så bra här en eloge till er alla! Jag har aldrig tidigare haft denna motivation och det känns bra att kunna/känna sig tvingad, att varje vecka skriva hur det går. det är tillräckligt peppande för mig för att inte vilja ha gått upp! Imorgon är det vägning igen så då får vi se hur den gångna veckan har gått med tanke på lite fest i frdags...

Apropå sötsuget så är det mindre nu med mindre kolhydrater än tidigare, även om jag även här får svackor ibland.

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.