Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
jag äter faktiskt ordentlig middag även om det ibland är lite sent om jag inte ätit det på normal tid, typ en sallad med lax eller kött.
jag äter faktiskt ordentlig middag även om det ibland är lite sent om jag inte ätit det på normal tid, typ en sallad med lax eller kött.
Det finns naturell yoghurt som innehåller mindre än 5 kolhydrater/100g så en tallrik med det och lite linfrö och valnötter kanske skulle fungera, annars är det gott med lite brieost och parmaskinka.
Hello allihopa, idag var det vägning igen men vågen visade bara minus 0,1kg, men men det är ju i alla fall minus!
Miafina, se vad en bra dag kan ge, du låter redan mycket gladare:D
Jag är såå sugen på yoghurt så jag måste nog gå ut i kylan och ta mig till affären, yoghurt med lite nötter är precis vad jag behöver nu!
Hej igen! Har varit på konferans hela helgen, eller varit borta ända från torsdag klockan 13.00. Äntligen hemma igen till sin egen säng och BT:). Har under helgen ätit hyfsat bra, ingen pasta, potatis ris eller så, inte heller kakor och kaffebröd. Däremot har jag ätit lite mörk choklad och frukt vilket kanske inte är det bästa sätt ur den GI metod som jag använder. Dessutom blev det ett par glas rödvin både tors, fre och lör. Så det ska bli intressant att se hur vågen visar imorgon!
Miafina, kul att det går bra med GI! Du kommer snart ner till dina minus 12kg, det är jag säker på.
Nu ska jag gå och vila en stund för jag har knappt sovit något inatt och har varit på seminarie i morse.
Ost och grädde först... Ost är helt ok fetaost tex har ca 0,5g kolhydrater/100g dvs knappt något, grädde har lite mer och där ska man kanske inte äta obehindrat.
Sen till min vägning idag!! Var helt säker på att vågen skulle visa på plus, men icke!!!! MINUS 0.5kg trots att jag inte körde stenhårt i veckan. Kunde inte bli bättre!
Atkins verkar vara ganska likt GI-rivstart, förutom att man får äta obehindrat med grön sallad och vissa andra grönsaker med GI.
Miafina, kul att det går bra, jag sa ju det;) Fortsätt i samma stil så kommer du helt säkert vara nöjd på bilderna på bröllopet. Själv börjar jag känna mig mer självsäker för varje kilo som försvinner.
Miafina, det låter som om du ska gå över till GI-rivstart efter dina två inledningsveckor för den är typ som Atkins fast med obegränsat av vissa grönsaker.
svarta byxor med kritstrecksränder brukar göra en längre och slankare och sedan en svart tunika som INTE får vara för stor för då syns det inte, den ska i och försig inte heller sitta som ett korvskinn:D men kort och gott sitter bra! Hur som helst kommer det att synas så kör på tjejen!!
Själv kommer mamma om en vecka och då har inte hon sett mig på fem eller sex veckor så det ska också bli spännande.
Låter som ett bra val!!
Miafina, lycka till det kommer helt säkert gå bra!
Hur gick det då Miafina?? Vad sa mamma??