Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
Kul!! Nu är det bara att ta nya tag så att du är ännu mindre nästa gång du träffar henne.
Kul!! Nu är det bara att ta nya tag så att du är ännu mindre nästa gång du träffar henne.
Atkinschoklad som man kan köpa i välsorterade affärer vid hälsokosten och på alla hälsokostbutiker är JÄTTE gott! om man gillar choklad dvs, och de innehåller bara 1-3 kolhydrater per bit beroende på bit.
Jag blir så peppad av alla här, det är så kul att se att vi är flera som kämpar på och faktiskt går ner!!:D:D:D
Miafina, det brukar vara dem man träffar sällan som märker det mest så mormor och CO ser säkert att du gått ner (om det nu inte var så länge sedan du träffade dem att dom inte sett dig med de där extrakilona). Se till att då visa dem din midja;).
Själv sitter jag här och funderar när alla gäster kommer, vi ska gå ut på kåren och det är så tråkigt att börja på vinet innan alla kommer:)
Det känns som jag tjatar om atkinschokladen men den är verkligen super;)
Angående skolluncher så ska du nog helst försöka att undvika potatis pasta och ris och som sagt ta grönt istället till. Du kan väl dra en vit lögn om att du har svamp i tarmen och därför inte kan äta mat med mycket kolhydrater i om de nu behöver en anledning. Annars tror jag att det blir svårt att äta enligt GI som din vardag ser ut just nu. Är visserligen inte heller proffs på området men;).
Miafina, ge inte upp nu! jAg hade två veckor (vecka 3 och 4, med GI-rivstart) som jag inte gick ned ett hekto trots att jag körde som man skulle. Men det var bara en platå som jag gick ifrån efter det och då rasade jag ner de nästkommande veckorna. Så om du står still ett par dagar ska du nog inte misströsta! Sen kan du kanske försöka att inte väga dig mer än en gång i veckan. Jag vet att det är svårt och jag följer det nog inte alltid själv men det är värt det de veckor man klarar. Så se till att inte ge upp, ta istället och bli lite förbannad och använd det mot vågen, att du minsann ska visa den att du kan gå ner.
Jag tror inte att det är så bra att kombinera med nutrilett då de innehåller mycket kolhydrater men det ska finnas något pulver som har lågt GI och då borde det ju fungera, Nutrilett har ju lågt GI-barer och de funkar nog men det är ju bara att läsa på innehållsdeklaration så får du se. Bör inte ha mer än 5 kolhydrater/100g har jag läst någonstans.
Kul idé med IKEA kasse med de kilon man tappat!! Ska kanske pröva det...
Jippi!! mitt andra delmål är fixat!! Jag väger nu under 80kg, dvs 79,8kg. Så glad att vägningen denna vecka gick bra trots lite vin i ferdags och lördags! Det är väl inte det värsta och man får ju dricka det i fas två men jag försöker att hålla mig till rivstart så mycket jag bara kan. Ännu roligare är att jag lyckats med detta innan mamma kommer på torsdag, det var det jag helst ville.
Miafina, så fort din kropp ser att du håller dig till en stil kommer den också att acceptera några små felsteg här och där, min kropp var precis som din i början och reagerade på minsta lilla men nu när jag har kört i 11 veckor så börjar den gå med på felsteg, sen om det beror på att jag bara väger mig en gång i veckan och inte ser alla upp och nergångar därimellan vet jag inte. Så mitt tips är att du väger dig en gång i veckan och försöker att hålla dig till en stil då kommer kroppen att vänja in sig på det.
Enligt den GI-rivstart jag har ätit är nötter helt OK! däremot inte morötter. Men det verkar vara olika som sagt...
coscos är inte bra däremot går bulgur bra, eller bättre än det mesta annat som, ris, coscos, vanlig pasta och potatis.