Glamour, mon amour!
Har suttit och suktat på fashion-sajter så kvällen fick ett glamouröst avslut ändå. Trots att alla mina pengar går till träolja.
/G
Har suttit och suktat på fashion-sajter så kvällen fick ett glamouröst avslut ändå. Trots att alla mina pengar går till träolja.
/G
lapinette, idag mår jag som en prinsessa - tur!!
Vi hörs om träffen. Kram, G
Lapinette, hur gör man för att SKIPPA saker? Tror aldrig att jag lyckats... en av oss nämner i förbigående att vi vill ha en viss grej, och där lägger vi ribban, sen höjs den hela tiden för varje ny grej som läggs till listan. Meningen är väl att man ska avlasta varann när man är två, men när två perfektionister möts funkar det inte riktigt så ;)
Zea: Stockholm måste väl nästan vara den bästa av världar, just nu. Får du vara ute nåt, i ditt jobb?
Snark, G
hej zea! Tihi, har faktiskt sett dig på bild, din glamourprinsessa där. Själv har jag typ stora glasögon så jag är nog rätt incognito ;) Men om du känner igen mig ändå får du såklart gärna ge dig tillkänna!
När det gäller utomhusjobb tänkte jag mest på filmeriet, men om du inte pysslar med det just idag kan du nog vara rätt glad för det, bläh vad slaskigt det är.
Nu ska jag gå iväg och få tånaglarna målade i glada färger!
Kram, G
Lapinette, vi lät cateringen fixa allt, efter att ha provat. Eftersom tårtan bestod av mörk och ljus mousse på valrhonachoklad, med ett överdrag av valrhona-kakaogelé och vi ÄLSKAR valrhona, så kunde det knappast ha blivit bättre. Sen hade de dessutom en dessertbuffé som var heeelt fantastisk, bara fruktarrangemanget var så vackert! Sen fanns, om jag inte minns fel, små eclaires, mini creme-bruleer, en tarte du citron, en päronpaj med toscakrisp och en tarte med färska bär och creme anglaise med burbon vanilj... ja, du fattar. Gottigott.
(Nu ligger lägenheten ute på nätet, 22,5 m2 på kungsbro strand, kolla stajliga stylingen )
fast, lapinette, jag vet att du inte är så förtjust i choklad...
Du kanske ska satsa på en rödvinstårta ;) ?
Om du behöver nån som vaktar champagnetårtan så kan jag ställa upp.
En grej till: Jag har hört att om man köper viner som är lite mer okända, "smala" sorter, så kan de innehålla en massa skumma saker. Därför kan det vara bra att låta nån testa dem så ser man om personen blir dålig innan man själv dricker.
Jag kan ställa upp på det också.
Slurp, G.
Lapinette: Minns nu när du berättar - det är verkligen en av de bästa grejerna med att gifta sig. Alla som vimlar runt och målmedvetet stressar och kämpar för att allt ska vara perfekt på MITT, eller i detta fall DITT bröllop. Tror jag fattade detta när jag stod ensam och andades ut en smula i tornrummet på slottet och såg cateringpersonalen rusa fram och tillbaka mellan kylbilarna och köket med stora fat och järngrytor. Och när jag så småningom kom ner stod Madame De Lussac och delade ut rummen till alla våra vänner, hon hade till och med fixat barnvakt till ett par. Järnkoll på allt... själv var jag mest som sån där slajm-massa, helt obrukbar alltså.