• Gemma

Glamour, mon amour!

"En hel del rockstars", fasen vad självgott det lät. "Narcissistiska psykvrak med en elgitarr fastklämd mellan sig själva och mig" kan vara ett sätt att beskriva dem... å andra sidan var man ju ung och vilsen själv. Vill inte vara utan några erfarenheter, men skönt att vi alla tycks ha kommit ur dåliga erfarenheter helskinnade, därtill rätt mycket klokare. Lapinette, tror att knäppisar dras till en när man själv är rätt organiserad och försöker hålla nån sorts riktning. Och de kan ju vara charmerande när de vill.

• Gemma

Jag tröttnar aldrig på bröllop! Det har gått ett halvår och fortfarande pratar vi om och om igen om dagen, jag och mamma framför allt. Och här... hoppar in än här och än där och berättar och klistrar in bilder på allt från buketten till engångsbilder.

Lapinette, sååå gulligt att du vänder hans huvud mot dig. Min man tittar aldrig på andra kvinnor, jag blir nästan misstänksam! Tänk om han trillar dit rejält en dag, bara liksom blir sådär absorberad som han blev av mig. Skickade kärleksbrev och sa jag älskar dig, om och om igen, efter en enda kyss... Usch, inte tänka tanken. Snart är vi tillsammans. Och tur är det för... uppenbarligen kan jag visst bli svartsjuk ;)

• Gemma

Lapinette, ibland kan jag önska att min man var aningen mer possessiv, lite mer latinsk. Det är sexigt. Men han är normandiskt stillsamt betraktande. Matchar mig väl eftersom jag ju är forskarbarn. Din man är halvitalienare och du dansös, kan tänka mig att du är rejält eldig när du stängt ner excel och dragit på dig partydressen ;)

• Gemma

Lapinette, förresten, har du sett en såpa som heter Sous le soleil? Älskar den. Sååå härligt cheesy.

• Gemma

Jag är också vaken! Brud juni, min man gör också jättegod taboulé. Och ingen av oss hade haft något jättelångt förhållande innan vi möttes. Rätt skönt faktiskt. Ni verkar jättesociala allihop.
    Lapinette, låter supercoolt med ditt musikaliska lapptäcke. Disco funkar allra bäst på bröllop, även om just jag sällan lyssnar på det i vanliga fall blev det ändå en del saker som Andrea True Connection och Jackson Five på bröllopet.
    Den här kvällen är min ensamkväll, den sista på myyyycket länge. Skönt... föredrar sällskap, trots allt. Kramar, G

• Gemma

Lapinette, vad är nem för nåt? Jag är inte så vild, har alldeles för stort trygghetsbehov tror jag.

Jag gillar egentligen att vara själv och min lägenhet är fin och jag har en massa tesorter att välja mellan. Men ändå, det är ödsligt sen han flyttade till Kina. Vet att han sover djupt när jag blir som pratsjukast, vid tiosnåret. Det händer att jag egoistiskt ringer och väcker honom trots att jag vet att han måste jobba långa dagar och gå upp tidigt. Men han blir aldrig arg eller sur.

Usch, nä, nu får jag sluta sitta här och sukta efter honom och en annan sorts tillvaro. Måste passa på och njuta av de sista stockholmsdagarna. Det lär nog inte bli så svårt.

Kram, G

• Gemma

Lapinette, Nem låter som vi säger i skåne JEATTE-GOTT! Och egentligen borde jag väl se det som att jag stannar i Shanghai i två år, med inslag av turism till Europa, men det känns så drastiskt. Så jag väljer att tänka att jag kommer hem, hit till Sverige, i juni eller juli. Och då stannar jag nog ungefär en månad.

Bevis på att jag ännu inte klippt navelsträngen: Vi har kvar en stor, möblerad lägenhet som är outhyrd. Viktigare ändå: Jag har kvar mitt sats-abonnemang! Tror att när DET blir fruset / uppsagt, då har jag flyttat på riktigt. Och om jag verkligen ska få ut nåt av den här perioden måste jag nog acceptera att jag bor i Kina. Men shit... man har allt en bit kvar. Speciellt när det är så fint här.

Lägenheten visas idag! Superspännande! Jag har varit och köpt färsk frukt och lite annat som ska sätta den sista guldkanten. Och igår var floristen där med underbara balkonglådor fulla med lavendel, rosmarin- och olivträd och ja, det är nästan så att jag ångrar mig. Balkongen har ju utsikt över kanalen med små båtar som puttrar förbi. Helt otroligt att man kan bo så, fem minuter från centralen och Arlanda Express. Den här lilla raringen har verkligen varit min kokong i två års tid.

Min man är hos sin PT IGEN, börjar nästan bli misstänkt...

Ikväll ska jag grilla hos min bror i Saltis. Tycker så mycket om deras barn. Ja, när jag tänker efter gillar jag barn jättemycket, i alla fall åtta stycken (alla som tillhör familjen).

Kram på er: G.

PS Lapinette, längtar till tisdag!

• Gemma

Hej brud juni, picnic låter mysigt. Jag dricker espresso just i detta ögonblick och halvligger i soffan medan jag skriver på min fina lilla silvriga Mac G4.

Var ska ni picnicka nånstans? Gläder mig redan åt grilldoften.

Är besatt av min nya parfym, Flower By Kenzo - den RÖDA metallflaskan, liten, som heter "just one drop". Det är en koncentrerad eau de parfum, som små oljedroppar. Säkert ett marknadsföringstrick. en miniliten flarra kostar lika mycket som en jättestor, men jag skyller på att jag är nomad och det är praktiskt.

Vad luktar ni?

• Gemma

Personal Trainer... i mannens fall en kvinna (f.d. elitgymnast, kinesiska alltså) som står och vrålar att han ska göra hundra armhävningar, go-go-go, you can do it! Ja, du fattar.

Svar på tråden Glamour, mon amour!