Glamour, mon amour!
Zea, jag är så väderberoende att jag blir rädd för mig själv ibland... samtidigt - skönt att man är en enkel varelse. Har du funderat på att flytta till nåt soligare land? Kram, G
Zea, jag är så väderberoende att jag blir rädd för mig själv ibland... samtidigt - skönt att man är en enkel varelse. Har du funderat på att flytta till nåt soligare land? Kram, G
Zea, min mans kontrakt är på 2 år, sen får vi se...
I vårt fall är det jag som är minst flexibel eftersom jag har språket som arbetsredskap. Kändes trist när jag blev kallad till en anställningsintervju på en superfin byrå i stockholm förra veckan och fick ringa och lämna återbud. C'est la vie.
Vi behåller i alla fall lägenheten på Kungsholmen, för säkerhets skull.
NY är härligt, om man har det väl förspänt. Men med en man som är advokat lär det inte bli några problem. Vad jobbar du själv med? Minns inte om jag redan frågat, hoppas du ursäktar i så fall.
Nu ska jag till brädgården. BLÄÄÄÄÄH!
Kram, G
Zea - handlar den händelsevis om vampyrer?
Är hemma från min första utekväll i Stockholm på lääänge. Visst var det trevligt, men man förtränger lätt vad dyrt det är här. Igår fick jag ta en taxi från Täby - hu! Och idag gick vi på teater, därefter tog jag ett ynka glas champagne och en varmrätt på Süd, det landade på nästan 500 spänn. Fantastiskt gott och trevligt men... i morgon och på söndag bjuder jag diverse väninnor på marockanskt - HEMMA.
Apropå afrikanskt och så - igår hade min kompis valt latmansalternativet och köpt hem en massa god meze från Beirut Café, som öppnat filial i Östermalmshallen. Bästa mezen jag käkat hittills!
I morgon ska jag upp i ottan och olja 4 kvadratmeter teakplattor. Låter mindre än det är...
Gnatt, G.
Nu har jag oljat 59 teakplattor och rivit upp samt kastat gammal balkongmatta. Härligt.
Hej girls, kort bara: Är trött efter tolv timmars hantverksjobbande... men fint blir det. Lapinette, när och var är pumpen i morgon? Jag kommer! Kram, G
Jag vill gifta mig! Vill, vill, vill! Varför får jag inte gifta mig.
Brud juni: Fantastiskt, en riktig klassiker med spräckta byxor... själv har jag aldrig lyckats med just det numret, däremot gick jag omkring rätt många timmar idag med nerdragen gylf på skitiga träningsbyxor (för små, min renoveringsstass). Hann bland annat gå en vända till snickeriet och flasha mina svarta spetstrosor för gubbarna.
Sen stod jag bara en lång stund i soprummet (hade kastat en soffa) och kved: Nej, nej, nej!
Jag har också breddat mina höfter, och en hel del annat. Det är bra för hälsan och det mesta annat, dock inte för garderoben. Men det är ju så gott med mat och vin, eller hur? Ikväll firade jag att jag städat i 12 timmar med smörstekta pilgrimsmusslor, följt av årgångschoklad (Michel Cluizel). Och de senaste tre kvällarna har jag druckit i snitt en halv flaska vin / champagne, i glada vänners lag.
Kram, G
Kr
Glömde det viktigaste: Lapinette - sååå kul med din möhippa! Låter som om dina tjejer lyckats förena alla dina intressen - aktiviteter, champagne och lyxlirande. Du får gärna berätta live i morgon...
Lapinette, jag tror inte jag är sjuk, dock är jag heeelt utslagen. Speciellt efter att ha kånkat ett bord, två stolar och ex antal smågrejer från Ikea-bussen. Men tack för tipset, det VAR verkligen smidigt. I synnerhet som lägenheten ligger på Kungsbro Strand och bussen körde förbi, så chauffören kunde släppa mig i närheten. Sen oljade jag om trädäcket och våttorkade hela golvet.
Kan ett inlägg i ett bröllopsforum bli mer oglamouröst än såhär?
Ser fram emot att träna och / eller ses efter din Cannes-vistelse. Kram, G