• Gemma

Glamour, mon amour!

Såhär i efterhand kan jag kanske ångra att jag inte gjorde inlägg nummer 500 aningen mer högtidligt.

• Gemma

Hej Lapinette. Skulle han inte FÅ klappa på dig eller inte kunna röra armarna?

• Gemma

Brud juni, shit vad vasst med Da Vinci-koden. Så duktig och disciplinerad är inte jag... mina litterära landvinningar på franska inskränker sig till Lille prinsen.

Zea, hej! Undrade just hur det var med dig. Hur är det med dig? Mycket bröllopsbestyr förstår jag. Festprogrammen: Omslaget höll samma grafiska profil som inbjudningarna och kyrkoprogrammet. Sen hade vi menyn, plus ett par humoristiska rader om varje gäst. Vi gjorde programmen på tre olika språk och så fick cateringen lägga rätt språk på rätt plats. I övrigt hade vi inget mer.

Någon annan kanske har kul idéer om festprogram?

Lapinette: Pump ÄR smärtsamt när man inte är van... själv kommer jag gå ihoptvinnad efter tisdag, för jag har inte pumpat på säkert ett halvår.

Nu ska jag käka min spaghetti. Kram, G

• Gemma

Brud Juni: Måste erkänna att jag begått samma misstag en gång! Man ser nån som står och putar med magen i en viss ställning (behöver inte ens vara fett), som är väldigt nykär eller i färd att gifta sig, och man lägger ihop två och två och det blir nitton. Men... en sån miss gör man ogärna om. Över huvud taget är den där frågan så himla odiskret att ställa!!

• Gemma

brud juni, skojade jag bara om vaddå? You've lost me...

• Gemma

Lapinette, hur lyder menyn? Är sååå nyfiken. Och just nu pågår visning på lägenheten, är så nervös. EXAKT 15.30 kommer ett stort sällskap med tio stojande ungar o börjar tokgrilla nedanför min minutiöst stylade balkong... så typiskt!

• Gemma

Alltså i samma ögonblick som visningen började.

• Gemma

Lapinette, om du tackar nej till vin - den var bra ;)

• Gemma

Hej Maria och kul att du gav dig tillkänna! Ja, vi verkar vara födda samma år och kommer från samma del av Skåne (NV) så det hade verkligen kunnat vara du! Visst är livet spännande när man flänger kors och tvärs och jag skulle inte vilja vara utan mina erfarenheter, men oj vad vilsamt och grönt det var nere i Skåne i helgen. Man mår bra av det, på ett annat sätt. Och resandet är minst sagt påfrestande ibland. Vi kör på med den här livsstilen tills vi får lust med annat.

NU ringde mäklaren, allt har gått jättebra, grilldoften var inte så farlig och det var trettio pers varav 18 skrev upp sig på intresselistan. Inte dåligt med tanke på det fina vädret. Och i morgon ligger visningen lite senare, samtidigt som det blir sol på balkongen. Hoppas hoppas vi får bra betalt... har slagit vad med folk om priset, vi har en drömgräns som det vore grymt att nå. Nu ska jag promenera bort till Saltsjöbanan som ska ta mig till min bror, hans familj och deras grill. Kramar, G

• Gemma

Maria: Jag har exakt en sån väska som du pratar om, handbroderad, men den köpte mamma på sextiotalet. Min egen bröllopsväska var i guldigt siden med svarowskikristaller, fast mer modern. Tyckte att det var rätt svårt med just väskan. Hur är din väskbudget? Om den är stor kan du alltid kolla www.netaporter.com sen bags, följt av clutches. Dom är jättebra och levererar hem på typ tre dagar.

Kram, G

Svar på tråden Glamour, mon amour!