• Lapinette

Glamour, mon amour!

spöket laban - vi ska gifta oss den 20 maj i Mariefred (45 min från Stockholm) och ha middagen på Gripsholms Värdshus.

Gemmas spets är underbar men min klänning blir något helt annat. Den blir förhoppningsvis också vacker men på ett annat sätt.

Kaisa - då har du något gemensamt med Izunia om jag inte minns fel?! Australien...eller är jag helt ute och cyklar Izunia?

spöket laban - låter jättevackert. Själv är jag stolt över att jag lyckas hålla igen på klädkontot. Pengarna går istället till bröllopet och lite extra lyxiga hudvårdsprodukter. Köpte på mig lite Chanel på Arlanda när jag flög ned till Nice igår.

• Lapinette

Gemma - när du har laddat upp din Mac i Shanghai...så hoppas jag att resan gick bra och att du har spenderat några fantastiska dagar med din man. We miss you here at BT! Kram

• Lapinette

Gemma, ser fram emot äventyrliga rapporter från Shanghai!

Själv ligger jag för ankar efter en mindre rolig kväll med maginfluensa (eller vad det nu var). Känner mig absolut inte glamorös idag. Har nu lyckats kravla mig upp från soffan och försöker få i mig en banan (vilket är ett helt projekt i sig). Samtidigt är min underbara man ute och guidar min mor och hennes sambo i Antibes.

Själv är jag så trött på resor så när min man föreslog att vi skulle hälsa på hans familj i Påsk blev jag inte alls glad. Tycker jag bara tillbringat kvällar och nätter på flygplatser i väntan på försenade flyg de senaste veckorna. Skulle vilja ha en skön, lugn helg hemma tillsammans. Han tittade på mig och sa: det är nog bättre jag tar upp detta ämne när du är frisk.

• Lapinette

Izunia - vad är det för företag som du startar?

• Lapinette

Izunia - låter spännande. Du måste lova att berätta när du kan. Önskar själv jag kunde komma på något eget, något som jag kunde syssla med även från Cannes.

• Lapinette

Dragéerna ligger på min man att fixa så jag har noll kontroll över dem och inget är gjort hittills. Vilket inte förvånar mig för han stressar inte.

roslagsbrud - du låter lite som mig, järnkoll på allt. Dock har jag ingen aning om hur själva vigseln ska bli och vi gifter oss om exakt 2 månader idag. Vi ska träffa prästen om en månad och fram tills dess ska vi ha dikt och sånger klara.

Skoj att prova klänningen! Jag har ju min sömmerska här nere på besök (mamma) så det blir inget sytt på min klänning just nu. Vi ska sätta oss ned och rita upp brudnäbbarnas klänningar.

• Lapinette

Och jag vill ha "den blomstertid" för det är åtminstone en psalm alla svenskar kan sjunga med i. Överhuvudtaget vill jag ha psalmer som folk kan sjunga. 2 psalmer på svenska och 2 solosånger på engelska och så 1 dikt på franska.

Har inte funderat på vilka länder vi kommer att ha representerade på vårt bröllop men hälften är från Frankrike och sen är det Italien, Japan, Tyskland, England, Thailand, Luxembourg...

• Lapinette

Vi gifter oss den 20 maj - så då är det verkligen blomstertid!

• Lapinette

Sitter här i ett regnigt Cannes med föräldrarna sovandes i vårt sovrum. Det var för övrigt sista natten på en madrass i vardagsrummet för ikväll åker de tillbaks till Stockholm ... men på torsdag kommer svärmor. Inte mycket tid över för oss själva. Min mage har hämtat sig så mycket att jag kan dricka te och äta banan. Var med ut igår kväll på restaurang och satt där och tittade på när de andra åt. Fick smaka av alla - så det kanske är något jag ska göra i fortsättningen. Jag som gärna vill smaka allt!

Gemma - det låter som du har det toppen där borta på andra sidan jordklotet. Min bild av Kina är något annorlunda än den du ger men det beror nog lite på vart man hamnar.

Gillar starkt ditt nyårslöfte. Tyvärr inget som jag kan ge då vi redan förbrukar så mycket champagne här hemma. För oss blir det champagne både till vardags och fest. Senast i helgen då vi självfallet öppnade en flaska när vi hade gäster. Faktum är att jag i princip gillar alla champagner utom Veuve. Ska försöka prova den igen men den får min man dricka med sin mor, inte med mig. Min favorit är Winston Churchills Pol Roger. Så lättdrucken och porlande glad.

Njut av champagnen, mannen och Shanghai.

• Lapinette

Gemma - så ni har bestämt er för bilresa i Ungern?! Härligt! Vi gillar också att bila men tyvärr blir det inte så oplanerat då jag är med i bilen. Jag lägger gärna upp hela rutten härifrån (datorn). Kolllar milavstånd etc. Men visst finns det vissa spontana idéer och upptåg.

Förstår känslan av att känna sig värdelös för att man inte jobbar MEN försök och njut av att få vara lite ledig!

Svar på tråden Glamour, mon amour!