• Lapinette

Glamour, mon amour!

Izunia - om ni åker dit behöver ni väl inte hela tiden vara med era vänner? Hälsa på dem en 4 dagar och sen reser ni runt på egen hand. Absolut ett alternativ för oss om det inte skulle bli Japan. Fast självfallet hoppas vi det blir Japan. Låg igår och läste en fransk guidebok om Japan.

• Lapinette

Nej, visst är det så att man hela tiden får höra att "det är det bästa de har gjort" (skaffat barn)! Jag tar inte för givet att vi/jag kan få barn men jag vill försöka. Känner flera som inte kan få eller där det tagit många år innan det väl har inträffat så jag håller med dig Brud_juni2007 ... man ska nog inte planera för mycket utan låta det komma när det kommer.

Och det kom från rätt person - jag som är planeringsfreak ut i fingerspetsarna och kommer att äta piller t o m bröllopsresan.

• Lapinette

6. Ha någon som man kan pussa och krama konstant (åtminstone när de är små)

7. Se om man lyckas med den svåra uppgiften om att göra en bra världs-medborgare

8. Någon som min man kan leka av sin barnslighet på

Ohhh...det finns säker många fler alternativ. Så let's make love not war!!

• Lapinette

Gemma...jag fortsatte på den första listan...inte den andra!

Den andra kan säkert göras jättelång men oj, världen går väl inte under för att man har ett litet skrikande knyte som behöver en. Jag/vi hoppas på att kunna lämna bort detta lilla knyt med jämna mellarum för att fortfarande kunna få dessa egoistiskt härliga helger där vi sitter sent och äter frukost och spenderar vår dag precis som vi vill. Tror det är viktigt att få "andpauser" även när man har barn.

• Lapinette

Hi, hi...och jag ska absolut dricka vin ikväll! Något du kan lägga på din andra lista - gravid och ammande får ej dricka vin..hur ska jag klara mig?

• Lapinette

Gemma - man ska aldrig säga aldrig. Saker händer som förändrar ens världsbild. Det är ju det som gör livet så intressant.

Eftersom ni fortfarande diskuterar barn här på tråden så har vi diskuterat blivande namn sittandes ute på terrasen med ett varsitt glas vin, ett tänt stearingljus lyssnades grodorna. Lovade åter igen att jag ska flytta ned hit!

Gick ned till Cannes strax efter fyra. Köpte lite nem påvägen och sen in på en bio, Inside men. Efteråt blev det ytterligare nem på en Kinesrestaurang, lite vin och så en lååång promenad uppför en av Cannes kullar och hem. Sen blev det att sätta sig utanför med vin och grodsång.

Åter till alla inlägg om barn. Är alla era kompisar som vanligt efter att ha fått barn? Kan säga att de flesta (nästan alla) av mina totalt har gått under jorden. Hör även detta från flera av mina vänner (utan barn). Det är en av anledningarna som det för mig känns som det kvittar vart jag bor efter att ha fått barn. Jag kommer ändå att gå i något slags idé de första åren. Har jag totalt fel?

• Lapinette

Gemma - är det inte dags för dig att bege dig upp till huvudstaden? Kanske inte så ljumma vindar och champagne men ändå lite mer civilistation än Skåne (ny stryper nog alla bt-skåningar mig!!!!).

Själv beger jag mig till Stockholm imorgon. Helt ok då O följer efter 2 dagar senare. I helgen blir det att bocka av de sista delarna i bröllopet. Möte med präst, provsmaka tårta, träffa solist, betala restaurangen samt möte och danslektion med toastmaster (brorsan). Sen är det snart dags!

• Lapinette

Roslagsbrud - nej, vi såg den på originalspråk. Ve och fasa för allt som dubbas. Det är därför jag hellre hänger på BT på kvällarna än tittar på tv.

Tack för tips på restaurang. Vi är rätt dåliga på att prova nytt fast igår tog vi bara en kines på vägen. Förresten restaurangen vi går till lite då och då i Mougin är l'Amandier. Ligger uppe i gamla delen av Mougin och på sommaren kan man sitta uta och äta på deras terass med utsikt över kullarna. Har annars även två andra favoriter i Mougin men då inte i den gamla delen. Den absoluta favoriten är Le Park och sedan har vi stället där han friade La Ferme. Le Park ska man besöka en fredag eller lördag då de har någon som uppträder. Underbart att sitta där och sippa på ett glas champagne och lyssna på Barr White medan man inväntar sin suveränt goda mat. Hela stället är lite beduinkänsla med lakan som hänger i taken och röda och burriga färger. Superhärligt ställe!

• Lapinette

Självfallet BarrY White och då inte i originalform. Skriver först och tänker sen.

• Lapinette

Roslagsbrud - Visst är det så! Kan säga att det inte var lätt när vi skulle översätta vår meny från svenska till engelska och franska. O undrade vad i herrans namn jag menade med vissa saker. Vi gjorde helt sonika om menyn något!

Gemma - håller tummarna för lägenheten? Är ni där i oktober? Det är då vi förmodligen/förhoppningsvis drar till Tokyo.

Svar på tråden Glamour, mon amour!