Glamour, mon amour!
Lapinette: du måste sedan berätta vilka viner ni hade att välja mellan!
Lapinette: du måste sedan berätta vilka viner ni hade att välja mellan!
Zea: om din mamma hittar dragéer i Sverige så vill även jag veta var! Måste annars köpa dem i Cannes och konka hem dem i resväskan...
Någon boa eller bolero blir det inte för min del, men är det någon som har en idé om vad som skulle passa en kort sidenklänning? Man vet ju aldrig - augusti kan bli kallt...
Tog en power walk på 6 km häromdagen och har fortfarande träningsvärk - i skinkorna! Förstår ni vilken spänd rumpa jag kommer att få om jag fortsätter...
Men sambon förstör alla mina goda föresatser genom att ständigt mata mig med chocklad. Han påstår att mitt BMI är för lågt och är dessutom övertygad om att kvinnor BEHÖVER chocklad för att må bra!!!
Jag tror att han vill förvandla mig till en liten julgris så att han får behålla mig för sig själv... Fast annat låter det när det gäller honom själv - han har upptäckt hur mycket kalorier det finns i mjölk så nu ska det bara finnas blå mjölk i kylen. Blääää!
Champagne som fördrink låter toppen! Vad ska man bjuda på vid ett lunchbröllop som vårt tycker ni? Champagne passar iofs alla tider på dygnet...
zea: detta med långfilm låter spännande. Är det en kort eller lång film du jobbar på? Bio eller tv?
Och så har jag namnsdag idag!
Zea: handlar den om fotboll?
Spännande... Svensk film behöver en skjuts framåt - hoppas den kommer att funka bra!
Tack Lapinette och ha en alldeles UNDERBAR helg med älsklingen!
Lapinette - snart gifter du dig, och själv har jag "bara" tre månader kvar innan den stora dagen! På fredag ska såväl ringar som klänningen vara helt klara. Skorna ska jag ju köpa i Cannes, men mannens kläder återstår... Eftersom vi gifter oss i skärgården, dagtid, så funderar vi på en ljus sommarkostym, 1/2 linne kanske. Vad tror ni om det?
En härlig helg är tyvärr över. Vi tillbringade den i Roslagen - förstås. Och vi hade faktiskt vackert väder! Vi räfsade och fixade och belönade oss själva på kvällen med god mat och vin. Grillade för första gången denna säsong. Jag längtar sååå efter semester!
Beträffande frukostar så brukar vi ibland lyxa till oss med bland det bästa vi vet - bacon och äggröra. Onyttigt men så gott! Sommartid så är det melon och skinka som gäller.
Men nu är jag på jobbet, och jag har svårt att känna mig engagerad. Egentligen skulle jag nog behöva byta företag - har varit här alldeles för länge. Kollade utbudet lite, men fy så trist allting låter! Finns ingenting som lockar, ingenting av det som utannonseras i alla fall. Hum... får nog börja rycka i några trådar här och där och se om jag får napp. Har inte sökt jobb på evigheter och vet inte hur man gör längre!
Skrattade gott åt Gemmes funderingar kring vaxning - tror att älsklingen skulle få hjärtstillestånd om jag tog bort hela härligheten. Och jag med! Nej, har haft tillräckligt med urinvägsinfektioner för att inse att detta inte är någonting för mig...
Nej men, har man sett - solen lyser!
Din O kommer att vara så stilig så Lapinette! Jätte snyggt med lite rosa ihop med det mörka.
Och Gemma - riktigt kul med en man som är skogalen. Jag gillar män som vet vad de vill...
Min egen gillar att klä sig snyggt, men det blir en ledig, enkel, stil eftersom han hatar slips och skjortor knäppta ända upp. Så jeans och skinnjacka är mer hans stil. Fast jag gillar det! Och hänger han på sig gitarren också så förvandlas jag till ett viljelöst gelehallon. Mums!
Hur går det med lägenhetsförsäljningen Gemma? Det verkar vara en charmig liten lya med perfekt läge. Skön fåtölj också - har själv ett par Lamino, tycker om de stilrena linjerna. Men egentligen skulle jag vilja ha flera olika typer av bostäder så att jag kunde inreda dem på olika sätt. Finns så många stilar jag gillar, allt från avskalat modernt till jätte blommigt och romantiskt via etno. Men någonting som aldrig kommer att passera min ytterdörr är furumöbler och skinnsoffor. Där tar det stopp! Vet inte varför, kanske någon traumatisk upplevelse i min barndom?
Jodå, jag har inte svårt alls att förstå tjusningen men en stilig kille i kostym och med snygg bil som tillbehör... Det viktiga är just den manliga utstrålningen, självsäkerheten. T påstår att han föll för mig eftersom jag var precis allt han sökte - en mogen, stark kvinna, med humor och intelligens. Jaha, tack för det - kunde han inte bara sagt att jag var skitsnygg?
Grattis Kaisa - är grymt imponerad över att du doktorerat i någonting som jag knappt kan stava till!
Härligt att läsa om hur det var när ni träffade era älsklingar. Själv så var jag precis nyseparerad (1 vecka!) när T kysste mig för första gången och berättade att han tyckte om mig och hade så gjort en längre tid. Det blev dock inget mer då, och jag hann med en hel del dejting och romanser under de följande månaderna. Tänkte knappt på T som jag trodde var en riktig tjejtjusare och ingenting att lita på. Men så blev det sommar och vårt "sommargäng" började umgås igen. Där fanns han och där fanns jag, och vi var båda singlar. Jag tänkte att jag kunde ju unna mig att ha lite kul med en Don Juan, men så upptäckte jag att T inte alls var sån, utan hade en massa kvaliteter som jag inte kände till. Han började sin uppvaktning, jag var lite motsträvig men så föll jag till slut, och det rejält. Det har varit vi sen den dagen och nu kan vi inte tänka oss livet utan den andra. Vi är som ler och långhalm och kommunicerar ständigt via mail och telefon när vi är ifrån varandra. Jag gillar att han är lång, bredaxlad och trygg, och han gillar att jag är liten, nätt och kvick. Vi skrattar mycket och bråkar så gott som aldrig - fick nog av det i mitt förra förhållande!
Jag har snuskig humor och är rapptungad, kan höja på ena ögonbrynet och se så där otroligt blasé och överlägsen ut, jag har värsta pokerfacet och kallas därför för isdrottningen, jag kan vicka på min tumme så att det ser ut som om den dansar magdans, och när jag är hungrig så kan jag få magen att kurra med flit. Det låter så högt och så äckligt att folk genast ger mig mat. Även jag har spagettiben men snygga och små flickfötter, putända à la ABBA-Agneta och generande hårväxt både här och där.
Snart ska jag iväg och hämta dem - RINGARNA - och sen blir det lunch på stan med en kompis.
Det är vår och försommar på samma gång, björkarna har slagtit ut och häggen är full av knoppar. Vore jag inte redan kär och galen, så skulle jag vara fullstänständigt livsfarlig just nu!