Inlägg från: Roslagsbrud |Visa alla inlägg
  • Roslagsbrud

Glamour, mon amour!

Oj vad ni varit duktiga och skrivit och skrivit!
    Måndag igen och det enda jag gör är längtar till att det ska bli helg igen... Vi sjösatte båten i lördags, grillade och drack ett gott rosévin jag köpte i Frankrike, målade lite och så planterade jag en massa olika pelargoner i fina krukor att ha på altanen på landet. Måste ta tag i terassen hemma i stan också, men hinner aldrig... Där vill jag ha det som Gemma beskrev det, dvs lavendel och kryddväxter! Fast pelargoner klarar jag mig inte utan. Måste bero på min barndom - igen! Farfar och farmor hade en härlig villa på en kulle utanför Nice, och där fanns en lång tegeltrappa som kantades av stora krukor fyllda med pelargoner. Så vackert! Och ni har väl sett Spanska Trappan i Rom antar jag?

Har köpt mig ett par söta guldsandaletter (slip in) som jag tror att jag ska ha till klänningen. Den ska hämtas och betalas i e.m.

Men shit vad pengar det går åt till bröllopet! Ingen inbjuden gäst har tackat nej hittills, så om min sura syster och hennes familj kommer blir vi uppåt 60 pers. Tur att T föräldrar står för lunchen... Men båttransport till gästerna och vigselförrättaren kostar, våra övernattningar kostar också, kläder till mannen och barnen. Och videon på landet har pajat samtidigt som dvd:n i stan! Ska köpa mig ett gäng trisslotter på lunchen - eller har någon något annat tips på hur man blir rik? Såväl anständiga som oanständiga förslag tas tacksamt emot .

Ikväll ska vi titta på hur Tompa Cruise räddar världen i MI3.

Och så är jag shoping sugen! Vill ha ett par snygga ballerinaskor och en ny handväska.

Får nog börja spela på hästar också...

• Roslagsbrud

Alltså -hur GÖR man för att STÅ UT med att vänta så länge på att få sätta på sig ringarna? Våra ligger där i sin ask och blänker och glittrar så förföriskt...

• Roslagsbrud

Gemma: roade mig precis med att fylla i en sån där budget som BT har och hissnade när jag såg alla kostnader så konkretiserade. Föredrar min vanliga taktik - betala och snabbt glömma!

Men klänningen... Den blev så fin! Hämtade den på lunchen och hade en kräsen kompis med mig. Den dög t.o.m. åt henne så jag kan nog vara nöjd.

Beträffande blommor så har jag inte en susning - det är ju broderade blommor på hela klänningen, det kanske räcker? Som väska tänkte jag nästa bryta allt det söta med en riktig fräck sak jag såg på Accessorize. Den är full av pärlemorplattor. Låter det hemskt? Vad säger våra stilexperter?

• Roslagsbrud

Lovar att ta en bild på klänningen i kväll så att jag kan maila över. Den är sööööt men passar mig eftersom jag är en liten och nätt typ. Har du en lämplig mailadress Gemma?

• Roslagsbrud

Kaisa - jag kan maila dig en bild också om du vill. Den är i alla fall kort och ärmlös med fyrkantig ringning, lite i Jacky Kennedy stil, puderrosa foder med ett övertyg i siden organza med rosenbroderier i crème, rosa och grönt, och ett smalt siden band påsytt direkt under bysten. Figursydd fram till höfterna och därefter klockad!

• Roslagsbrud

Jag har faktiskt en jätte händig mor, men eftersom vi bor långt ifrån varandra blev det en sömmerska istället. Impulsiv som jag är så tog jag första bästa jag ramlade över! Hon är jätte bra men också vääääldigt dyr har jag förstått i efterhand. Måste finnas billigare alternativ om det bara handlar om ändringar.

Lapinette: ser fram emot att se dig och din stilige lover på bild!

Gemma: hur känns det egentligen att inte leva i synd längre?

• Roslagsbrud

Mailar er ikväll tjejer - bilderna finns på hemdatorn...

Lapinette: din klänning är SÅ vacker! Tillsammans med blommor, frisyr och make kommer du att bli en fantastisk brud. Du bara MÅSTE skicka oss bilder så snart du har dem.

Dottern kom hem med en vit, axelbandslös, studentklänning igår och guldiga pumps. Söt som spunnet socker blev hon och undrade om hon kunde ha klänningen på bröllopet trots att den är vit. Med tanke på den redan ansträngda budgeten bestämde jag mig snabbt för att bryta mot alla de få traditioner jag har kvar att bryta mot, och låta henne komma i vitt...

T, han bara skakar på huvudet när jag berättar om BT. Det övergår hans förstånd hur man kan sitta och babbla på om allt möjligt med folk man aldrig träffat. Fast han är rysligt nyfiken förstås på denna kvinnovärld han inte förstår sig på, och brukar smygläsa mina damtidningar. Speciellt relationssidorna intresserar honom. Det får mig att fundera på om det skulle finnas en marknad för en Amelia eller Tara för män, dvs en tidning som inte innehåller tuttfior som lockbete utan artiklar om resor, mode, sport, relationer, musik osv. Vet att det provats förr men tiden kanske inte var mogen då? Vad tror ni? Är kvinnor och män trots allt så olika i sin mediekonsumtion att det inte skulle funka?

• Roslagsbrud

Kaisa: Entré sydde upp min klänning. Här får du länken!
    www.entre.nu/
    Jag tror de stänger i sommar några veckor så skynda dig att kolla upp med dem...

• Roslagsbrud

Lustigt, men det tog ett tag innan jag förstod hur mycket gemensamt T och jag har. De första åren, när vi bara var vänner, så trodde jag att vi var helt olika! Tror att det handlar delvis om att jag i mitt förra förhållande tryckte undan mitt riktiga jag.

1) Hans efternamn har en fransk touch men ingen vet varför.
    2) Han älskar medelhavet och jag är född där.
    3) Han är lillebror och jag stora syster vilket är skönt - vi vet båda vem som bestämmer
    4) Vi älskar båda att lösa DN:s korsord.
    6) Som barn bodde han i Gamla Råsunda, dit jag flyttade efter min separation och där vi bor nu.
    7) Han har gått på samma gymnasieskola som mina barn.
    8) Vi köpte båda sommarställe på samma ställe och samtidigt - det var så vi lärde känna varandra.

Idag ska jag träffa en rekryterare och berätta om hur förträfflig jag är på alla sätt och vis. Ger kanske utdelning?

Och i går svängde jag förbi plantskolan och shoppade loss ordentligt. Höll på i 2 timmar i går kväll med att plantera, sopa golvet och skura rent utemöblerna. Nu är terrassen/balkongen (13 m2) full av stora krukor med en massa härligt i. Köpte bland annat en hel rhododendron som ska till att blomma när som helst. Tänkte försöka att få den att överleva i kruka utomhus året runt. Samma sak med en buxbom jag ska formklippa. Har jag berättat att jag är en fena på blommor och trädgård? Ett tag var jag inne på att skriva en trädgårdsbok t.o.m. men annat kom i mellan...

• Roslagsbrud

Måste bara testa en sak om siffran 8 tillsammans med en parantes blir en gubbe med solglasögon 8)

Svar på tråden Glamour, mon amour!