Glamour, mon amour!
Oj vad ni varit duktiga och skrivit och skrivit!
Måndag igen och det enda jag gör är längtar till att det ska bli helg igen... Vi sjösatte båten i lördags, grillade och drack ett gott rosévin jag köpte i Frankrike, målade lite och så planterade jag en massa olika pelargoner i fina krukor att ha på altanen på landet. Måste ta tag i terassen hemma i stan också, men hinner aldrig... Där vill jag ha det som Gemma beskrev det, dvs lavendel och kryddväxter! Fast pelargoner klarar jag mig inte utan. Måste bero på min barndom - igen! Farfar och farmor hade en härlig villa på en kulle utanför Nice, och där fanns en lång tegeltrappa som kantades av stora krukor fyllda med pelargoner. Så vackert! Och ni har väl sett Spanska Trappan i Rom antar jag?
Har köpt mig ett par söta guldsandaletter (slip in) som jag tror att jag ska ha till klänningen. Den ska hämtas och betalas i e.m.
Men shit vad pengar det går åt till bröllopet! Ingen inbjuden gäst har tackat nej hittills, så om min sura syster och hennes familj kommer blir vi uppåt 60 pers. Tur att T föräldrar står för lunchen... Men båttransport till gästerna och vigselförrättaren kostar, våra övernattningar kostar också, kläder till mannen och barnen. Och videon på landet har pajat samtidigt som dvd:n i stan! Ska köpa mig ett gäng trisslotter på lunchen - eller har någon något annat tips på hur man blir rik? Såväl anständiga som oanständiga förslag tas tacksamt emot .
Ikväll ska vi titta på hur Tompa Cruise räddar världen i MI3.
Och så är jag shoping sugen! Vill ha ett par snygga ballerinaskor och en ny handväska.
Får nog börja spela på hästar också...