• Princessa

en debatt-tråd!

Hejhej!

Sitter här en lördagskväll och har väääldigt tråkigt! För att liva upp min kväll så skulle jag vilja debattera lite, om vad som helst... Och ingen diskussion där man bara stryker medhårs, utan där alla kan säga sin åsikt, men utan att "skita" på varann..

Så om det finns nån som känner likadant, välj ett ämne, eller fler! Kommer inte på nåt själv, som skulle kunna starta en debatt..

Kanske en lite konstig tråd, men...:)

• Svar på tråden en debatt-tråd!
  • ladymarmelade

Håller med dig!
    Nu är det iofs ganska ok, för vi hade ett litet bråk om det för ett tag sen. Då passade jag på att säga precis vad jag tyckte och tänkte om saken, och han lovade att inte ha kontakt med dem mer. Sen om de hör av sig, är ju som sagt inte hans fel... Men han måste ju vara karl för sin hatt, eller vad heter det :)

har du inte kommit på nåt debattämne än? Jag borde plugga, men gör som synes ALLT för att smita undan :D

• Princessa

inte för att det är nåt fel men debatten som pågår, men med risk för att denna tråd kanske dör ut innan den knappt börjat vill jag bara påpeka att det är ok att starta debatter här när man känner för det!

Men man behöver ju inte sluta diskutera ett ämne bara för att ett nytt dyker upp!

• ladymarmelade

Dorothy

Ja visst tär avståndet på förhållandet. Men nu har vi i alla fall börjat diskutera att han ska flytta hit till hösten, så det rör sig åt rätt håll.
    Men man har ju noll koll när man har ett förhållande på avstånd. Teoretiskt sett kunde ju båda leva dubbelliv.

• Princessa

det kom i gång en ganska intressant debatt i en annan tråd, där den tyvärr inte hörde hemma..men..

Det handlade om husdjur och vem man skulle rädda först i en krissituation, sin hund eller en total främling? Kanske debatten om det kan fortsätta här?

• ladymarmelade

Vad lustigt! Precis det ämnet jag sitter och skriver en hemtenta om, etik och moral!

Och hur kommer det sig att människoliv alltid värderas högre än djurliv??

Ni vet rånet som hände på Landvetter flygplats för ett tag sen? Där kom det fram efteråt att när planet var evakuerat pga bombrisk, så satt det fortfarande en massa husdjur kvar ombord. De fick alltså sitta där i flera timmar tills man ansåg att faran inte var så överhängande längre. Tänk alla mattar och hussar som stog helt maktlösa...

• JeckaH

Människor med hög empati kan också känna med djuren :)

• ladymarmelade

Jecka H

Naturligtvis!!! Det är såna här frågor som får mig att vilja krypa ur skinnet ibland. Skulle man rädda sin hund eller en främling om det brann? Jag kan inte säga till 100 % att jag skulle rädda människolivet först...

• JeckaH

Javisst, det är jättesvårt att veta hur man skulle reagera i en sådan situation. Tror att man skulle rädda den man har mest personlig anknytning till, djur eller människa.

• Dorothy

JeckaH -

Intressant, jag har diskuterat frågan om jag skulle rädda djuret eller en främling först förut och blev då "beskylld" för att sakna empati eftersom jag inte var säker på att jag skulle ta människan först...

• Dorothy

ladymarmelade -

Det måste kännas skönt att planera för att flytta ihop. Livet känns mer komplett om man har den man älskar nära tycker jag. :)

Svar på tråden en debatt-tråd!