• Princessa

en debatt-tråd!

Hejhej!

Sitter här en lördagskväll och har väääldigt tråkigt! För att liva upp min kväll så skulle jag vilja debattera lite, om vad som helst... Och ingen diskussion där man bara stryker medhårs, utan där alla kan säga sin åsikt, men utan att "skita" på varann..

Så om det finns nån som känner likadant, välj ett ämne, eller fler! Kommer inte på nåt själv, som skulle kunna starta en debatt..

Kanske en lite konstig tråd, men...:)

• Svar på tråden en debatt-tråd!
  • JeckaH

Jo vad som händer med världen det kan man undra. Det är egentligen väldigt sorgligt, Jessica verkar ju vara trasig innuti på något sätt. Och i år verkar de ju ha tagit in fullständigt socialt handikappade personer.
    Fyllebråk och sex är inget som jag är intresserad av, det är bara väldigt pinsamt att titta på. Men ett bröllop skulle jag vilja se. :)

• Miafina

Precis lady.. och hur många är sig själva och i sin "naturliga miljö" i ett hus instängd..

• ladymarmelade

jag har aldrig varit på cahtten, hur kommer man in där då? :)

• Miafina

Personligen skulle jag inte bli förvånad om hon gifte sig iklädd trosor och glitterlinne eller så.. eftersom hon tycks ha en förkärlek till att blotta sig rejält.. (ngt som stör mig rätt rejält)

• JeckaH

Missförstå mig rätt. Jag ÄR intresserad av sex, i mitt liv alltså :).

• Dorothy

Haha, vilken bra idé med chatten. Har aldrig tänkt på att det finns en ens. Måste testas. :D

• Miafina

Meny till vänster, typ längst ner.. chattfönster =)

• ladymarmelade

Ok ska kolla om jag får till det hahaha...

• Miafina

Jecka.. kom du också.. så kan vi prata vidare om ämnet sex, i ditt liv ;)

• JeckaH

Nej, det är inte alls en naturlig situation i BB. Som nämnt ovan är det ett gäng socialt handikappade människor sammanförda i en fängelseaktig miljö. Och de ser inte ut som genomsnittssvensken direkt heller. Exhibitionister på olika sätt med skönhetsingrepp på kroppen, sexmissbrukare och inte minst deprimerade med trasiga barndomar. Nej, inte direkt några förebilder precis.....

• Princessa

jaha..så nu var jessica och robin förlovade... Undras om det håller på utsidan också..? ;)

hm..vad ska jag hitta på för ämne att diskutera nu då? Gud, va dålig ja e på sånthär!

Tror ni på Gud? Och hur pass mycket tror ni?

• Princessa

nähä..ingen som va intresserad av att disskutera Gud..kanske lika bra det ;)

Vad gör ni hellre; Köper nåt fint till er själva eller ger pengar till välgörenhet?

• Princessa

Själv köper jag hellre nåt till mej själv, eftersom det är så sällan (tycker jag iaf) jag har råd att unna mej nåt.

Suck! Är det ingen som vill hitta på nåt att disskutera!!?!

• anne på grönkulla

Jag gör nog både och - har en tendens att "komma på" att ge en slant till goda ändamål när jag också passar på att unna mig själv något!

• Princessa

Till vem/vad brukar du ge pengar då? Ger du stora summor, eller bara lite småmynt?

• Princessa

Jag brukar kompensera att jag är lite dålig på att ge pengar, med att lämna in kläder till olika insamlingar i stället. Pengarna behöver lag lixom själv, men kläder som bara tar upp plats i garderoben kan jag lika gärna ge bort!

• anne på grönkulla

Det beror på vad och när. Hemma i Sverige ger jag medelstora summar till de stora organisationerna ett par gånger om året - dvs antingen till jul eller i samband med nån speciell insamling jag känner starkt för (har nästan alltid med t ex flyktingar att göra). Dessutom sticker jag småsummor i insamlingsbössor då och då. Just nu bor jag utomlands och här sticker jag halvsmå summor i insamlingsbössor som oftast är för en stor kampanj här för flickors möjlighet att gå i skolan, som jag känner starkt för.

Så både småsummorna i bössor och "julslanten" är ju kopplade till att jag/vi spenderar mycket pengar på oss - antingen för att man shoppar och då möter bössan på stan eller vid en kassa eller vid en stor helg.

Svar på tråden en debatt-tråd!