• roffan

E-tuna!

Är du med?

• Svar på tråden E-tuna!
  • E-tuna

Jag är bara en hobbypoet men min dröm är att skriva en barnbok!
    Den ska heta "När jag var liten..." och handla om funderingar ur ett barns perspektiv omkring det vi vuxna skrönar om...jag minns faktiskt mina egna funderingar när min mamma använde sig av diverse uttryck såsom "Gräver du tillräckligt djupt så hamnar du i Kina"
    Jag grävde och grävde i denna sandlåda och undrade när jag skulle ur ett fågelperspektiv få se dessa kineser gå omkring på gator och torg...
    Ja, och så vidare...

Den här dikten skrev jag som sagt som en hyllning till en del människor man stöter på som man upplever har och gör "det där lilla extra" men den är väldigt efterfrågad på just begravningar...

"Änglar finns i himmlen,
    det är vad vi vill tro
    men även här på jorden
    många änglar bo

Ses inte klädda i vitt,
    saknar vingar på sin rygg
    men finns dom tätt intill en
    så känner man sig trygg

Den tryggheten är viktig
    den borde alla få ha
    Så fortsätt vara en ängel-
    det sköter du så bra"

• roffan

Åh, vad vackert! Och grattis till 900, skål! När skrev du den? Jag sparar den gärna om jag får?!
    Nu är det nog snart dags att sova. Ska upp imorgon bitti och testa linser. Spännande! Ska skicka gubben min till jobbet om 4 timmar också.

• E-tuna

Självklart får du spara den!
    Jag återkommer om jag gör en specialare till ditt program...

Gå o lägg dig nu och krama om din gubbe så hörs vi imorgon
    Zov gott, Natti natt o dröm sött

• roffan

Gör du detsamma! Nattinatt!

• roffan

Nu är jag det! Har varit och provat ut linser :)

• E-tuna

Hej, nu är jag hemma...
    Hur gick det med linserna? Nöjd? Svårt att sätta in/ ta ut? Färgade?
    Tell me...

• roffan

Kopierar mitt inlägg från min andra tråd...
    Ville bara säga att idag har jag fått mina linser! 8 dagar kvar till bröllopsdagen... Och så var det naturligtvis något fel på dem så de måste beställa nya. 2 veckors leverans... Men jag fick ett par som korrigerade allt utom ena ögats brytningsfel så jag får väl gå in i kyrkan och se lite suddigt till vänster Inte mycket att göra åt då jag helst inte vill ha mina glasögon. Tänkte ha linser på fotograferingen och vigseln och brillorna på festen.
    Det var ju faktiskt inte ett alls svårt att vänja sig eller att pilla i och ur dem.

Fick inte färgade, men jag har starkt gröna ögon i mig själv så det räcker. Har du aldrig sett på ditt ena öga? Får du köra bil då?

• E-tuna

Synd att det var fel på dom men bra att du inte upplevde det som hemskt att "pilla" med dom...
    Nej, jag har aldrig sett på mitt ena öga. Om det är extremt ljust så kan jag se att det är just ljust men kan inte urskilja något...
    Ja, jag får köra bil men för att ta körkort måste jag ha tillstånd från polisen och göra en noggrann optikerundersökning och anpassa speglar i bilen...därav har jag aldrig brytt mig om att ta körkort. Fast jag tror faktiskt att jag skulle vara en usel förare så hispig som jag kan bli

• roffan

Tur du bor i stan då! :) Förlåt om jag är närgången - du behöver inte svara - men vet läkarna varför du inte ser och syns det något på ögat? Har endel bekanta som är blinda och en som hade emaljöga (hjälp vad läskigt det verkar!) och en av dem har alldeles vita ögon. Men han har bättre koll på var sakerna är än oss seende. Han hör direkt vem det är som kommer.

Svar på tråden E-tuna!