Zemiramis
Jappz, byta sällan. Tidigare i tråden nämnde någon att hon fått tipset på kliniken att byta varannan vecka ungefär och det är nog ungefär vad jag gör.. Ibland måste man byta innan och ibland håller sig tejpen fräsch längre å då kan man låta den sitta ett tag till. Försök att inte hålla på å rengöra osv för mycket heller, då det oxå kan irritera huden..vilket det gjorde på mig...
Det här med vilken tejp som fungerar för en själv så får man testa sig fram.. Jag har använt M3´s vita och Micropores bruna/hudfärgade. Den hudfärgade som är för känslig hy tyckte jag var dålig, klistret tog sig igenom själva tejpen så det var jätte kletigt utanpå tejpen, vilket gör tejpen ofräsch + att den lämnade värre tejpmärken/rester på huden. Den vita (M3) som inte är för känslig hy är faktiskt bättre... Konstigt men...
Intressant det där med allergierna. Hur har du fått igång en utredning på vilka ingredienser du är allergisk mot???
Gudskelov har jag inga större problem då jag insåg redan som liten att jag är allergisk och har undvikit dessa saker i största möjliga mån.. Men visst är det bökigt att tex inte kunna anv plåster, som faktiskt gör att det läker fortare och smärtar mindre (+skyddar), pga sårpudret. Att hitta produkter till ansiktet och läpparna har ju inte alltid varit så lätt eller roligt heller, då man samtidigt vill ha något som fungerar bra, tex som ger en fin hy i ansiktet osv... Jag hittade ett cerat som jag anv i säkert 15år och så plötsligt fungerar inte det heller längre... Men jag lyckades faktiskt hitta ett nytt som jag älskar.. :) Förr tålde jag inte damdeos alls utan fick anv herrdeo men numera klarar jag damdeos... Antingen har de blivit mer skonsamma eller så är jag mindre känslig idag, för vissa saker medan jag blivit mer känslig för andra..
Nej nu ska jag sluta babbla på om det... :D Men det vore intressant att få reda på exakt VAD det är man är allergisk mot så man inte behöver gissa och testa på samma sätt!
Jag är även känslig för dofter, parfym osv... Har ett väldigt välutvecklat doftsinne jämfört med de flesta och dessutom ger dofter mig ofta huvudvärk.. Bökigt! Är du oxå känslig för sådant???