Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Bröstförstoring (5)

Rat

Tja, märker du inget så spelar det ju ingen roll om det gått sönder eftersom inget kan läcka ut... Men blir det en spricka på ovansidan tex så lär du nog både se och framförallt känna den.

• pickolina

ProudWoman

Jag hade C75 innan operation.. Jag är 164cm och vägde då 52kg (ungefär, det var läääänge sedan) så jag var lite kortare och vägde lite mindre men jag la i alla fall in 270cc anatomiska gelehallon och hamnade på en DD/E-kupa...

• pickolina

isa_1

Om du vill gå från 70A till 80 så behöver du bara bli lite tjockare... ;) Du menar väl att du vill öka i bh-kupstorlek och inte omkrets antar jag?! *hihi*

Trist att du inte är nöjd med dina små bröst, jag tycker att det är sååå fint med små bröst.. Men jag förstår din känsla mer än väl så jag ska inte säga något om det.. Hoppas det löser sig på något sätt, att du blir nöjd som du är eller får genomföra "din operation".

• pickolina

isa_1

Visst är det så. Jag förstår dig.. Jag har gått igenom otaliga plastikoperationer pga missnöje gällande mitt utseende och visst har idealen påverkat, det kan jag inte neka till. Det krävdes två bröstoperationer för att jag skulle acceptera mina bröst som de var/är. Först la jag in implantat men jag fick problem och det var inte som jag tänkt mig så sedan valde jag att ta ut implantaten igen... Denna erfarenhet har gett mig en helt annan syn på bröstoperatoner och mina egna bröst.. Men om jag aldrig opererat mig från början och fått den erfarenheten och kunskapen så hade jag kanske fortfarande lika desperat velat operera mig. Inget ont som inte för något gott med sig... :)

• pickolina

bröstkaramellen

Det kan vara så att de läker olika och att det rättar till sig med tiden...
    Men sedan är det oxå så att dina bröst kan ha varit lite asymetriska redan innan men att du inte la märke till det. Ganska vanligt fenomen. Sedan är det även så att det är omöjligt för en kirurg att lägga implantaten exakt pga att brösten aldrig är helt symetriska och inte heller bröstkorgen. Så lite asymetri får man stå ut med helt enkelt. Det går inte att få ett perfekt resultat men tyvärr har man kanske den förhoppningen och önskan innan operation och därför är det lätt att upptäcka små detaljer som man aldrig sett tidigare och bli missnöjd över detta.. Men det är sådant man måste vara medveten och och acceptera innan man opererar sig helt enkelt.

Hoppas för din skull på det första, att de läker lite olika och att du kommer bli nöjd sedan.

• pickolina

Anneli23

Mina ärr var superfina förutom på kanterna... Såg ut som hantlar typ, du vet, smala och fina i mitten med jätte stora fula klumpar längst ut på båda sidor.... Detta pga att stygnen var ihopknutna där och knutarna skavde sönder så det blev inflammerat osv... :(

Nu efter min andra operation är de superfina, tunna streck bara...

Att dina är röda behöver du nog inte oroa dig för men formen lär inte ändras mycket om det gått 4mån.

• pickolina

Anneli23

Oroa dig inte. Det kan ta lång tid men till slut kommer de bli helt hudfärgade... Jag har massvis med operationsärr över hela kroppen så det har jag erfarenhet av... *s*

• pickolina

Det kan ta flera år till och med... Det gör det nog inte med så tunna och fina ärr som vid en bröstoperation men mina ärr på hälarna tog flera år.... De var dessutom väldigt bulliga ännu längre... Det tog många är innan de blev så fina som de är idag.

• pickolina

Anneli23

Nu kom jag på mig själv.. *haha* Om du läste mitt sista inlägg, som framförallt var menat till dig och ceciliaj så ser du att jag skrev att bulligheten oxå försvann så småning om men att det tog många år... Vet inte exakt vad du menade med ojämna ärr men det kanske var det du menade? Jag tolkade det så och svarade efter min erfarenhet från mina ärr som jag hade i tre år, innan nästa bröstoperation..... På den tiden hade färgen förändrats men inte utseendet på ärret.. Men om jag tänker på tex mina hälar så vet jag ju att även utseendet på ärren kan förändras med tiden, men då pratar vi om många år....

Pladder, pladder.... *skratt*

Svar på tråden Bröstförstoring (5)