• Anna32B

Hur mycket könshår ska man raka?

Vet att frågan är lustig och att det är upp till var och en men jag är ändå nyfiken. Anledningen att jag frågar är att jag och några vänninor träffades och planerade bröllop i helgen. Vin och bastu och inga hemligheter fanns kvar :) Ämnet "raka könshåret" kom upp och flera hade läst här om hur vanligt det var men ingen visste hur "vanligt" det var. Så min fråga är egentligen hur mycket rakar du/frisyr?

För att svara på min egen fråga - Vår bastu var varierad från "inget via landningsbana till massor" med "inget" som favorit :)

Tjejer nu är frågan ställd :)

• Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?
  • Kurdovic

ehm hur ser en "landningsbana" ut? :s

o typ räcker d ite om man ba klipper bort d värsta... vill inte rakaaaa... för jag vet att d kommer klia o irritera mig...

va gillar killar föresten?

bryr dom sig äns om tjejen har buske el e rakad/vaxad el whatever?

jag e oskuld men d börjar bli dags nu känner jag :)

o killen har ju väntat över ett år... o jag vill ju inte se helt knaz ut där nere...

• Micke Picke Päronp*ng

Raka murran??

äh fy fan ?

Äkta bonnabuske med rejäl tofs är min melodi.

Seriöst, var går gränsen för hur mycket en kropp får modifieras??

Snart ska väl killar operare in geléhallon i snoppen för bättre rivi grottan.

Det finns ett ordspråk:

Fin utanpå = äcklig inuti...och vice versa

• pickolina

Kurdovic

Jag rakar i och för sig men det jag lämnar kvar (om jag nu lämnar kvar ngt) trimmar jag med en hårtrimmer, för att få det jämnt och snyggt vilket kan vara svårt med sax.

De första åren jag började ansa håret så använde jag bara trimmer, dvs jag rakade inget alls utan trimmade ner det.. När man trimmar kan man ju dessutom välja vilken längd man vill ha på håret. :)

Jag har aldrig någonsin haft problem med att det kliat så jag har svårt att ge tips där men kanske att det inte kliar om du bara trimmar håret kortare och inte rakar bort det helt?!?

Det kanske kan vara något att testa, OM du vill vara ansad menar jag. Om du inte vill så ska du inte göra det för någon annans skull.

Gällande killar så har jag sett på olika forum att många killar gillar orakade tjejer men jag har aldrig i mitt liv mött en sådan kille... *s* Alla jag träffat har velat ha rakade tjejer, framförallt vill de ha det rakat runt själva musen men de är oftast inte lika kinkiga hur man ser ut på själva ven*sberget.

Men åter igen, du ska göra som DU själv känner att du vill göra!

• Lucia05

Prova att ta bort "rubbet".

• Kurdovic

pickolina

tack tack för att du svarade på mina fråger, jag ska nog testa o trimma :)

o jo jag har oxå hört att dom flesta vill ha rakade tjejer men, jag tror ite d spelar nån roll för dom igentligen, bara de att dom föredrar d... haha o d kan dom la få dårrå men inte alltid... man ska ite ha för mkt av d goda, el nåt haha lol

• tågjäntan

Jag läste/hörde nyligen att det är mycket lättare att få infektioner osv om man rakar sig helt och hållet. Det skulle inte jag vilja utsätta mig för. Håren finns nog där av en anledning...
    För några år sedan hörde jag en tjej som hade sagt till sin kille: "Vill du att jag ska se ut som en bäbis, eller?!?"

• pickolina

Kurdovic

Heeelt rätt, skön inställning! Det är DU som bestämmer vad DU vill göra och ingen annan... :)

• pickolina

tågjäntan

Må så vara men jag har inga som helst problem med infektioner så jag bryr mig faktiskt inte...

Jag läste i vetenskapens värld att behåringen inte längre tjänar ngt syfte. den fanns där av en anledning när människan levde naken och eftersom evolutionen går så långsamt fram så har vi kvar den behåringen. Osv...

Hoppa inte på mig nu, jag läste det bara i en tidning. ;)

• pumpa

pickolina!

Om man inte har användnig för håret så antar jag att de som rakar musen också kör med helrakat på huvudet?!

• pickolina

pumpa

Skratt.... Har kanske inte med saken att göra va? ;) Att man inte har någon användning för det betyder ju inte att man MÅSTE ta bort det. Det är ju fortfarande fråga om en individuell smaksak. Precis som att tjejer och killar har olika frisyrer på huvudet så har de även olika frisyrer mellan benen. Ingen skillnad alls! Vi skulle ju kunna raka bort allt kroppshår om vi ville, med tanke på att det inte utgör någon större funktion men det gör vi ju inte heller...

Men argumentet att det är "farligt" att raka bort skönshåret kanske är lite förlegat med tanke på dessa rön, om de skulle stämma.

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?