• Anna32B

Hur mycket könshår ska man raka?

Vet att frågan är lustig och att det är upp till var och en men jag är ändå nyfiken. Anledningen att jag frågar är att jag och några vänninor träffades och planerade bröllop i helgen. Vin och bastu och inga hemligheter fanns kvar :) Ämnet "raka könshåret" kom upp och flera hade läst här om hur vanligt det var men ingen visste hur "vanligt" det var. Så min fråga är egentligen hur mycket rakar du/frisyr?

För att svara på min egen fråga - Vår bastu var varierad från "inget via landningsbana till massor" med "inget" som favorit :)

Tjejer nu är frågan ställd :)

• Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?
  • CareBear

Rebecka 81

Hmm du skulle aldrig vara ihop med en killa som inte accepterar dig orakad som du är. Jag skulle i min tur aldrig dejta nån som vägrade raka sig. Och att dte inte speglar "verkligheten" med rakade kön kan jag inte riktigt fatta då de flesta jag känner (kvinnor OCH män) rakar/ansar sig därnere. Självklart är det inte bara tjejen som ska "anstränga" sig. Eftersom jag vill att min kvinna ska vara rakad och fräsch därnere för mig så gör ju jag detsamma för henne (vilket hon uppskattar). Låt folk göra det de trivs med utan massa gnäll.

Micke Picke

Det där med snyggt yttre= fult intre osv lär ju vara nåt somn fula människor använder sig av för att må bättre. No hard feelings........

• rebecca81

CareBear:

HAHAHA!

Jag är inte ful någonstans. Men vet du, ett fult ansikte och/ eller en ful personlighet blir inte attraktivt bara för att könet är rakat heller.

• rebecca81

Och du CareBear, berätta gärna för din tjej att du gör slut med henne om hon slutar raka sig eftersom hennes naturliga kropp är "OFRÄSCH". Så hon vet att det är bäst att hålla efter ordentligt, om hon vill ha dig kvar.

• rebecca81

Och så en fråga, även den till CareBear:

Rakar eller ansar du själv? Hur ofta? Rakar du benen och armhålorna också?

Anser du att det är jämförbart jobbigt med att din tjej ska raka sig varje dag (vilket man måste om det inte ska vara stubbigt) på hela kroppen?

Om svaret är JA, du rakar dig också varje dag över hela kroppen så har jag inga övriga kommentarer.

• pickolina

Det är ju faktiskt så.. Många killar och tjejer bryr sig inte alls om deras partner är rakade eller ej men mååånga i dagens samhälle vill inte ha en orakad partner.. Så ser verkligheten ut, bra eller dåligt. Jag ser dock inget negativt i det, så länge man inte gör det MOT sin vilja.. Vilket jag tror att de flesta inte gör.

Jag vill själv inte ha en kille som inte rakar/ansar sig så jag har full förståelse för de killar som känner så.

För övrigt så rakar sig/ansar sig de flesta kill och -tjejkompisar jag har. Vissa gör det inte och då har de oftast oxå en partner som inte gör det. Maka söker kaka eller vad man nu säger... Skratt...

• pickolina

rebecca81

Jag måste bara svara dig, hur killen jag träffade förut gjorde... Han rakade könet helt, kanske en gång i veckan. Han rakade brösten då och då och rakade sig i ansiktet dagligen. Så visst rakade han sig ofta och mycket han med.. :)

Han tycker att hår på tjejer, på "fel" ställen är väldigt avtändande men han brydde sig självklart aldrig om jag inte var helt nyrakad.. Det är stor skillnad på att inte vara nyrakad och att vara helt orakad!!! Både på ben, under armarna och på könet.

• CareBear

Rebecka81

Om du tagit dig tid att läsa hela mitt inlägg så hade du inte behövt fråga om jag rakar mig eller hur? Jag ansar/rakar mig "därnere" ca 2 ggr i veckan. Trimmar ner både håren på benen & under armarna (obs inte rakar) eftersom det växer ganska vilt annars och varken jag eller min fru älskar hår.

Hon är väldigt medveten om att det antagligen aldrig blivit vi om hon aldrig rakade sig eftersom jag inte gillar det.
    Det är ju heller inga problem(och inte heller nåt för dig att störa dig på) eftersom hon också föredrar rakat både på sig själv och på mig både pga av att hon tycker det är fräschare men även för att det känns "mer" när man har s*x. Hon rakar sig f.ö inte heller varje dag utan ett par ggr i veckan vilket är helt ok. Lite stubb har jag inga problem med.

När det gäller det jag skrev om "Det där med snyggt yttre= fult intre osv lär ju vara nåt somn fula människor använder sig av för att må bättre. No hard feelings......." så var det adresserat till "Micke Picke Päronp*ng" som i ett tidigare inlägg hävdade att snygga människor inte har ett fint inre.
    Så om du nu är såå snygg så kanske du skulle svara honom istället......

• rebecca81

CareBear, frågan var om du rakar ELLER ansar eftersom det är skillnad på vilket man gör, hur jobbigt det är att hålla på med.

• pickolina

rebecca81

Alla tycker inte att det är jobbigt att hålla på med! Man gör det ju för att man själv vill.
    Å det låter ju som att CareBare och hans partner har samma krav på varandra som de har på sig själva och då är det ju inte på något sätt "icke jämnställt".

Jag förstår inte problemet???

Hans partner tycker/tänker uppenbarligen inte som du gör och därför är det inget problem för dem. Han ställer ju inga krav på henne som inte hon ställer på honom.

• pickolina

Om jag inte ville raka mig och kände mig "tvingad" att göra det, DÅ är det ett problem och något att argumentera om... Men om jag vill raka mig för min egen skull så har det väl ingen som helst betydelse om min partner kräver att jag ska vara rakad eller ej, eftersom jag ändå skulle vara det om han inte hade det kravet????? Tänkte både på mig och CareBear och alla andra som rakar sig. hahaha....

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?