• Anna32B

Hur mycket könshår ska man raka?

Vet att frågan är lustig och att det är upp till var och en men jag är ändå nyfiken. Anledningen att jag frågar är att jag och några vänninor träffades och planerade bröllop i helgen. Vin och bastu och inga hemligheter fanns kvar :) Ämnet "raka könshåret" kom upp och flera hade läst här om hur vanligt det var men ingen visste hur "vanligt" det var. Så min fråga är egentligen hur mycket rakar du/frisyr?

För att svara på min egen fråga - Vår bastu var varierad från "inget via landningsbana till massor" med "inget" som favorit :)

Tjejer nu är frågan ställd :)

• Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?
  • Meddelande borttaget
  • pickolina

Skit oxå, hamnade i filtret! :(

• Meddelande borttaget
  • pickolina

Kall stjärna

Fy vilken idiot!!!!
    Om man tycker så kan man ju hålla k*ften och ta det vid ett bättre tillfälle och på ett bättre sätt! :(

Jag har många gånger fått höra klagomål av killkompisar, på tjejer de träffat som varit orakade.. Jag har tom blivit bedd att prata med tjejen ifråga, om det varit en kompis till mig tex..

Jag har även många gånger fått höra att det var en sak som de gillade med mig, att jag var/är rakad.

Jag tycker att det är trist att det är sådan fokus på det. Jag ogillar det "snacket" liksom. Jag föredrar själv rakade killar men inte gör jag en sådan stor grej av det inför allt och alla... :(

• bröstkaramellen

Pickolina:
    Tack! Har du även rekommendation på bra rakapparat? Känns så skönt att få tips från någon som faktiskt har lite koll

Just ingrodda hårstrån kan stundtals va ett bekymmer. jag har också försökt va snabb med pincetten men om man tänker "äsch, det var inget" så kan man alltid ge sig den på att det blir en långlivad historia. Har du haft mer bekymmer beroende på vad du gjort, ex mer bekymmer vid vaxning? Jag får nämligen för mig att det blir kli och utslag av rakning (om man har otur) men ingrodda hårstrån/bölder av vaxning (om man har otur). Har jag fel månne?

Kram!!

• Kall stjärna

Pickolina, det var verkligen klantigt av honom, jag håller med. För att inte säga sårande.

Men när du pratar om rakad menar du helrakad då? Att det är det dina killar har gillat och killkompisar kommenterat att det är bäst?

Jag kan helt förstå att en kille inte vill att tjejen ska ha en vildvuxen buske med 5 cm långt hår, det fattar jag att det kan vara ofräscht. Men när man är såpass nedtrimmad som jag var och ännu mindre runt själva musen så fattar jag inte att killen kan uppleva det sååå störande.

Och i samma veva så undrar jag vart vi är på väg om man inte anses vara fräsch och sexig när man är ren och nedtrimmad som jag var som sagt. Hur långt ska kroppshysterin behöva gå?

Skulle vara roligt att få svar av någon av de få killar som finns här ang mitt fall förresten.

• pickolina

bröstkaramellen

Jag skulle rekommendera Philips när det gäller vanlig rakapparat oxå. Philips är grymma på allt som har med "småvitt" att göra. Dvs, hygienartiklar, strykjärn, brödrostar osv.... Det är både min privata och proffesionella erfarenhet. Har jobbat i branschen länge.. :D

Vaxning gillade inte jag alls. Jag var svullen och öm i flera dagar. Det blev ändå inte slätt + inte snyggt när det växer ut. Så jag föredrar alla gånger rakning över vaxning. Många andra skulle säga tvärtom.. Gällande kli så har jag aldrig haft några som helst bekymmer med det. Jag vet att andra ofta klagar på det men jag har aldrig upplevt det faktiskt. Jag kan få utslag när jag enbart hyvelrakar hela tiden men när jag varierar mig så huden får vila lite i mellan så är det inga problem. Jag kan däremot få värmeutslag när jag är rakad och det är varken snyggt eller skönt.. För att undvika det så försöker jag att inte raka mig direkt innan jag ska iväg eller ska ha sex.. För kläderna kan ge skav och värme + kroppskontakt ger definitivt värme... *s*

• pickolina

Kall stjärna

När jag säger rakad så menar jag antingen helrakad eller att man lämnar tex en liten trekant och rakar resten... Om man lämnar det mesta uppepå men trimmar ner det väldigt mycket, så det blir som lite längre stubb bara så är det oxå rakat för mig...

Det låter helt sjukt tycker jag... Killen kan ju inte vara helt OK där uppe om han säger så.... En kille som för det första säger på det sättet och för det andra kräver att tjejen ska vara renrakad (vilket det låter som) är ju lite weird i min värld.

• bröstkaramellen

Pickolina:
    Tackar igen Ska investera lite tror jag bestämt.

• tattar-Emma

Jag hör också ibland att det är sååå äckligt mer hår och det tycker jag är helt sjukt! Visst får man tycka det är snyggt eller så, men att allt annat är äckligt?? Själv gör jag lite olika, bland annat för att slippa svamp och uvi - DET tycker jag är äckligt! Håret finns där av en anledning och blir rent när det tvättas, cheeze-us!

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?