Nej jag känner mig absolut inte påhoppad... :) Jag ville bara få ur mig min åsikt om dessa "angrepp" som sker i denna debatt. Nu menar jag inte dig personligen utan i ett mer allmänt perspektiv...
Att vara nyfiken och ifrågasättande är det absolut inget fel på, tvärtom!..
Jag förstår dig och jag tror att de flesta som låter håret växa tycker detsamma... Det blir lite fel när argumenten formuleras på det sättet, det håller jag med.
Jag kan ju bara prata för mig själv och när jag säger så menar jag att jag känner mig fräschare när jag är rakad. Det är dock min egen känsla och betyder absolut inte att jag tycker att andra är äckliga för att de inte rakar.
Jag tycker inte heller att orakade killar är äckliga men jag tycker att det är snyggare utan hår, jag gillar att se könet.. Jag tycker dessutom att det är mysigare att ge orals*x när det är rakad, precis på samma sätt som jag hellre pussar en man utan skägg...
Jag köper inte dina/era argument om svamp, att det tar tid, att vi gör det för att vi känner oss tvungna, att det kliar osv osv heller, för jag upplever inte dessa saker... På samma sätt som att du/ni inte köper mina/våra argument heller...
Därför måste vi försöka inse att det kanske inte är meningen att vi ska övertyga varandra om att det ena är rätt och det andra är fel, utan att vi ska respektera att vi tycker och tänker olika och båda är precis lika OK och precis lika RÄTT!!! :)