• Anna32B

Hur mycket könshår ska man raka?

Vet att frågan är lustig och att det är upp till var och en men jag är ändå nyfiken. Anledningen att jag frågar är att jag och några vänninor träffades och planerade bröllop i helgen. Vin och bastu och inga hemligheter fanns kvar :) Ämnet "raka könshåret" kom upp och flera hade läst här om hur vanligt det var men ingen visste hur "vanligt" det var. Så min fråga är egentligen hur mycket rakar du/frisyr?

För att svara på min egen fråga - Vår bastu var varierad från "inget via landningsbana till massor" med "inget" som favorit :)

Tjejer nu är frågan ställd :)

• Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?
  • Ellte

addicted: Tjadu vad ska man svara? :D Det är olika för olika personer hur snabbt håret växer... En månad eller två kanske... och tja...för mig kliar det jävligare när det växer ut än när det är nyrakat ;) Individuellt skulle jag tro... Bra svar va? ;)

• addicted

Sjalvklart ar det olika, men det maste ju finnas nagot riktmarke tycker man. Men en till tva manader later som en evighet! Stammer det verkligen?
    Jag tyckte nagon sa 2 veckor nanstans? Snalla, snalla, sag att det ar tva veckor for en halv cm!

• tattar-Emma

Jag tror det, fast jag har ingen koll. Antagligen växer det ungefär lika snabbt som håret i armhålan.

• addicted

F'lat, tattar-Emma, men vilken tror du pa? 2 veckor eller 2 manader for ca 1 cm?

• CareBear

addicted

Hmm skulle dra till med en gissning att det kan ta runt 1-2 mån innan håret där blir 1 cm efter att man helrakat sig.
    För mig (man) så kliar det inte när jag är nyrakad eller det växer.

Samma sak för min fru.

Vet dock att det är lika många som klagar på att det kliar när det växer som säger att det inte kliar alls så du får väl testa själv.......= )

• pickolina

tattar-Emma

Jo det är klart att det är lite olika saker, att vara oren/ofräsch och att vara orakad... Å som sagt, jag skulle ju aldrig lämna någon jag älskar för en sådan sak, MEN det skulle kunna bli en snöbollseffekt eftersom jag inte gillar att tex slicka och suga på p*ngen om den är hårig... Om han gillar lite "attention" där så skulle ju det försämra sexlivet både för honom och mig och det i sin tur får följder och konsekvenser, så är snöbollen i rullning.... :( Å det är det jag menar med att det kanske skulle kunna leda till en separation. Sexlivet är ju så otroligt viktigt för en relation.

När det gäller att du och jag tänkte olika gällande uttrycket "dumpa".... Jag säger "dumpa" när jag avfärdat någon jag träffat ett kort tag men jag säger "lämna" när jag pratar om någon man haft en djupare relation med/till.. :)

• addicted

Ah nej, nu ar ni flera stycken som har sagt 1-2 manader for en enda ynka cm. Kan ingen har vara snall och komma och saga att det gar pa en kvart eller nat? Tycker det later jattelange for 1 cm?

Pickolina, du brukar ha svar pa det mesta, vad sager du?

Och om det nu tar sa lange som 1-2 manader, hur lange ar det sa har laskigt stickigt och stubbigt? Yikes, onskar att jag aldrig hade provat...

Jag vet att jag tjatar men jag maste ju fraga tills jag far det svar jag vill ha!

• tattar-Emma

pickolina

Jag ser nog inte det som ett problem, jag och mina ex har ändå inte hållit på med samma saker i sängen mer än nåt halvår i taget. Räknar absolut inte med att min partner kommer se likadan ut hela tiden och räknar inte heller med att det kommer bli problem. Sakar ändras. Det är därför rakning är så oväsentligt. Under en viss tid kanske vi håller på med det, längre fram gör vi det inte, det har inget att göra med hur kul vi kan ha i sängen.

• CareBear

addicted

Verkar ju som du bara vill ha det svaret som passar dig bäst hellre än sanningen så......

• CareBear

addicted

Troligtvis så låter ju de som rakar sig regelbundet inte håret växa 1 cm eller mer och det kan ju därför vara svårt att säga exakt hur lång tid det tar.
    Kan ju som jämförelse kanske säga att om frugan låter bli att raka sig på en vecka så kanske det hinner växa runt 2 mm.

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?