• Anna32B

Hur mycket könshår ska man raka?

Vet att frågan är lustig och att det är upp till var och en men jag är ändå nyfiken. Anledningen att jag frågar är att jag och några vänninor träffades och planerade bröllop i helgen. Vin och bastu och inga hemligheter fanns kvar :) Ämnet "raka könshåret" kom upp och flera hade läst här om hur vanligt det var men ingen visste hur "vanligt" det var. Så min fråga är egentligen hur mycket rakar du/frisyr?

För att svara på min egen fråga - Vår bastu var varierad från "inget via landningsbana till massor" med "inget" som favorit :)

Tjejer nu är frågan ställd :)

• Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?
  • 98 grader

Vanta har nu Pickolina! Betyder det att du skulle kunna tanka dig att bara ansa dig sjalv och att din kille bara skulle kunna ansa sig i framtiden? Och att det kanske skulle kunna vara okay for dig trots allt ??

• pickolina

Nu hängde jag inte med....

"Betyder det att du skulle kunna tanka dig att bara ansa dig sjalv och att din kille bara skulle kunna ansa sig i framtiden?"

Vad menar du???

• 98 grader

Alltsa kan du tanka dig att inte helraka dig i framtiden och att inte din kille skulle vara helrakad? For du har val alltid varit for helrakning pa bada forut?

• pickolina

98 grader

Ok.. Ja det skulle jag nog faktiskt kunna tänka mig.. Tro det eller ej.. ;) Fått en lite liberalare inställning plötsligt.. *s*

Jag föredrar ju fortfarande rakat, både på mig själv och min partner.. Men samtidigt så känner jag mig lite emot att det skulle bli ett krav, att det skulle bli en avgörande faktor för förhållandets vara eller icke vara. Skulle dock ändå vilja ansa och att han ansade... ;)

När jag frågade x:et så sa han så känslokalla saker och det gjorde mig ledsen.. Hade han lämnat mig om jag varit tvungen att sluta raka? Vilken hemsk tanke.. Å då måste jag ju själv tänka om oxå och sanningen är ju att jag inte hade lämnat honom om han varit tvungen att sluta...

+ allt ni sagt som fått mig att tänka, fundera och grubbla i flera dagar....

+ att jag fick besvär av troskanterna efter rakning och fick gå utan i flera dagar för att slippa utslag och irritation...gör ont som ***** och är fult... Detta får jag lite då och då men hittat sätt att undvika det, men på sommaren när man blir varm är det svårt... Så problemen fick mig ju verkligen att känna att man kanske inte alltid kommer att kunna vara slätrakad varje dag och man vill ju inte ha en kille som man riskerar att förlora över en sådan sak. :(

Nej, jag vill nog ha en lite mer liberal kille och jag är definitivt lite mer liberal själv nu..! :D Så, tack alla "förespråkare" som diskuterat med mig i denna tråd... :) Rakat ska vara ett nöje och är det inte det så får det vara! *s*

• pickolina

Förr tyckte jag inte att det var så viktigt.. Det var OK att han krävde att jag skulle vara rakad, med tanke på att jag ändå alltid varit det.. Men att han tex har inställningen att medicinska skäl inte är tillräckliga som ursäkt att inte raka osv... FY F*N!!! Nej en sådan kille vill jag ju inte ha.. Å eftersom jag numera varierar mig mycket i hur jag rakar och/eller ansar för att undvika problem så vill jag ju ha en kille som tycker att det är OK....

Hmmmm, en riktig tankeställare! ;)

• tattar-Emma

pickolina

Vad kul att du ändrat uppfattning, det är så härligt med folk som kan göra det! Helst vill jag skriva att jag också gjort det, men det har jag i ärlighetens namn inte, men jag lovar att jag gjort det i andra frågor tidigare :D. Skyller på att jag är så mitt emellan i den här frågan och bara tycker att det inte är/bör vara en big deal ;)

• Kall stjärna

Vad kul att höra Pickolina!

Jag förstår mycket väl att man kan ha olika preferenser men att ett förhållande ska hänga på hur könshåret ser ut (medicinska skäl eller ej) gör mig både förbannad och ledsen. Vart är samhället på väg liksom?

Själv så gillar jag inte helrakat/kalhygge varken på mig själv eller mannen. Dessutom har jag varken tid eller lust att stå och raka varje dag. Finns bättre saker att lägga tiden på!

Förresten försvinner ju alla möjligheter till spontansex vid kalhygge eftersom att en eller två dagars stubb gör ONT!

För oss funkar ca 1 cm långt hår kanon, inte ivägen, inget hår i maten, behöver bara trimma ca varannan eller var tredje vecka, man är alltid redo och det sticks inte och gör inte ont. Perfekt!

• *Minna*

Jag tycker att Pickolina är värd all heder. :)
    Många (och säkert jag också ibland) är otroligt principfasta och kan aldrig tänka sig att förändra en åsikt.

Jag menar inte att min åsikt är den sanna och enda, jag är heller inte ute för att "omvända" människor (vilket jag inte tror att Pickolina har gjort eller kommer att göra) men fler av oss borde bli bättre på att, som Pickolina, ta till oss andras åsikter och att ständigt ompröva våra egna uppfattningar.

Just i denna fråga står jag dessvärre fast i min övertygelse. Been there done that liksom, och jag föredrar numera mig själv samt min bättre hälft orakade, men väl ansade.

• CareBear

Trägen vinner...... Bra jobbat av alla "rakningsmotståndare" att få andra sidan att se "sanningen".........ha ha

• martinibruden

Vad menar du CareBear??
    Vad gör du om din fru av medicinska skäl inte kan raka sig i framtiden? tex en graviditet som gör att allt blir jobbigt och magen är ivägen för att nå dit? Ska du lämna henne då?

Allt är inte svart eller vitt. Jag tror inte man kan vara helt emot någonting sådant som ett orakat kön. Visst kan man föredra rakat, det har jag full förståelse för men man måste kunna vara lite flexibel också. En halv centimeter hår som är ansat tillexempel borde även rakningsanhängarna godkänna, särskilt om det föreligger medicinska skäl.

Men det finns machokillar som ser tjejer som objekt också. Som ska ha rakad mus och massa andra krav. Sådana killar betackar jag mig för.

Och, jag är på uselt humör just nu så om jag lyckats provocera blir jag bara glad.

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?