• Anna32B

Hur mycket könshår ska man raka?

Vet att frågan är lustig och att det är upp till var och en men jag är ändå nyfiken. Anledningen att jag frågar är att jag och några vänninor träffades och planerade bröllop i helgen. Vin och bastu och inga hemligheter fanns kvar :) Ämnet "raka könshåret" kom upp och flera hade läst här om hur vanligt det var men ingen visste hur "vanligt" det var. Så min fråga är egentligen hur mycket rakar du/frisyr?

För att svara på min egen fråga - Vår bastu var varierad från "inget via landningsbana till massor" med "inget" som favorit :)

Tjejer nu är frågan ställd :)

• Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?
  • CareBear

martinibruden

Skulle jag bli provocerad av ett inlägg från nån på bt som bara följer gängse norm här? Tror inte det faktiskt......

Svart eller vitt? NEJ jag skulle inte lämna min fru om hon av medicinska skäl inte kunde raka sig men det trodde jag ärligt talat de flesta här fattade. Som skrivet tusen ggr innan så finns det inga såna hinder och inte heller känner hon nåt tvång att raka sig utan gör det för att hon föredrar det så precis som hon föredrar rakat på mig också.

och JA en halv cm är ca en halv cm för mycket hår för de mest inbitna rakförespråkarna som mig även om jag i en perfekt värld hade kunnat tycka det är ok.

och NEJ jag är varken nån "machokille" eller ser min fru eller andra kvinnnor som objekt rakade eller inte. Att jag föredrar rakat är väl inte konstigare än att en del gillar när deras partner är långhårig, blåögd, vältränad eller kurvig. Alla har olika saker de gillar/tänder på eller hur? JAG tänder inte på ett hårigt k*n eller kvinnan som har det. Varför är DET så provokativt?
    Finns fler anledingar till varför jag tyckker så. 1. Det ser bättre ut (man ser ju bevisligen mer av m*sen). 2. Man slipper "hår i munnen" (ja det är störande med hår i munnen). 3. Skönare friktion med två rakade k*ön emot varandra när man har s*x. 4. Fräschare (min åsikt och många andras, helt ok att tycka annorlunda).

Over and out......(Tills jag får svara på nästa tröttsamma inlägg....)

• Bröllopstokiig

CareBear.Tröttsamma inlägg? Ok ok..ingen tvingar dig att hänga på detta forum. Och du får ha din åsikt. Det här med rakning är provokativt. Och det är det för att det inte är naturligt att raka sitt kön. Visst det är inte naturligt att klippa sig eller raka skägg heller MEN det är en skillnad och det är att könet är en intim del av vår kropp och många får medicinska problem av rakningen. Och förlåt men jag förstod inte att du inte skulle lämna henne om hon av nån anledning var tvungen att sluta raka. So sorry.
    Du har haft tur som hittat en tjej som inte har några problem. Var rädd om henne.

Jag tyckte det skavde när vi hade sex och var rakade båda två. Inte alls skönt! Så jag föredrar väl ansat. Tycker för mycket hår är ofräscht också.

• *Minna*

Ja, nån sorts trigger fick du ju uppenbarligen igång på björnen, martinibruden... ;)

• *Minna*

Carebear - jag vet inte om jag tror att gängse norm på BT är förespråkare för ansat-ej-rakat. Men jag tycker att det var lite kul att du tror det.

Om du hade mitt inlägg ang Pickolina i åtanke när du skrev "trägen vinner"-inlägget, så får jag vänligast be herrn att läsa mina synpunkter och Pickolinas inlägg en gång till. Ingen har blivit "omvänd", det har heller inte varit någons intention (eller har det det Carebear? ;) ) utan bara att en openminded tjej såg saken från en annan vinkel (_utan_ att ändra åsikt) och en till tjej som tyckte att det var värt lite cred.

• Civodruk

hehe va rolig den här linjen har blivit sen sist jag va här :)

fan va ni ska va på CareBear han får la tycka om vad han vill, om jag hade vart kille hade jag ng oxå föredragit rakat, men accepterat allt annat oxå, det är ju inte hela världen liksom :)

• aircondition

Rakat då, nu och för alltid!

• N.N.

Komisk tråd!! Hur många är killar här?

Jag har inte läst hela tråden...
    Men jag är tjej och rakar en del och har tagit bort en hel del med ljusbehandling... Beror ju på hur hårig man är i grunden och hur själva hårväxten ser ut... Mig störde den mycket, då jag varit rätt hårig och är blek med mörkt hår. Besvärade mig då det syntes mycket när jag var på badhus eller på somrarna.. Hade även magsträng m.m. som jag ofta fick kommenterat, obehagligt.

Jag föredrar nog också att killen ansar.... Fast i och för sig har jag inte testat "buske" hos killar, kanske skulle gilla det mer... så vet inte.

• pickolina

Kall stjärna

Vänta nu...!

"Förresten försvinner ju alla möjligheter till spontansex vid kalhygge eftersom att en eller två dagars stubb gör ONT!"

Jag måste bara säga att jag INTE håller med! Skulle möjligheterna till spontansex försvinna så skulle jag nog oxå sluta raka, för det vill jag absolut inte leva utan! Skratt... Jag förstår ju att du upplever det så men vill bara säga att alla inte gör det... :D Jag har spontansex oavsett. Tycker inte alls det gör ont... :) Gudskelov! *s*

• pickolina

CareBear

*LOL* :D :D :D

• pickolina

Kall stjärna

Håller inte med om att det är tidskrävande att raka, går på mindre än 1min och sker alltid samtidigt som jag duschar så... Däremot så förstår jag om man inte har lust att hålla på med det hela tiden. Den friheten har jag funnit nu när jag varit singel ett bra tag.. Å jag kommer definitivt att fortsätta göra lite som jag vill även i framtiden. Jag trivs med det och framförallt så trivs min hud med det.. :D

Jag tror dessutom att de flesta killar som föredrar rakat skulle godkänna det och gör de inte det så är de inte värda att ha... Skratt... ;)

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?