• Anna32B

Hur mycket könshår ska man raka?

Vet att frågan är lustig och att det är upp till var och en men jag är ändå nyfiken. Anledningen att jag frågar är att jag och några vänninor träffades och planerade bröllop i helgen. Vin och bastu och inga hemligheter fanns kvar :) Ämnet "raka könshåret" kom upp och flera hade läst här om hur vanligt det var men ingen visste hur "vanligt" det var. Så min fråga är egentligen hur mycket rakar du/frisyr?

För att svara på min egen fråga - Vår bastu var varierad från "inget via landningsbana till massor" med "inget" som favorit :)

Tjejer nu är frågan ställd :)

• Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?
  • pickolina

Kanske är lite så som någon annan tog upp oxå... Att de som rakar "hörs" mera, på forum som detta osv.. Man byter erfarenheter etc men de som inte rakar har ju inget att prata om och då "hörs" de inte... Dvs man uppmärksammar debatten om rakat och de andra försvinner pga ouppmärksamhet... De finns men hörs inte lika mycket liksom. Därför tar man de som hörs som normen och det påverkar alla runtom osv...

Hmmm...

• pickolina

Nej nu ska jag sluta filosofera för kvällen och lägga mig framför tv´n.. :)

• 98 grader

For att ta reda pa hur manga som rakar eller inte kan ni ju skapa en trad dar man bara svarar ja eller nej pa om man rakar sig. Da far ni ett mer rattvist svar an har dar de flesta verkar raka sig och de som inte rakar sig haller sig borta fran diskussionen.

Men for att inte gora det till varldens debatt sa kan ni ju skriva att man bara ska skriva ja eller nej och inte motivera och tjafsa varfor man rakar/inte rakar sig. Bra ide?

• *Minna*

98 grader:

Nja... Urvalet blir helt klart missvisande och ger således usel reliabilitet och validitet.
    För det första är detta ett intresseforum, vilket medför att det är ett visst sorts klientel härinne. Kvinnodominansen är en annan aspekt.

Även om man skulle vara intresserad av vilka som intimrakar sig bland kvinnor på en site som denna kommer det i alla fall att slå, eftersom det är bara de med intresse för frågan eller för att svara på enkäter i allmänhet som kommer att söka sig till en sådan tråd.

Jag tror att Pickolina var mer intresserad av hur det generellt ser ut i Sverige. Jag skulle i alla fall tycka att det var intressant.

• pickolina

Yes, det var precis det jag menade... :)

• pickolina

Jag måste även säga att den här diskussionen har gjort mig mycket mer "open minded" i frågan... Ofta kan sådana här trådar göra att man blir ännu mer envis och övertygad om sin ställning men denna har gjort precis det motsatta för mig. Så det tackar jag för... :)

• tattar-Emma

Kul pickolina! På vilket sätt har det ändrats?

• pickolina

tattar-Emma

Tja, jag har börjat ifrågasätta och ompröva mina åsikter.. Denna tråd har haft mer substans än de gamla vanliga argumenten, FÖR och EMOT.. Jag inser nu att min uppfattning, "min värld" inte alls är repressentativ för hela samhället och det är ju både intressant och befriande.. Skratt... Både gällande intimrakning och sex (olika typer av människor), eftersom vi kom in på det nu på slutet... Allt är inte så svart eller vitt... Vilket jag ju alltid vetat om i teorin men... ;)

När jag frågade mitt ex hur han skulle hantera situationen om hans tjej slutade raka sig så blev jag faktiskt lite irriterad på svaret, trots att jag visste vad det skulle vara när jag frågade... Jag kände faktiskt att jag ville ifrågasätta hans åsikter och försvara rätten att vara orakad. Det hade aldrig hänt tidigare. Skratt...

Vad inrutad och begränsad man kan vara... Jag hoppas att jag inte faller in i det igen... Det är befriande att se ett vidare perspektiv och vara lite mer öppen...

Oki, nu ska jag sluta babbla... :D Men så känner jag i alla fall!

• CareBear

Pickolina

Min erfarenhet är faktiskt liknande din ang rakade/orakade partners.

Alltså de som jag varit med som varit rakade har i majoritet varit mer erfarna sexuellt, "vildare" och mer nyfikna på att testa nya saker i sängen än de som varit "som gud skapade dem" så att säga.

Vet inte vem som ett par sidor längre bak frågade vad som skulle hända om man blev kär i en gammal vän och man hade sex och nya kärleken skulle visa sig vara orakad.

Kan ju säga att min fru inte var rakad när vi träffades men att det inte dröjde spec länge innan hon självmant började raka sig. Skulle hon dock vara av åsikten att hon aldrig ens skulle kunna tänka sig det så vet jag faktikst inte om vi blivit ett par. Kan ju tyckas ytligt men jag tänder som sagt vad inte på "hår i munnen".

• pickolina

CareBear

Jag tror att många (de flesta) har olika "ytliga" preferenser gällande sina partners och det är väl inget fel med det?! Men när någon säger det rakt ut blir det ofta negativa reaktioner, speciellt när/om någon känner sig träffad. Jag tror dock att de själva säkert har NÅGON lite ytlig preferens gällande någonting hos partners men som de inte vill erkänna för andra eller ens sig själva.. Eller vad tror du??? ;)

Jag kommer fortsätta att raka, för MIN skull och föredrar fortfarande rakade killar... MEN jag har en mycket mer öppen, förstående och accepterande attityd nu måste jag säga.. Å om jag träffar en kille som föredrar rakat så gör det mig inget men om rakning är så viktigt för honom att han skiter i min hälsa så... :( Vilket mitt ex antydde när han svarade på mina frågor. Gggrrrrr....

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?