• Anna32B

Hur mycket könshår ska man raka?

Vet att frågan är lustig och att det är upp till var och en men jag är ändå nyfiken. Anledningen att jag frågar är att jag och några vänninor träffades och planerade bröllop i helgen. Vin och bastu och inga hemligheter fanns kvar :) Ämnet "raka könshåret" kom upp och flera hade läst här om hur vanligt det var men ingen visste hur "vanligt" det var. Så min fråga är egentligen hur mycket rakar du/frisyr?

För att svara på min egen fråga - Vår bastu var varierad från "inget via landningsbana till massor" med "inget" som favorit :)

Tjejer nu är frågan ställd :)

• Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?
  • tattar-Emma

pickolina

Hehe, jag tänker tvärtom. Ju färre partners desto smalare bild av vad som är "normalt". De som jag känner som har starkast idéer om hur saker ska vara brukar vara samma som konsumerar stora mått av "relationsfilmer" men inte träffar så många tjejer. Av dem som jag känner alltså, disclaimer disclaimer.

• *Minna*

Men bara för att man har haft ett antal 6partners (med olika kön) så betyder det inte att man per automatik föredrar kalhygge.
    Believe me, I know.

Jag uppfattar det som att förespråkarna för skinnade kön ofta vill framställa oss andra som sexuellt oerfarna med bara missionären som enda merit.

Det låter säkert helt barockt i era öron, men man kan faktiskt föredra orakade kön och vara pretty erfaren och exprimenterande.

• pickolina

Skratt... "Relationsfilmer".. :D Den var bra! Men som sagt, jag pratar om verklig erfarenhet... :) Tycker inte att filmer räknas som erfarenhet direkt!.. ;)

• pickolina

*Minna*

Om din kommentar kom av det jag skrev så missuppfattade du mig totalt!

Jag svarade på detta:

"Men i vissa trådar, som den här och den om smisk, verkar många väldigt begränsade sexuellt. Det måste vara vissa saker (rakat/hår, bdsm/vanilj), annars funkar det inte."

Å då menade jag att man inte behöver vara begränsad pga att man vet vad man gillar oc inte gillar, vilket kommer med erfarenhet. Det hade ingenting med rakat eller orakat att göra.

• pickolina

*Minna*

Fast om jag ska vara ärlig... De som jag känner som är orakade är de som är lite "mesiga" i sängen och de som är rakade är de som är lite "vildare"... Det är dock i min omkrets och jag tror inte på något sätt att det är normen men eftersom du tog upp det så var jag tvungen att påpeka det.

• *Minna*

Jag missuppfattade nog inte ditt inlägg.

Jag menade mer allmänt. Att jag har fått uppfattningen att kalhyggarna tror sig vara mer 6uellt erfarna och frigjorda. Som om man lever något sorts puritanskt liv bara för att man inte vill hyvla.

• pickolina

*Minna*

Skratt... Ja, tyvärr har du nog en poäng. Det ligger nog något i det där... Vi som samhälle är ju mycket för stereotyper tyvärr.

• ninjan

:D jag är lika vild både när jag är rakad och när jag har en liten buske :D

• tattar-Emma

pickolina

Det jag menar, de som jag känner som tycker sånt är viktigt är de som har plastiga, tillrättalagda modeller som största erfarenhet. Dvs, de som har rik erfarenhet av verkliga människor tycker inte att saker som rakning är lika viktigt.

• tattar-Emma

pickolina

Jag tycker det är begränsande att inte gilla mer än en sak. Alla har ju favoritgrejor, men de kan variera och jag tycker omväxling är mest spännande.

Alla är ju olika och det är inte fel i sig att bara gilla tex bdsm, men *jag* tycker att det mesta är lika roligt - fast på olika sätt - och skulle inte vilja ha det annorlunda.

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?