Jag tycker självfallet det är helt okej att ha olika åsikter om saker som denna. Men när vissa i den här tråden börjar prata om att man aldrig ens hade varit tillsammans med sin partner om denne/denna inte hade varit rakad, då kan jag till en början inte låta bli att garva högt för att det låter så otroligt främmande och dumt i mina öron. Men sedan fastnar skrattet lite i halsen och en känsla av mörkrädsla infinner sig. Herregud, vart tog folks värden vägen?
Sex är för mig en otroligt viktig del av ett förhållande och jag hade nog haft svårt att stanna kvar i en relation där inte sexet fungerade. Och vissa saker, som att inte vara alltför hårig därnere, kan naturligtvis bidra till ett bättre och skönare s*xliv.
Men samtidigt, då folk frågar mig varför jag är med en viss person och jag skall ge ett uppriktigt svar, ja, inte sjutton blir svaret att det är för att killen är så fint rakad mellan benen och därför är grymt skön att s*ga av.
Inte heller tror jag att anledningen till att killen jag dejtar just nu vill ha mig är att jag har en rakad mus. Snarare vill han ha mig för att jag är varm, intelligent, högutbildad, har stil, klass och humor osv. Och därtill, i hans ögon, otroligt attraktiv.
Och motsvarande gäller från min sida, då detta är värden jag värdesätter högre än alla rakade p*ngar i hela världen.