• Nuskadeblibröllop

4augusti 2007

hej vi ska gifta oss 4 augusti 2007 i emmaboda är de nån mer som ska gifta sig den dagen och vart i vårt avlånga land???

• Svar på tråden 4augusti 2007
  • patriks brud

Exakt ett år kvar. Jag blir lite stressad av att se hur långt alla har kommit. Vi har inte kommit fullt så långt.
    Kyrkan (Tyresö) och festlokalen (Prinsvillan) är bokade.
    Toastmastern är utsedd och har tackat ja.
    Gästlistan är färdig (tror vi).
    Menyn är bestämd men inte vem som ska göra den....
    Kul att det är så mycket aktivitet här trots att det är "lite" tid kvar.

• Stefans fästmö

Om exakt ett år står vi framför prästen!! Känns helt fantastiskt!! :)

• Afrodite_Aug-07

Även jag har konstaterat det faktumet. 1 år kvar, Jihoooo nedräkningen har börjat. Den 4e aug kommer för alltid i framtiden vara extra speciell för oss. det här är sista 4e aug som vi inte firar.
    Nästa år blir det bröllop och sen vart år därpå har vi årsdag. Gu vad härligt det känns.
    Mannen kom hem med en bukett med blodröda rosor idag. Han bara kännde för det sa han, inte någon anledning, bara kännde för det. Och det känns just så rätt. Precis så är det ju. Vi bara känner för det. Just därför är den här dagen så rätt. Vi bara känner för varandra.
    Hur går det med planerna för er andra?
    Vi tänkte nästa månad ta och beställa min vigselring, känns jättespännande. den känns som ett enormt steg mot verklighet då Masssssssor!!!!! av jobb har lagts främst av mig på att designa den. Har tänkt, funderat, ritat, köpt hem många diamanter och även andra stenar. Och tillslut även ritat en fotorealistisk bild i photoshop där den är bredvid min förlovningsring på mitt finger. KÄnns så häftigt att snart är det dags att beställa den. Just ringen tycker jag det sitter så mycket magi i. Den ringen skall jag ju varje dag i resten av mitt liv bära som en symbol för vår kärlek.

• Stefans fästmö

partiks brud

Oroa dig inte, det är fortarande gott om tid! :) Det enda vi har bokat är lokal o kyrka, samt frågat toastmaster, tärna o marskalk, allt annat är bara på planeringsstadiet... Börjat kolla upp catering, funderat lite på kläder, kort, ringar, hår, gästlistan nästan klar... Ska försöka få mycket helt klart i höst, vore skönt!

• Desperate2bewife

Enligt Expressen idag är den första lördagen i augusti den dag som hade flest vigslar 2005 och det verkar hålla i sig. Kanske blir det även så nästa år? Det droppar ju in fler o fler i vår lilla tråd!

• Gudinnan

Har min blivande pa besok i USA :) , vi har bilat en hel del och det har blivit en del brollopsplanering pa vagarna. :) Men nu verkar vi ha andrat oss ang festlokal. Kanner inte att nagon av dem vi valjer mellan ar helt 100 men maste valja en av dem. Slottet, som inte ser ut som ett traditionellt slott, men det ar valdigt mysigt, fina omgivningar mm. Eller Stadshotellet, en helt underbar matsal, vit, hogt i tak, valvformade fonster osv. Men, hotellet ligger mitt i centrum vilket ar lite trist. Slottet har fina omgivningar men inte lika fin matsal. Slottet ar dessutom ca.300:- dyrare per person samt nastan dubbla priset pa hotellrummen for gasterna..

Var ekonomi sager Stadshotellet, och jag alskar matsalen. Omgivningarna ar kanonfina vid slottet men matsalen lite mindre fin..hmm.. Jobbigt nar man maste bestamma sig..

• Gudinnan

Festlokalerna ligger dessutom i olika stader sa beroende pa vilken vi valjer maste vi aven valja kyrka.. Som tur ar har vi prel bokat tva kyrkor. Men kanner att vi maste bestamma oss snart...

• Linda69

Jag har lagt planeringen lite på hyllan, eftersom de faktiskt är ett år kvar tills det är dags.

Det vi har gjort är dock;
    Bestämt färgtema,
    Bokat kyrka och festlokal,
    Bokat frisör,
    Köpt in papper till egna inbjudnings samt placeringskort
    Tittat på klännigar och tillbehör
    Bokat bröllopssvit på hotell
    Skrivit inbjudan samt vilka som ska bjudas in
    Funderat lite kring hur vi vill ha musik etc. i kyrkan...
    Beställt bröllopstårta

Ja, det var väl det tror jag. Det är mycket att göra, men jag är tyvärr =) för bra på att planera och göra saker att jag inte har så mycket jag kan göra nu innan det är några månader kvar bara....

• Stefans fästmö

Gudinnan

Förstår ditt dielmma, svårt... Jag skulle nog ha valt den billigare iom att de är så likvärdiga, så kan man lägga mer pengar på ex.vis bröllospresan. Det enda hotellet verkar ha emot sig är ju läget, o det är kanske inte så viktigt? Största delen av festen kommer ju vara inomhus, o då vinner ju hotellet, plus att det blir billigare för gästerna... Men det är svårt!!

• Gudinnan

Stefana fastmo: Mmm haller med dig... Det ar battre att lagga de pengarna pa andra saker, som tex det du namner. Det finns aven en terass pa hotellet som ligger i anslutning till festlokalen sa det finns nagot att ga ut pa i alla fall... :)

Nu ringde jag dock hotellet och alla rum, 137 st, ar prel. bokade den helgen vi ska ha var fest..typiskt. Vi tankte inte pa att boka pa en gang... Har iaf ringt ett annat hotell i narheten och prelbokat nagra dubbelrum..

Svar på tråden 4augusti 2007