• mammaK

JAAAA!

Äntligen vann vi!

• Svar på tråden JAAAA!
  • mammaK

Jo just det, HOPPAS innerligt att Tyskland åker på en brakförlust i bronsmatchen.

• Bridzi

picachu -
    kan inte låta bli... "bromsmatchen"
    Ja, bronsmatchen kanske blir en riktig bromsmatch!

• picachu

ja, eller hur! kuta kuta, IIIiiiiiieeeee (bromsljud) krock, spelarna börjar brinna :D
    Den matchen vill jag se!

• mammaK

*fniss fniss* Tyskland i sina läderhossen (stavningskontroll IF) står med eld i hälarna=)

• picachu

oooooh! matchen börjar snart! ska värma lite paj! (blev sugen när jag läste en pajtråd!) :D

Scolari är coolast!

Heja heja! Må laget som spelar bäst vinna! (heja Portugal!!!)

• mammaK

1-0 t Frankrike!
    Fast även om jag håller på dom tycker jag man kan diskutera straffen!

• Bridzi

Äh, inte för att Portugal gjorde sin bästa match direkt, men att Frankrike går vidare på en filmning är ju smått skandal.

Det var ju lätt en 0-0 match annars.
    jö?*fjaö!!*% *morr*

• Lapinette

Bridzi - om du har sett repriser och lyssnat på expertkommentatorerna på TV så var det INTE någon filmning. Portugiserna försökte ju slänga sig flera gånger under matchen men det funkade inte. Alla vet att de slänger sig hit och dit för att få straffar men den här domaren var benhård.
    Det var ingen rolig match men rätt lag vann.

• Bridzi

Ärligt så bryr jag mig inte om vad sk experter säger och repriser har jag sett gott om - jag står fast vid min åsikt - filmning!!
    Och vad gäller resten av matchen så tyckte jag att alla slängde sig väl lätt och dommaren var under all kritik, dömde för inget alls och släppte när det var uppenbart.
    Nåja, nog diskuterat om detta. Gjort är gjort...

• Lapinette

Ha, ha...ja åsikterna är som baken. Tyckte det var skönt att det inte var så många gula kort som det har varit i vissa matcher.

• mammaK

nu återstår bara, vem tar guldet?

• Anna O

Vet inte om jag håller med ovan om att det var filmning som bidrog till straffen i matchen Portugal- Frankrike, men det var ingen klar straff iallafall- tycker jag. Och Portugal hade ju kunnat få en straff dom också inom straffområdet, men det såg inte domaren. Men- domaren dömer, så är det ju. Bara tråkigt att Portugal förlorade mot Frankrike på en straffspark. Och ännu tråkigare att det förlorade igår(!), även om Tyskland är värda sin medalj. Tycker att Portugal spelade med jättefin känsla, var en fröjd för ögat att titta på, de spelade så som man förväntat sig av Brasilien. Men, vem vinner idag? Håller på Zidane, men egentligen kvittar det för min del. De som spelar bäst utan att dra i tröjor eller göra fälleben förtjänar att vinna.:)

• mammaK

Anna O
    Jag håller med dig om den där straffen, det var ingen filmning, det såg man på reprisen, men det var absolut ingen klar straffspark!

Ja jag borde väl kanske också tippa på guldmatchen, mig spelar det ingen roll, men jag tror Italien tar det, av den enkla anledning att dom släppt in totalt 1 mål på hela turneringen.
    Fast Frankrike blir nog farliga. Om Italien spelar schysst, inte filmar så vill jag att dom tar det för då spelar dom underbar fotboll!

• picachu

ja, heja Italien! Bu Frakrike! Fattar inte att de kom vidare...

Svar på tråden JAAAA!