Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

19 augusti - ny tråd

Vi har redan börjat på bordsplaceringen och igår ringer sambons mamma och säger att en av barndomsvännerna till min m2b har lämnat återbud. Han var den som svarade JA först, så vi blev jätte jätte ledsna Så himla trist, man vill ju att alla ska vara där!
    Handlade vinglas i plast i går, så nu kan jag äntligen bocka av en grej till, vi ska ha rosé vin på en båt tur för alla gästerna innan bröllopet.... Fler som har haft otur med att gästerna inte kommer? Är det inte det ena är det det andra, alla "kalvar" nu med så ingen vet exakt om de kan komma eller ej. Och vi har varit "dumma" att låta dem vänta in i det sista, vilket betyder att vi inte ens har börjat skriva om personerna i festprogrammet. De som är "osäkra" inför själva festen har vi placerat på sk. hörnen, så man lätt kan ta bort de kuverten, men vad ska man göra, låta bli att skriva om de andra som inte har sagt ja ännu i festprogrammet??

• Bröllopstokiig

Nasse7, har haft samma problem, farmor och andra släktingar har tackat nej, men när kompisar tackar nej 4 veckor innan. Gr Men som min m2b sa, vi får glädjas med dem som kommer, men jag kan inte rå för att jag bliiiiiir sååååååå besviken! Hoppas han har en väldigt bra anledning, men antaligen har det väl hänt något, så jag ska inte vara egoistisk innan jag vet....

Vad har ni kvar att göra?? Jag drömmer varje natt nu om det o det andra som har med bröllopet att göra, tror jag har missat en massa...

• Bröllopstokiig

Visst brukar det vara så! Alltid är det något, satt och lyssnade på ingångsoch utgångsmusik här nu på morgonen och blev helt plötsligt sugen på något annat, livsfarligt, ska nog hålla mig borta från alla liknande länkar som har att göra med det man redan har bestämmt. Får nöja mig med chatten här på BT så man i allafall får lite stöd och tips nu in i det sista! Nästa helg gifter sig min kompis lillebror, så jag ska kolla i kyrkan, kanske kan vara bra med lite generalrepitition - så man verkligen känner att man inte har missat ngt.

Underkläder JUST DET, jag förtränger det hela tiden, men jag måsta ut och leta det nu. De har en superbra HM butik med lyxigare underkläder i estocholmo så om jag inte hittar på annats ställe vet jag iaf att det finns helt ok grejor där!
    Jag hade inte tänkt ha ngt speciellt men min m2b har sagt vid 2 tillfällen att det ska bli spännande att se mig i fina underkläder...oupppsss, så nu får jag försöka hitta på något extra roligt som även passar till klänningen (som är relativt slät i livet, så man kan inte ha såååå mycket spets för det kommer se bubbligt ut på utsidan då)....

Om du kommer till estocholmo, så hör av dig, kanske vi 19/8 brudar har möjlighet att ses? Vet iofs att det inte är mycket tid kvar....

• Bröllopstokiig

Det ska finnas en tråd här på BT om just olika gulliga "tårttoppar", ska se om jag hittar den och lägga in länken här.

• Bröllopstokiig

The runaway bride: jag har haft funderingar på det, den shoppen var även med på TV när de hade det där programmet som följde olika brudpar för några år sedan... men det jag har hört är att det är ganska dyrt! Ska dock titta in, det kanske är rea nu HM butiken jag var inne i ligger i gallerian på Hamngatan, snett över NK. Sen finns ju twilfit och ganska många andra butiker, känner bara att jag inte kommer ha på mig extravaganta underkläder så ofta efter bröllopet så i så fall är det ju lite roligare om man inte kastar tusentals kronor... Har hittat en ball body med snörning och strumpeband, som jag funderar på, den fanns för 400 på HM tror jag. Känner att jag måste ut och fixa detta, allt stressar mig nu, så ju mer jag får gjort NU destu bättre.
    Tack för tipset!

• Bröllopstokiig

Jag vet inte om den funkar till min klänning heller, ska kolla en gång till!

• Bröllopstokiig

Jag ska med ut i eftermiddag, ska kolla in underfin med! Ska promenera från jobbet och ta den vägen genom Drottninggatan!
    Vill bara bocka av och bocka av på en fortfarande lång lista!
    Kul att du hittade så fina underkläder, man gifter sig bara en gång, så varför snåla? Allt annat kostar ju så mycket så det är ju inga pengar i sammanhanget igentligen!

• Bröllopstokiig

Det får vi göra Nasse7.... vad bor du? I sthlm med?? Har du tips??

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd