• The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • feonix

Vi ska säga exakt som prästen, annars kommer det att bli fel.

I tisdags bestämdes det äntligen vad vi ska heta i efternamn. Min blivande har ett vanligt son-namn medan mitt namn är lite ovanligare och med bara flickor på väg att dö ut. Jag önkade därför att vi skulle heta mitt efternamn. Detta har sedan diskuterats och jag har inte tjatat utan varit diplomatisk. Så nu blir det faktiskt mitt efternamn. Det som tagit emot är att manligheten har blivit rubbad (svärfars reaktioner var åhh vad fjolligt och hans nya fru det "borde vara en lag att man ska heta som mannen." Bara för hon har gjort det i alla hennes äktenskap.) Sedan är det mycket jobb att ändra alla kort, emn det skulle även jag få gjort, så vi får hjälpas åt att ringa runt. Mitt namn är även kort och sambon hatar att skriva, så det blir kortare vid namnteckning.

känner mig förvånasvärt lugn. Jag undrar när nervositeten ska komma. Ikväll åker vi till Åland för en liten kryssning och bara rå om varandra. Det ska bli skönt!

• The Runaway Bride

Grattis till lyckad diplomati, feonix. Jag kommer ta min m2b:s namn men jag har också ett vanligt -sson-namn. Min svärfar är chockat stolt, mest för att hans egen fru (min m2b:s mamma) faktiskt behöll sitt namn vid vigseln.

Idag kidnappar de min blivande från jobbet och jag får inte tillbaka honom förrän någon gång imorgon. Hoppas de är snälla!

Funderar på en sak: i vilket läge är det passande med brudkyssen under vigseln?

• feonix

Jag har också funderat på brudkyss. Det var inget vår präst nämde och det är ju heller ingen svensk tradition. Men vi får väl spontanpussas

• Ancher

Brudkyssen tror jag vi ska ha efter ringväxlingen.

Prästen kommer inte säga till oss när, det är det enda vi måste komma ihåg själva. Gissa om vi kommer att glömma!! :D

• Bröllopstokiig

Tjena tjejer!

Festprogrammet fortfarande inte klart men men det löser sig snart, ska fortsätta ikväll, men det har jag ju sagt den senaste veckan, men nu brinner det verkligen i knuten, så det måste bara funka.
    Tror det blir möhippa för mig till 99,99% i helgen. Svärmor lyckades ringa och säga 'jag hörde att xxx ska komma till Stockholm i helgen'.... jäkla tanta! Även om jag vet att det bara är denna helgen kvar, blev jag sur, för det kändes som hon avslöjade ngt.
    Namnet är supersvårt. Jag har ett adligt efternamn och han ett sson namn. Men min m2bs pappa är död så han är jätte noga med att han ska heta sitt namn. Jag kan tänka mig att ha hans namn som mellannamn, men det kommer bli suuuuper långt att skriva, båda har vi 10 boksvtäver i våra efternamn. Han sa i ett svagt ögonblick att han hade tänkt om, men jag har inte vågat fråga till vad. Tänkte att jag ska ta upp det lite fint snart!

Vi reser på smekmånaden med våra gamla pass och sådär, så det blir en fråga först efter bröllopet.
    Hoppas jag blir gravid på smekmånaden, jag håller på att dö av längtan. Min m2b tycker vi ska avsluta ett projekt (bröllopet) innan man börjar planera in nästa, men tycker så klart inte jag

• becciz

Oj nu blev jag lite nervös,jag har helt glömt bort när vi fick pussas. Vi pratade om det i kyrkan och prästen sa att jag kommer inte säga till utan ni får tänka på det själva ,och så har jag glömmt det.

CicciL var ska ni någonstans i Thailand?
    Jag vet att vi åker ut på lördag och jag håller med det är lite tråkigt,men det hade jag nästan räknat ut. Nu är jag spänd och undrar vad jag får göra.

Jag fick se ringen igår och den är så FIN!!! Gud vad jag älskar den,men det känns lite konstigt jag byter ju ut min förlovningsring som jag har haft i 8 år.

• Bröllopstokiig

becciz: Vi åker till Evason Resort and Spa (six senses) 20 minuter söder om HuaHin. Ska bli så nice!
    Ag brudkyssen, så gör man ju inte så i svensk sed. Men eftersom vi har skrivit ut i våra vigselprogram att vi gifter oss enligt anglosaxisk sed, så kommer vi efter ringväxlingen, ge varandra en snabb lite mini puss.

• The Runaway Bride

En liten minipuss får det väl bli, om vi kommer ihåg!

Ska på bröllop i helgen faktiskt! Ska bli kul att se någon annans också, nu när man vet allt jobb som ligger bakom. Har inte råd med ny klänning, men har en fin som passar med klädkoden. Dock är den röd...jag får hoppas att ingen längre tror på den gamla skrönan.

• lolabe

Vår präst tyckte att vi skulle pussas. Eftersom den delen av kyrkan där altaret är är så långt bort från de första bänkarna tyckte han dock att vi skulle ta det på vägen ut, dvs att vi stannar till precis innan det är ett trappsteg ner till altargången och tar pussen där. Inte för snabbt heller tyckte han, folk vill ju hinna fotografera

• Hoppas på ett ja

Halloj tjejer!
    Nu har jag suttit med mitt voigsel och festprogram i två dagar och nu börjar det arta sig. Fick min klänning igår och gick då till en butik här i stan för att hyra en underkjol och samtidigt skulle min tärna prova ut sin klänning. Satte på mig klänningen och provade en underkjol till. När jag stoppade tillbaka klänningen i "garderoben" så tittde butiksbiträdet lite förläget på mig och sa " Du ska väl stryka klänningen innan duhar den på bröllopet". Ärligt talat så hade jag inte ens märkt att den var skrynklig, typiskt mig. Hon frågade sen om hon skulle stryka på den åt mig och visst jättegärna. Vi skulle komma tillbaka efter ca en timme så vi gick på stan ett tag. När vi kom tillbaka efter en och en halv timme tog det hus i helvete. För det första så hade de hittat en insydd nål i livet på min klänning som de tog bort, sen hade en ur personalen strykit min klänning i en och en halv timme. Butiken där jag köpte den hade inte strykit den innan de lämnat ut den till mig. Sen visade de mig hur dåligt de sytt upp den också. Såg ut som att det var jag som gjort det, och då är jag knappt sykunnig. De kunde inte förstå hur en b utik kunde lämna ut en så ostruken och dåligt sydd klänning. Hua vad man kännde sig dum, men samtidigt var jag så förbannad på butiken i Stockholm så jag ringde dit på en gång. Tjejen som svarade kunde inte göra något om jag inte kom in med klänningen, vilket jag inte hinner då vi bor på annan ort. Jag sa att de NOGA skulle kolla vad det var för skitställe de hade som skräddare. Jag fick betala för ändringarna och fick själv gå dit med klänningen. Till råga på allt så blev ju inte måtten riktiga nu eftersom klänningen inte var stryken innan hon började sy. Nu fick jag också betala för strykningen som de fick lov att göra på butiken här i stan...åhh vad arg jag är. Gå aldrig till Drottninggatans brud och fest i Stockholm...fyyyy!!!

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd