• The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • Bröllopstokiig

Jag satte mig med m2b i går kväll och drack alldeles för mycket vin, vi skulle ju bara få lite inspiration och så där till festprogrammet. men jag somnade och vaknade i soffa i morse klockan 05. Nu sitter man här med huvudet bulltandes i händerna och ser knappt vad det står på datorn, phuuuu. Ska fortsätta med festprogrammet i kväll, fast med mindre vin i blodet
    Jag tror det mesta är under kontroll i allafall, men det som tar tid det har jag så klart kvar, dvs festprogrammet och bordsplaceringen.

• becciz

CicciL
    Hur blir ert festprogram nu då.jag är ju lite nyfiken vi har inte printat ut vårt än så har du några andra tips så tas dom tacksamt emot.

• Bröllopstokiig

becciz, vi är inte klar på långa långa väger. Men vi kommer inte ha massa sånger med, vi är inte den typen som skrålar på bröllopsmiddagen (sparar det till kräftorna). Så det blir lite tankar som barn säger, vett o etikett o så där. Sen har vi 90 gäster, så det är den biten som är svår nu. Visste inte alls hur jag skulle lägga upp det hela. Nu får det bli enkelt i stället för att vi hinner inte. Jag maialr över till dig när det är klart så får du se hur det blev

• The Runaway Bride

Katastrof!! Den enda som inte fick hända har hänt! Vi postade intyget om hindersprövning till prästen så att han redan skulle ha det och det har tydligen aldrig kommit fram!! Sånt händer ju bara inte!! Hur ska jag hinna få ett nytt?

Dessutom blev jag precis stucken av en geting, inte min dag idag, va?

• The Runaway Bride

Hmmm...det var visst inte så farligt. Skatteverket skickar en ny kopia som jag får på måndag. Men ändå.

Älskar skatteverket just nu.

• becciz

Jag håller med dig CicciL med skålarna hade gärna också sparat det till kräfterna ,men jag tror inte att vi kommer gå igenom alla sångerna.
    Sen är jag nog rädd för att våra gäster gör lite som dom vill
    Skatteverket är bra när man väl behöver dom,men jag har tjatat på mitt kontor i två månader att dom ska skicka en kopia på min namnändringsblankett. Men igår fick jag den.

• Ancher

Nasse7!

Jag läste/skrev i en tråd om tips på platser att fotgraferas runt om Linköping som du hade skrivit i. Och sedan tyckte jag att jag såg i den här tråden att ni ska fotas vid en slottsruin. Ska ni fotas vid Stjärnorps slottsruin?

När ska ni fotas om det är vid Stjärnorp? Tänkte jag kan förvarna om att vi också ska fotas där, någon gång mellan 12 och 14. Vem vet, vi kanske ses där ute? :D

• becciz

Två frågor! Vem har ni som värdpar? och vad har dom för uppgift?

Jag har kollat beskrivningen här men blev inte riktigt klok på det ändå.

• augustibrud-2006

Vet inte heller riktigt vad ett värdpar har för uppgift, så vi har inget.

• Bröllopstokiig

Becciz: Våra föräldrar är värdpar. I inbjudan stod det "hjärtligt välkomna önskar xx & zz samt vv & mm" så alla svar har skickats till våra föräldrar. De är de som betalar en del av bröllopet med. Den uppgiften våra mammor har är att de kommer dela ut vigselprogrammen + rispåsen i kyrkan och hälsa gästerna välkomna. Sen kommer de inte göra ett smack mer.
    Toastmastern håller reda på talen. Tärnorna stöttat mig och bestmen min m2b. That's it!
    Men det finns säkert de som gör annorlunda, men detta är korrekt utifrån våra inbjudningar i af.....

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd