19 augusti - ny tråd
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
Jag känner mig ganska pirrig! Fick underkläderna jag beställde igår och nu går jag omkring med höfthållare, strumpor och skorna. Har ni börjat gå in era skor?
Är ni klar med bordsplaceringen?
Det var bara kul om ni fick någon nytta av det. Jag känner mig också ganska lungn nu det är bara kyrkprogrammet som ska skrivas sen på lördag är det planeringsmiddagen sen är det klart tror jag ska man väl säga.
Nu väntar jag med spänning på om det blir någon möhippa,jag har mina aningar om den tolfte men vi får se.
Jag har gått ca två månader i mina skor och dom gör fortfarande lite ont. Jag är klar med vår bordsplacering och nu hoppas jag att det inte blir några bortfall!
Jag köpte mina skor i mars, då klänningen skulle läggas upp enligt dem. Då var inte mina fötter sommarsvullna, men de är de nu. Jag har skoblock i de dag och natt och går i dem så ofta jag kan.
Vi har gjort klart bordsplaceringen. Enda molnet är vår kompis som är sjöman och som just nu ligger efter schemat och därför kanske inte hinner komma. Vi är redan kort om killar..
Men jag är glad igår var en bra bröllopsdag. Jag hämtade min klänning och gjorde slutprovningen. Jag har designat den själv och låtit sytt upp den. Jag är supernöjd. Sedan satt jag två timmar hos frissan och testade frisyrer. Det blir en halvuppsatt frisyr med stora lockar bak. Organiserat kaos är ledorden.
Nu väntar jag bara på svägerskan som ska testsminka mig.
Jag ska ha ett par gamla skor tror jag, håller på att fixa till dem med både skokräm och annat, så jag hoppas att jag kan ha dem, annars blir det i sista stund att handla nya...
Håret ska jag ha som feonix, halvuppsatt med stora skruvlockar, jag har nämligen jätte långt hår och det är en del av mig, så jag tror på den idén. MEN om det är supervarmt ute kommer jag svettas ihjäl med min man i nacken, så då blir det en stor knut i nacken eller en svinrygg, beroende på vad som passar till min slöja.
Vi har med några som hänger löst, men vi hoppas att alla kan komma. Hur många gäster ska ni ha? Hur många blir ni totalt alltså på middagen??
Jag är också orolig för nacksvett. Jag har inte jättelångt hår, men tjockt. Men handduk funkar alltid.
Vi blir 60 personer och då är 8 barn mellan 2 mån-12 år.
Ja nu tjejer är det inte lång tid kvar.. känns som att jag har läget underkontroll,men samtidigt känns det som att jag har glömt en massa saker. Har äntligen varit och beställt vår mat (som jag har haft sån ångst för hela tiden) var hela tiden inne på en Italiensk buffe, men väl där så kunda jag inte sluta dregla över den Exotiska buffen, så det blev den istället! Min M2B kläder har kommit nu!! Eftersom han såg ut som en felstoppad falukorv i en jauqette (eller hur det nu stavas...orkar inte bry mig) och som en pingvin i en frack så blev det en vanlig smoking...men oj vad tjusig han var i den,blev lite extra kär i honom när jag såg honom prova den...trodde det var omöjligt... Så nu har jag bara hårnålar,vasar och värmeljushållare kvar att fixa..tror jag!! Hur går det för er? Är ni nära ett samanbrott eller är det lugna filbuken??
Jag har varit relativt lugn fram till igår när jag satt och betämmde frisyr. Då kändes det så definitivt. Men kul!!!!
Man blivande ska ha vanlig kostym med väst och plastrong. Det har varit köpt länge nu, men han har inte provat det ihop. Det känns nästa som om han inte vill att jag ska se det tillsammans. Men de blir ju så stiliga i kostym eller likande.
Ja visst blir dem stiliga.. vad ska du har för frisyr då? Jag vet inte vad jag ska ha! Det blir en överraskning, min mammas kusin som är hårfrisöska ska nämligen fixa make och hår på mig..men det bli garanterat fint,jag litar på henne till 100%.. Har köpt min klänning i Värnamo (där jag kommer ifrån) och har gjort små ändringar på den. Ringde henne till dem nu för att försöka få en tid och prova den en sista gång innan min kompis hämtar den! Och hon har inga tider på helger..eftersom jag jobbar på vardagarna så kan jag inte åka dit! Jag ska se om jag får ledigt nästa fredag, så jag kan åka upp och prova den.. får jag inte det så får jag väl vara "sjuk"... Känns lite pissigt just nu!!
Jag ska ha halvuppsatt mad stora lockar och ett litet diadem i luggfästet. Det ser enkelt ut framifrån, men jätteläckert bakåt. Min klänning är tvärtom. Den är enkel bakifrån och lite mer arbetad fram.
Hur ser era klänningar ut?