Inlägg från: elora |Visa alla inlägg
  • elora

Sept-06 by Nonika # 2

Arrrgh: Jag kom åt enter-knappen så jag hann inte skriva klart, men jag ska inte vara långrandig vilket jag lätt blir...

Kvar att göra: bordsplacering, vigsel/festprogram, klippa bordsdukar, handla engångsprylar (muggar etc) baka bröd, fixa mp3, lägga upp klänningen, kemtvätta frack, bestämma psalmer o sololåtar, huvva det är nog ännu mer kvar!
    ;)

Mest stressamt av allt är att det bara är just 11 veckor kvar. Det blir inte så värst länge om man tänker typ "11 måndagar"...tycker jag...gäsp...zzZZZzzz

• elora

Tjabba BTB (Brides to be)

Du Nonika, nu fattar jag inte -var det han knäppot som fotade en bekant, som ni har pratat med och som verkade seriös (www.kimlill.se) eller är det nån annan? Det verkade lite mysko att allt lät så bra helt plötsligt och ni vågar anlita honom, menar jag bara ;)

Tyckte annars att Kim var duktig på att fota, han verkar även duktig med PSP och redigera bilder, det är ju toppen.

Kan bara säga att vi är väldigt nöjda med vår kompis som ska fota för hon må vara hobbyfotograf men hon är driven och kan mycket med ljus och andra element man måste hålla reda på. Ska lägga upp lite bilder hon tog när hon testade ljus etc i kyrkan förra helgen.
    groups.msn.com/FamiljenStenman-Ek/fotografbilder.msnw

Jag kommenterar era inlägg imorgon tror jag, är lite trött i ögat nu.

MEN jag har härliga nyheter: har totalt missuppfattat priset på bygdegården så istället för 3700 kr kostar det 2400 kr! Det är en bra skillnad, pengar vi kan lägga på ev min nya ring. Jepp...är så sugen men nu ska hon få se över min guldring om den är något att "ha" och sedan ge pris.

Och cateringtjejen var ju med till bygdegården och gav klartecken till att laga all mat där. Toppen tyckte nog både hon och jag ;)

Har dessutom bokat träff med en frisörtjej som kan fixa håret hemma -lite spännande och jag längtar efter att höra vad hon har för idéer för själv är det syntax error! Håret känns för hemskt helt enkelt. Så nu mer än nånsin vill jag ha hjälp i alla fall. Tur att det verkar finnas billig o bra hjälp inom räckhåll.

Det får bli en macka innan sängläget! hehe...

ciaooo

• elora

Penny J: Välkommen by the way! Skriv gärna så mycket du bara kan och uppdatera oss lite om ert bröllop ;) Vart ska det bli av? Kläder? Stort/litet? Jaaa allt skojsigt vill vi läsa om :D

Tack för åsikten, tycker oxå att det känns finare med uppsatt. Har ju redan köpt en tiara men med halsband och alla pärlor som finns känns risken lite stor att det blir för mycket "plotter". Kanske ska ta en blomma i håret i stället? Jag är ju lite svag för sånt med ;)

Men men, det är ju mycket man gillar. Det svåra är ju att få allt att passa just mig. Suck...det är jobbigt att vara Tvilling ;)

:D

• elora

Johanna23: haha...tack för smileysarna! Hoppas provfotningen går bra ;) Vi hade ju en på sätt och vis med när kompisen hängde med till kyrkan och dess omnejd. Det kändes knepigt värre att gå in i kyrkan...mer nervöst än nånsin iaf!

Bordeux: Välkommen du med!!! Här är det nog semester hos många, det känns som jag är den enda i hela stan som inte har semester alls. Det blir väl lite ledigt veckan innan bröllopet och så klart efteråt.

Hoppas nu ni får svar snabbt, vi har sista datum 30 juli men det saknas ändå närmare 20 svar! Lite dåligt tycker jag...men men. Från igår kväll har 4 tackat ja så de tycks komma på det i "sista sekund". Var gifter ni er och hurdant bröllop blir det? ;)

:D elora/
    med bröllopsdag 30 sept. i Torsö kyrka (Mariestad)

Fyll gärna på listan ;)

• elora

Tjena! Wow va kul att så många hittat hit, denna tråd har verkligen exploderat. Kan det vara att vi har det så trevligt här tjejer? :D Välkomna alla nya!

Okey jag har hittat lite frågor jag kan besvara:

Bordeux: Hm väntar du på svar från gästerna tro? ;) Vad en toastmaster gör är väl i stort sett att styra kvällen genom att hålla ett program kan man väl säga? Det är rätt bra med någons om håller lite tider när det gäller maten och när det ska hållas tal etc. Mer tips finns väl bl a att få här på bt eller Bröllopsguidens hemsida om jag inte minns fel??

Vackra: SKOJ med fler den sista september! Jag har stora förhoppningar om härligt väder som inte är så himlans varmt ;) Håller absolut med dig om att alla "små saker" är bäst gjorda i god tid innan för jösses som det blir ett gäng lätt!

Ell: Det lät inte alls skoj att råka i deppighet bland semester och planering. Förstår att det kan kännas övermäktigt med allt då. Håller med evkasu som kom med goda råd, och att du slipper magsjuka! ;) Kul att ni ändå har så lite kvar att göra, det underlättar ju kanske om man får en dyster dag. KRAM!

Evkasu: Nä semester vad är det? ;)
    Ja visst är det gött när budgeten plötsligt kan göra en kurva neråt med? Jag hade ju missbedömt priset på bygdegården så det var ingen nackdel :D
    Låter ju bra att ni får gifta er på riktigt nu då hehe..tråkigt vore väl annars?

Tackar både Ell/Evkasu + er övriga med som gett tycken om håret :D

Sept.2: Ja här trivs jag toppen för det känns verkligen som man har äkta gensvar från tjejerna som hänger här ;)
    Goda råd, och tröstrika ord värmer gott.
    Låter härligt att bara kunna slappna av och invänta er bröllopsdag nu, den är ni helt klart värda speciellt om ni haft en jobbig tid bakom er...Lycka till!

JO! Det finns förresten en FÄRDIG GÄSTBOK med finurliga frågor i att köpa. Kostar runt 200 kr och heter "Bröllopsboken" av Anna Oskarsson www.bokus.com/b/9163116146.html
    Den blev jag ena sugen på!

Hm nu får jag ge mig för stunden. Hör att det inte går vidare bra för pappsen med nattningen ;)
    Idag har jag badat med töserna och cyklat som en dåre för att hinna med bussen hem. Är ju lite ovan med all cykling + bussresor men det är skönt att slappna av och slippa köra bil. Känner mig mycket piggare!

Nu efterlyser jag: Tips på billigt ställe att köpa ballonger på! ;)

• elora

Å nej! Hur kunde jag glömma sista sidan?
    (hungrig o virrig)

lindamarias: Nämen aj då, det där rimmar lite illa känner jag direkt. Kommer man på kant med prästen och annat viktigt folk omkring sig är det risk att läget inte blir bra alls. Tycker att ni ska återkomma till prästen och säga att ni nu har smält er träff och inte är riktigt nöjd och fråga om det går att få till era önskemål så långt som möjligt. Dock vet jag att de inte ruckar på vissa principer men gör ett försök så ni åtminstone känner att ni har försökt!

060909: Welcome! Visst är det något visst när man hittar rätt ring och någon man känner ordnar med det? Jag har inte samma situation men den ring jag länge drömde om ligger inom räckhåll nu så de andra "surrigat" ringarna får nog användas på andra fingret -tur att de inte var så dyra på sätt o vis.

Vackra: Missade er importerade präst! Det är lite kul med så engagerade människor. Härligt! Själv är jag importerad norrländska :D

Så där! Nu ger jag mig och ska käka...det blir kycklingrulle för jag orkar inte handla o laga mat...

• elora

Hej hej brudar!

IdaM: Så trist att tärnorna gruffar över vad de ska ha på sig, jag tycker nästan att det är en ära att få vara tärna och något man faktiskt väljer att ställa upp på eller ej. Och jag antar att de visste lite vad de skulle ha på sig innan? Synd att en del är så lättpåverkade (särskilt yngre osäkra tjejer...) vad andra säger. Men jag har haft det fullt upp med andras måsten oxå så jag vet hur tjatet kan bli.

Apropå dukar ska du ringa närmsta kemtvätt och fråga. Jag fick nog ge 40 kr/st har jag för mig. De hade dock ett svagt mönster i sig, typiskt "restaurang" mönster. Själv köpte jag vitt tyg på metervara som kostade 10 kr/m och ska provduka här nån dag. Tyget är lite tyngre och borde ligga bra på bordet.

Bordeaux: Så fin ring du verkar få! Jag köpte förresten underkläder idag jag med. Behöver bara trosor då klänningen har inbyggt stöd för tuttarna :D

lindamarias: Hoppas det blir någon svensexa för din blivande med. Det vill man ju de ska få ;) Vi gjorde som så att vi lät två personer hålla i trådarna eftersom våra kompisar är lite utspridda i städer runtomkring.

Nonika: Hehe nu är klockan nära midnatt (snart så...) och jag tänker på Pelle-plutt :D Hoppas han är rejält omhändertagen höhö...Full redogörelse imorgon då? :D

Jag kan väl avslöja att nu är troligen nya ringar på gång till oss. Den smeden som åkte utomlands är hemma på semester (men jobbar oxå) och sitter nu med min mors guldring som hon ändrat storlek på. Till denna blir det en järnring med en 2,5 mm briljant med guldomfattning.
    groups.msn.com/FamiljenStenman-Ek/ringar.msnw&PhotoID=131
    Totalt för båda ringar: 3100 kr, inte dyrt alls tycker jag. Men en liten extra utgift får jag väl erkänna då de andra finns kvar. Men den ena vet jag att den passar på andra handen med, en liten "morgongåva" i förtid kanske?

Ja det har ju varit snack tidigare om vi skulle förlova oss och det var ju på tapeten men inget har hänt än så länge så nu har jag tröttnat och låter det vara som det är. Gifta oss gör vi ju vilket som ;)

Nä nu är det dags igen....!
    ZzzZZZzzzz

• elora

Halloj!!! Rätt aktiva här ändå tycker jag ;)

IdaM: Hm det gör nog inget att ni tar en sväng med vagnen och blir fotade (t ex i vagnen!) för gästerna är ju liksom införstådda med att mingla först tills ni kommer! Men max en timme borta, sen blir det för långtråkigt (kände jag på kompisens bröllop...)

lindamarias: Jaa vilken toppenidé du fick av evkasu med morgongåvan? Eftersom de första ringarna vi köpte är så fina och den f.d vigselringen gick ju på en tusenlapp (jaa vi är dyra i drift haha) blir det nog den jag "får" i morgongåva eftersom den redan finns o jag gillar den så mycket.

evkasu: vilka härliga idéer du har! Jag är lite osäker på om en väninna tänkte fixa en slags gästbok åt oss, får nästan fråga igen för man vill ju annars ha något. Här är tips på en kärleksbok istället ;) www.karleksforklaring.se/omboken.htm
    Va skoj att du får så mycket gjort med klänning, dukar och annat sy-arbete! >Bra jobbat!

Vackra: Ja det är något magiskt när killarna klär upp sig så! Jag nästan fick dåndimpen första gången Petter provade en bonjour i butiken, sedan när han provade fracken tappade jag andan med...ooooh så fin!!! Så jag förstår att du har lite att drömma om :D

Förresten såpbubblor, det finns flaskor i vitt att köpa via Calligraphen, 24 stycken färdiga att blåsa! kostar en del men kanske en kul grej? www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=686662

Jag fick annars tipset på Zoo att köpa vita solrosfrön för de är ju inte farliga för fåglar och faktiskt så pass stora så de borde vara enkla att få ur klänningen? ;) Kanske växer ett och annat på en sen haha!

Nonika: Hehe det var ju lite taskigt att de inte lyckades sänka brudgummen, det blir väl betyg G(odkänt) som högst hehe...Du får väl supa ner honom annars haha! Synd ni bor lite långt borta! Skoj att klänningen blev så fin med allt det läckra under! Jämförde mina nya trosor med klänningen och de är i samma färg och allt, lite lurigt med nyanser när det gäller crémefärgat.

Och ringarna har jag ju svarat på, det ska inte vara svårt att ändra men det kostar ju några hundra. Sist men inte minst (fastän du blivit mindre!) Grattis till viktminskningen som ni kämpar med! :D
    Själv skiter jag i allt sånt men hoppas att jag inte blir så fluffig då jag lär ha ägglossning strax innan (surt).

Ell: Åå va spännande och roligt med broderns bröllop i antågande! Ja då lär du få lite att jämföra med för det gjorde givetvis jag på kompisens bröllop i maj. Nu känner jag nog att det går som det går, bara man försöker slappna av och njuta medan tid är då kvällen går så fort!
    Ell, jag ska oxå göra små festhäften till de större barnen att pyssla i. Hoppas de gillar det.

Bordeaux: Finns inget bättre än att kunna göra sina spritinköp till lägre priser!!! Trist med båtmissen, kanske fick ni lite extratid att mysa med varandra? ;)

SJÄLV är det lugnt, snackade med smeden och har gjort min beställning. Ringarna görs i mellanstorlek jämfört med vad jag hade på de andra ringarna. Tror det kommer passa bra och det var bättre med för liten storlek då det gick lättare att ändra till större. Har lagt in gravyr som Petter inte vet om, hoppas han gillar det. "Sempre Insieme" vilket betyder Alltid tillsammans på italienska. Det skrev vi ofta i våra sms när vi var så nykära ;) och fortfarande är...hihi...

Kan bara hålla med Ell, tycker tiden bara rinner iväg och stressar upp en! Känns som massor att göra men man sitter bara på BT och "surrar" haha...nu är det definitivt dags att sova! :D

• elora

PELLE!
    Vilken trevlig svensexa fast jag hörde att du var Last man standing, liten miss där va? *fniss*
    Nonika vet nog vad hon ska göra med dig hehe.

Bordeaux: Ååå va skoj att ni valt fotoplats. Vi lär ta de flesta utanför kyrkan för att ungarna ska ha ork att vara med. Sedan åker vi nog själva iväg en stund efter bröllopet och fotas utan barn. Min väninna ska vara med från tidig morgon till sena natten hoppas jag...Hon är så duktig. :D

Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2