Inlägg från: elora |Visa alla inlägg
  • elora

Sept-06 by Nonika # 2

Åååååå så kul att du tänker på oss och skriver en "sista" hälsning innan bröllop och bröllopsresan! Nilen, låter verkligen jättespännande. Ha nu en härlig dag och lev för varje sekund ni kan ta in!

Lyckönskningar och ha en härlig bröllopsresa! :D Jenny

• elora

HALLOJ alla brudar! Har läst alltihop och hunnit "snacka" lite med Nonika och jag vet att de har det toppen nere i Grekland.

Själv blev jag minsann kidnappad i helgen jag med :D Var ju ganska upptagen med att smyga för sambon så vännerna "smög" förbi och kidnappade mig hos mamma när jag kom dit ;) Oj vilken dag/kväll/natt.
    Vi blev 9 st med mig och vi började som sagt det hela hemma hos mamma med smörgåstårta och givetvis lite bubbel i magen. Allt eftersom klädde de ut mig och jag fick skepnaden av en "gammal" tant med prinsesskrona (Foton stenis35.spaces.live.com) Inte vad jag hade väntat mig då sambon blev utklädd till Piga haha!

På med ögonbindel och raskt iväg mot nästa uppdrag men innan dess var vi ju tvugna att åka i ett antal rondeller och köra hit än dit. Vi hamnade hos Sannas kulkonst där vi fick prova på att dreja och tjejerna/killen fick måla en tavla där jag beskrev vad och i vilken färg de skulle måla. Men jag började bli lite luddig i ögonen så en del fick måla lite hur de ville haha.

Men drejningen var superkul, kommer att få en mugg med allas namn på så det ser jag fram emot. Raskt vidare med ögonbindel igen och nästa anhalt var hos min kompis Jocke för förfest i hans lägenhet. Där blev det lite korsförhör, sminkning och sedan drog vi ner på stan där jag fick lite uppdrag att utföra. Bl a klippa tvättråd från kalsonger, samla äktenskapsråd från äkta par antingen gällande hemmet eller sängen haha! Båda gick rätt smidigt ändå, tyvärr fick jag sluta flirta med 17-åringarna haha!

Så vidare in på stans dansställe där jag skulle flirta till mig dryck i baren men hallå, de är så snåla här i stan så jag gav faktiskt upp efter en timme. Men då började jag bli rätt slirig med så....
    Fast där tog väl kvällen eg slut för jag har inte så mycket minne av vad som hände och det tycker jag i efterhand är trist för jag klarar mig rätt bra utan alkohol om man säger så...Jag hade dock stått och dansat konstant i typ 3 timmar ;)

Min blivande make med gäng dök oxå upp och han var bra snygg, då hade han fått motsatt uppdrag (dvs troslappar) och blivit sminkad på stan haha. Hem kom vi nån gång runt 03 och då var vi så slitna så det tog nån sekund av hångel sen sov vi haha.

Sen dess har vi väl varit bakis kan man väl säga, inget jag skryter över men vi lär då inte glömma (?) våra vänners upptåg på länge ;)

Jag vill lyckönska helgens brudar nu, hoppas det går bra med de sista detaljerna. Jag blev mest mobbad för att vara kontrollfreak på möhippan, men jag har i stort sett försökt portionera ut uppgifterna vecka för vecka och tillsist dag för dag v 39.
    Idag har jag beställt blommor till borden och imorgon ska jag diskutera brudbuketten per telefon då hon bara jobbar f.m och jag är ju aldrig ledig då.

Skriver för fullt i festprogrammet men det har tagit stopp och jag är lite less nu tror jag. Men ett sista ryck för kvällen får det bli.

Hoppas det blir fint o härligt väder till helgen, som det var större delen av dagen idag!!! :D

• elora

Abeth: Din möhippa lät verkligen härlig!!! ;) Utbudet är lite magrare här kan man väl säga, men jag är glad för det lilla som blev ändå hehe!

Bordeaux: Pust! Ni är minsann flitiga, har fått intrycket att ni gjort allt själva i pysselväg? Inte illa...stupa inte på mållinjen bara. ;)

Ell: Jag håller nog med dig, jag kan inte tänka mig att bröllop kan bli så perfekta som ibland skenet tycks låta eller hur man säger. Hellre ett bröllop med plats för missöden än ett stelt nervöst och nervigt bröllop...huuu mycket att tänka på ;) Lycka till nu...tänker på er! Jippie!

EVKASU: GRATTIS GRATTIS! Lät som en härlig dag...den ni längtat forever efter...

Glöm nu inte anmäla er till Sept06-listan!!!
    Skicka mail till...sept06-subscribe@yahoogroups.com

• elora

Pust jag börjar få panik över allt och inget. Det är väl en skräckblandad förtjusning som man hör överallt om att gifta sig. Själva planeringen som kör slut på en och sedan rädslan inbland för att "bestiga" kyrkan, eller att tabba sig m m.

Visst det är tabbar sånt som händer och jag är väl inte rädd för sånt men jag känner mig bara så trött på allting. Att vara "chef" över hela företaget "Bröllop" här hemma, jobba och fixa med ungarna plus allt annat som ska göras. Okey jag vet att alla har det så men det har bara blivit för mycket nu. Ingen semester har man haft heller så man är ju ständigt trött...

Tänkte på Ells inlägg (tror jag det var?) om "perfekta" bröllop. Kikade runt på någon nygifts bilder och tanken slog mig att jag inte sett så många bilder på brudar som ser mer ordinära ut, kanske lite överviktiga eller dylikt. Det känns som man är den enda tjocka bruden med enkelt bröllop *suck*

Nääää jag svamlar nog mest i nattmössan, men jag kanske inte är ensam om att vara lite deppig? Tänk er då när allt är över...suck vad ska man då planera? Haha...

• elora

Haj haj! En snabb rad medan dottern fortfarande glor på tv (sicken mamma va?)

ELL/LINDAMARIAS: Tänker massor på er idag, här är vädret så fint och underbart. Ni måtte ha samma väder hoppas jag!

Ell: Ja klart jag är med på att visa foton, jag har ju visat allt redan känns det som haha...kan ju inte banga då heller!

Bordeaux: Hm nåt säger mig att du likväl som din blivande åkte på möhippa? Lättast är det ju om man ändå har barnvakt så att säga. Jag kan knappt begripa att det var för en vecka sedan det hände. VAD händer med tiden? Ska nog försöka göra lite nytta nu (riva till bordsplac.kort).

kram på er!
    Glöm inte listan nu...väntar på tillökning!
    :D Jenny

sept06-subscribe@yahoogroups.com

• elora

060909: Vilken härlig dag ni haft trots lite hårblessyrer ;) Det är nog bara att vänja sig vid att "Det blir aldrig som man tänkt det"...hihi...Då kanske små katastrofer inte märks så mycket ;)

Ell: Likadant för dig, ser fram emot era rapporter!

Bordeaux: Hehe jaaaa festa i 12 tim är ju inte vardagsmat för oss mammor. Lät som en toppendag för dig och manikyr är ju verkligen vardagslyx :D

Ja här kämpar man med alla "kom-ihåg" saker känns det som. Har fått krångla en del med ringarna då de var för små, min lilla ring med briljant har blivit "ombankad" och ser inte ut som från början men det är väl bara att gilla läget då smeden är i Italien...suck. Gravyren försvann så hon får göra om det i båda våra ringar. Jaja gilla läget...

Får se hur det går med tårtan nu, köpte en provbit i fredags och idag när jag tänkte beställa var hon på bageriet tvungen att kolla upp hur stora de gjorde tårtorna för bottnarna kom från ett annat ställe. Suck...Gilla läget? Tårtan var ju toppengod -chokladbotten med tryffelfyllning och aprikoskräm. Mums! Sedan röd marsipan fast den liknar mer mörkrosa till färgen...Det blir nog fint om vi kan få dem i 20 bitars.

Klänningen behöver jag inte lämna in förrän samma vecka för att få den struken på kemtvätt, toppen. Jag åker ju buss så jag har liksom ingen chans att få med den men då vi är lediga veckan innan lär vi fixa det.

Ska slipa lite mer på festhäftet nu.
    Ha det så bra...:D

Blink blink!

• elora

En fundering dök upp i mitt huvud då man hänger en del här på BT när nu tid ges ;)

Alla bröllopshistorier man läser handlar mest om de brudar som "vaknar upp själv hos sin mamma och M2B sov hos sin mor"...
    Men hallå, det måste väl ändå finns mammor här oxå som ska gifta sig? Tänker alla lämna bort ungarna för att leva likt drömsagan att man inte ska se mannen innan vigseln?

Hos oss är det liksom omöjligt, eller nja kanske inte men vi kan inte krångla med det heller. Barnen måste ju tas om hand och de ska ju kläs och allting, lika bra att ha dem med oss. Och eftersom vi ska fotas innan vigsel så försvinner ju poängen med att "inte ses innan vigseln" oxå hehe...OCH vi vill ha foton med barnen =familjen. Foton på oss själva ordnar vi ju med efter vigseln.

Hur har ni gjort, eller ska göra -ni som inte gift er? Ska ni leva likt drömmen/seden eller kommer ni överleva dagen ändå? :D
    Lite snurriga funderingar som ni märker...

• elora

Hm och vem är Fru Lagström? För det är väl någon som bytt nick va? :D

• elora

Fniss...jooo men vem är du då? Haha....du glömde skriva det! (eller vem du VAR)...

• elora

Väldigt fint foto i svartvitt på Er Ingela!!! Ska kika lite mera men nu måste jag sova lite :D Kram

• elora

Hej hej!!!
    Nu börjar mailinglistan komma igång, hälsar Lindamarias välkommen ;)
    Och GRATTIS! Vilken härlig dag förstår jag...wow så starkt att försöka sig på att sjunga i kyrkan...huuu jag ryser ;)
    Ser oxå fram emot foton från er alla, det ska bli spännande att kika på er. Känns som jag visat upp mig tillräckligt haha!

lindamarias: Ja det är nog bara en själv som märker de små missarna, tänkte på marsipanen. Vi har beställt röd marsipan så det ska bli skoj -hoppas man får rätt hehe. Var det ni som åkte tidigt eller slutade även festen då runt 23.30? Har många haft vickning under natten? Det blir väl klassiska korv m bröd antar jag. Vill ju inte att någon ska bli stående med att fixa allt för krånglig "mat".
    I alla fall, lät mysigt med helgresa till Rom om jag förstod rätt? Och jag ska faktiskt överraska sambon med vit cadillac som mammas sambo ordnat ;) Det ska bli skoj!

Abeth: Ååå så det sparkar, visst är det något alldeles speciellt? Knepigt liksom att man har en till i magen...hihi...
    Förstår om klänningen känns som lite bekymmersamt för det är ju inte lätt att räkna hur mycket bebisen behagar växa ;) Men det mesta ordnar sig tänker jag alltid...men ha en back-up plan tycker jag! Kan du hyra i nödfall?

Jag har nog en lite seg vecka framför mig då jag måste lära upp en ny tjej på jobbet som ska täcka mina 2 veckor då jag har "semester". Vi är alltså lediga hela v 39 så det ska bli så skönt att dela upp alla saker som ska göras. Denna helg drar vi nog t Skövde o köper snacks, dricka m. m och jag ska färga håret.
    Sen börjas det på måndag med besök till bygdegård, lämna in klänning för pressning. Tisdag: träffa präst. Onsdag "ledig", torsdag: hämta skjorta. Fredag: Duka, hämta tårtor, m m. Lördag: Tadaaaaa!

Vi har väl kommit på vad vi ska ha för marscher, det blir nog en kul blandning. Först A trumpet Voluntary och till utmarsch blir det "Prélude ur Te Deum" (alltså introt till Svenska melodifestivalen om någon kan den?)

jag kan tipsa om Svenska kyrkan i Jönköping som lagt upp lite kyrkomusik på sin hemsida. www.svenskakyrkanjonkoping.se

Glöm inte bli medlem ;)

• elora

Hej Alla!
    Så har vi precis tränat på brudvalsen, Annies song blir det ;) En av mina favoriter och Petters likaså. Men det är ju hur svårt som helst att vara allvarlig, man blir ju så fnissig. Inser efter Monicas härliga berättelse att jag kanske får hitta på en nödlösning för att sätta upp mitt lilla släp, t ex dra igenom en grövre tråd med knapp på insidan så jag kan t ex ha runt handleden eller nåt... Huga, att ramla på dansgolvet är väl största oron haha.

Abeth: Njut och må gott så mår bebisen gott ;) Det är ju lite olika för varje kvinna att vänta barn, jag blev ju stor som en michelingubbe! Kunde tro att jag svalt en medicinboll hehe...
    Hur gick det med klänningen förresten? Spännande värre!

Ell: Men ojojojoj så FINA NI VAR!!! Är det era barn som var med? Jättesöta!!!
    Och din klänning var så fin...det var härliga bilder man fick äran att se :D
    Snygg bukett...mumsig tårta...

Monica: Må berömma er för att ni orkade upp så tidigt dagen efter, eller var det nödvändigt ont? Ni verkar haft ert drömbröllop, och lite roliga inslag med hehe (korsetten) Ser framemot bilder nu! :D

Jo det var ju en sak, ni brudar som är kvar -ska ni oxå dra er tillbaka "tidigt" -dvs innan kl 24?
    Jag har inte räknat med att lämna festen förrän typ kl 02 (måste beställa taxi...svårt med tider!) Förra bröllopet vi var på tog väl festen slut typ 04 och då hade brudparet just lämnat festen hehe..

Nä nu MÅSTE jag skärpa mig och fixa klart festhäftet för tusen andra saker står på spel. En kul grej: jag kan gå i mina högklackade hehe...och dansa! NÖJD! :D
    kram Jenny

• elora

Hej alla mitt i natten, har precis printat ut festhäftet och är grymt less på att vara "perfektionist" haha...

Så nu får svägerskan printa upp 84 st kopior. Insåg att jag tänkte ju fixa några barnhäften men det kanske min egen skrivare orkar med.

Bordeaux/Monica: Men så fina bilder! Ni var ju jättejättesnygga! Såg att tiaran inte blev använd men du var ju så fin i håret ändå. Jättesnygg klänning och dukningen såg verkligen "kärleksfull" ut :D

Ell: Mycket söt dotter ;) Tyckte hon om att få vara med i kyrkan? Noa är ganska förväntansfull, hoppas de fixar att gå i kyrkan båda två. Den lilla är det ju lite varning på alltså ;)

Abeth: Toppen! Gott med en klänning som passar, nu är det bara att köra alltså ;)
    Jag är ledig hela nästa vecka och en till ("semester") så nu är det bara en dag kvar att sega sig igenom. Idag var jag grymt okoncentrerad. Tur man "bara" städar.

lindamarias: Jaa bilder vill vi ju se! ;)

Fick lämna in Petters ring igen för...andra gången. Men nu hoppas jag alla ringar ska passa ordentligt.
    På lördag är det stora shoppingdagen och på söndag ska vi väl baka pajer tills nästa fredag då gästerna börjar droppa in. Känns som jag koll på läget till viss del men sedan verkar allt pappersarbete begrava en...Äsch, dags att nana tror jag.

:D

Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2