Inlägg från: elora |Visa alla inlägg
  • elora

Sept-06 by Nonika # 2

Hej hej alla brudar!
    Sitter här lite smått irriterad (inte bra...) och besviken på min släkt. Har ju skickat inbjudningar tidigt med tanke på att de bor över 120 mil härifrån. Men tror ni de svarar i tid? Av 6 mostrar/morbröder väntar jag fortfarande på svar från 2 st. Idag ringde mostern och hon gjorde mig rejält besviken. Först var de sååå glada och villiga att komma. Men sen vet jag inte vad som gick snett för nu ringde hon och meddelade att nehepp de kan inte komma, det passade inte och dessutom var hon inte på min kusins bröllop. MIN KUSINS? Va f-n rent ut sagt, har hennes bröllop med mitt att göra? Och det sa jag till henne (minus svordomar) att man kan inte jämföra så där. Dessutom är ju min moster gudmor åt mig. Väldigt trist.

Nu är vi uppe i 88 potentiella gäster vilket vi räknade på det skulle hamna på. Nu beställer vi mat för 100 gäster då det tillkommer lite barn med. Kanske 110 för säkerhets skull? lite lurigt med mat är det ju.

Har hamnat i grubbel över sminket oxå. Aldrig har det känts så omständigt som nu, jag stressar upp mig och tycker jag inte har tid på mig men det har jag ju egentligen. Fick lite råd av väninnan som just gift sig och varit på smink-kurs. Jösses det var krämer och concealers hit och dit + att man som glasögonbärare ska ju dra på lite extra dessutom. Pust! Jag tror jag ställer in allt :D

Mitt i allt ihop går skrivaren och ger upp. Plus vanliga bärbara telefonen så jag fick dra och köpa ny idag för vi hittade ingen annan. 1000 spänn tjohooo...*fladder fladder*

Vackra: Håller med dig att BT är väldigt bra för man hittar ju tips lite varstans. Lite kul att läsa olika inlägg med om t ex bröllop som är ens raka motsats.
    Förstår att det är jättetrist när din m2b jobbar natt och du själv är mer aktiv på dagarna. Det är inte det lättaste direkt. Tur att datorn finns hehe...på gott o ont.

IdaM: Har sett min svåger i frockcoat och han är då inte lång, men sååå stilig han var ;) Så visst är det som att få en helt ny karl framför sig när de klär upp sig! Min har provat både bonjour och frack men vi valde fracken e-som den ju är gratis då det var min mammas sambos frack ;) Imorgon åker den på kemtvätt! Hoppas röklukten går ur bara.

Min stora fasa på bröllopsdagen är att tappa greppet totalt, att inte sansa sig och njuta av dagen. Att det kommer oönskade gäster kyrkan för dit är ju alla "välkomna" vare sig man vill eller inte. Eller att barnen börjar leva f-n i kyrkan *pust* Min yngsta sitter ju inte still direkt...och med ett humör utan dess like (panik!)

Tror jag får köpa lite tabletter hehe...:D God natt!

• elora

Evkasu: Typiskt att det man behöver inte finns rätt var det är, för egen del har allt jag letat efter funnits på rean nu t ex koftor/cardigans till töserna och strumpbyxor. Hm kan inte komma på några bra ställen åt dig, ska jag spana här i stan? Vilken storlek snackar vi? :D

Nonika: Ringarna blir nog fina ska du se men visst är man supernervös för man vill ju inte slänga pengar i sjön. Jag lär väl få våra om någon vecka kan tänkas, och jag är grymt nervös då jag inte ens provat dem eller sett i verkligheten! Går p magkänslan helt enkelt...

Bordeaux: Skoj med en till som beställt klänning från Kina! Vem köpte du av? Jag köpte via Kanacca och är jättenöjd förutom längden som är ganska så för lång men det har jag hjälp med.

lindamarias: Jag tyckte det lät dyrt men så blir jag osäker på var du bor etc om det är mycket sånt som kan spela in på priset. Som sagt, min frisör skulle ha 750 kr/tim + 250 kr utöver för sminkning men om det var per timme minns jag ej. Men om du blir osäker får du väga dessa 250 kr i helheten mot det hela. Det kanske är värt dom extra pengarna? Eller inte?? Dååå så... ;)

Idag har jag inhandlat mer smink igen, summa över 400 spänn! Jag är snart upp i tusenlappen för lite smink, helt sjukt ju! Tur man inte köper i vanliga fall...
    Är lite pank igen innan lön (och det fick vi för en vecka sen?) så jag får nog ta ut mer från sparkontot och fylla upp så jag kan handla lite smått som behövs. Äsch det ordnar sig...nu trillar ögonen ihop! :D

• elora

bordeaux: Haha det ska väl du inte behöva bekymra dig om att de ska vänta till barnbidraget? De har säkert sparat undan för din möhippa sen lönen nu i juli...eller missuppfattade jag din slutkläm helt? ;) Men det låter ju onekligen spännande! Jag kan inte heller sluta lägga mig utan har precis som du några ansvariga men det beror väl mest på att jag har så många vänner som INTE bor i stan. Sen gäller det ju att sålla oxå, jag tycker t ex att de som är bjudna på bröllopet är självklara till möhippan. Men nu har en joker dykt upp som insisterat på att få vara med på möhippan. Hon bjöd ju bl a in sig lite snyggt till bröllopet men vi har _inte_ skickat inbj.kort så jag tänker då inte falla för hennes enträgenhet känner jag. Jag menar, hade de känts som självklara gäster hade de väl redan fått inbjudan? ;)

Vackra: Det lät ju himla fint att ni gillade prästen, ibland är det lite lurigt med den saken. Vi hade önskemål om präst och fick som vi ville :D Han känns enormt "vanlig" och inte överambitiös med sin tro gentemot andra eller hur man nu ska förklara sig. Dock har jag inte hört något alls från honom men det kanske är semestertider.
    Kom att tänka på er övernattning i hemmet -varning för släktingar med extranyckel haha...Mitt tips är att önska er bröllopsnatten från era föräldrar. Det blir ju i snitt samma utgift som de ändå hade köpt någon present. Vårt pensionat är väldigt fint och det gillar jag. Enkelt och mysigt. Billigt med så många kompisar har bokat rum där ;)

evkasu: Ja det var synd att de är på olika håll, hittar man bara nåt i snarlik nyans så kvittar det ju hur slutresultatet blir. Men det löser sig som alltid till sist :D
    Lät väldigt skojsigt med Piccologlas och sugrör, lite annorlund men ack så skoj! Det hade jag diggat som gäst. Själv tyckte jag kompisens enkla tilltugg var gott. Hon hade lite snittar av mjuktunnbröd, oliver, vindruvor, ostkubar. Väldigt gott ihop och enkelt att fixa ihop så det blir nog nåt sånt för oss med.

lindamarias: Wow sicket läckert slott! Va fint...där lär ni sova som prins o prinsessa :D Som jag skrev ovan har vi bokat in oss på ett mindre hotell, vi måste nämligen tillbaks dagen efter och städa så då är vi i närheten...
    Bra att du bestämt dig för frissan med, jag har åkt på ett dilemma tycker jag. Den tjejen som var tänkt att hjälpa mig kan inte, så nu blir jag väl så illa tvungen att boka in mig på salong vilket jag å andra sidan skulle älska. Det är ju inte var dag man blir ompysslad så. Däremot måste jag bestämma mig för VAR jag ska friseras, här i stan, eller där jag brukar klippa mig (nära till kyrka etc ändå).

ABBES: Hehe jaa nu väntar vi alla med spänning på rapport från kidnappningen :D Jag vet en hel del om min blivande, det är ofantligt skoj hehe. Fast grejen med honom är att han börjar jobba häcken av sig nu (skördetid) och lär för det första vara helt slutkörd samt inte ha det minsta motstånd mot alkohol haha...Han är ju inte direkt långledig så att säga...

Nonika: Jaa självklart kan du köpa snacks å sånt, det håller! Och det blir väl fint om du har samma färg på frågepappren som inbjudan? En röd tråd är alltid bra att ha haha...

Nä nu ska jag beräkna hur mkt handgjort papper jag måste beställa till placeringskorten. Har fått köpa ny skrivare så nu har jag en Canon 3-i-1 bredvid mig. Vette sjutton om jag vågar köra de pappren genom den maskinen för det kanske var det som la vägen till graven för den gamla? Haha...

• elora

Heeej! Jaa huga så fort tiden går! Bara rusar iväg! Vad gör vi sen då när vi är gifta? Blir det en ny tråd kanske? Hehe...

Ell: Så kul att fått deltagit vid din brors bröllop, antar du registrerade det mesta som skedde? ;) Det gjorde jag vid kompisens bröllop, speciellt för vi skulle ha samma cateringtjejer. Jag ska be dem duka upp ett bord med kaffe o t ex After Eight som de som är kaffesugna kan ta sig en kopp efter maten! Sedan efter lite sånger, pauser m m kommer tårta, kaffe o avec.

Lindamarias: Ååå vilket lyx! Så härligt att få hjälp till superbilligt pris! Jag har verkligen beslutsångest nu när min tilltänkta hjälp inte vill ställa upp! Ska jag lägga ut närmare 2000 kr (timpris 780 kr!) på salong, eller hitta någon duktig amatör? Så jag messade några vänner och nu har en kompis hört av sig att hennes mamma gärna fixar med hår så vi ska försöka ses nästa vecka.

Bordeaux: Noop ingen möhippa/svensexa än, men jag tippar det blir av för oss båda den 2 sept då jag vet sambon ska iväg hehehehe...(hoppas han inte läser!)

HÄR KOMMER LITE FRÅGOR om hår!
    Har letat efter hår att förlänga håret, men frågan är: går det att göra uppsättningar med t ex clip-ons? Ska slänga in denna fråga på håravdelningen oxå.

kram för ikväll...
    PS: Gissa om man var smått klantig? Har planerat bordsplacering och inser att jag glömt morsans sambo! Pinsamt :D (klämmer in honom vid barnbordet...höhö)

• elora

Hej hej allesammans!
    Ett kort inlägg för en gångs skull tänkte jag slänga iväg, hehe.

lindamarias: Weeeh nu dör vi av nyfikenhet! Berätta!!!

Sedan en fråga: hur långa är era klänningar? Och är det någon som har släp på sin klänning? Idag lämnade jag in min för uppläggn. och jag stod rätt handfallen med hur lång allt ska vara, det är ju inget man bara "vet"?!
    Har ju 3 lager att tampas med dessutom, så ytterst blir chiffongen längre än satinkjolen. När jag står så blir den ca 1,5 cm ovanför golvet. Är det lagom?

Jag har INGEN aning om hur jag ska handskas med släpet sen, det är ju inte superlångt men det finns ju där och jag är väl inte känd för att föra mig väl i för långa klädplagg. Dessutom lär väl folk stampa på den i bak, snyft jag får nog intala mig att den inte var så dyr...men ändå!

Okey det som händer här iaf är att vi fått i ordning bordsplaceringar, 2 olika. Ska få mått på borden så jag kan klippa till tyget. Har nog fått känsla för vilken typ av frisyr det blir, men den är knepig att förklara hehe. Men uppsatt blir alltihop iaf med tiara och några pärlhårnålar i bak och ev en blomma.

Sov gott...jag får nog lov till det...

• elora

Hello girls! Idag ska vi på bröllop! Det är Petters kusin som gifter sig, hoppas vädret håller sig runt Lidköping. Ska bli intressant för de ska gifta sig utomhus, likt Nonika ska ha det :D

Igår var min väninna förbi som jättegärna ställer upp och fixar mitt hår. Hur klantig får man vara som "glömmer" bort att man har kompisar som (varit) frisör? (plus att jag är fadder till barnen, pinsamt...att inte tänka på henne tidigare menar jag...) Nåväl ingen skada skedd så igår kom hon och familjen hit och vi skulle göra en provuppsättning. Hade ingen aning om vad jag ville ha eg, jag har varit inne på uppsatt så länge nu men det tyckte hon absolut inte.
    Resultatet blev att hon tog fram locktången (!) och började locka mitt självlockiga hår! :D
    Det blev så häftigt, såg ut lite som Shirley Tempest lockar haha...

Lägger upp lite foton sen på min msn. groups.msn.com/FamiljenStenman-Ek
    så får ni se. Ska dock inte ha det vita i håret. Vi ska försöka hitta röda strasshårnålar (matcha glasögon).

Måste sluta nu, ska ju på bröllop!

• elora

Arggh. Länken blev fel!

groups.msn.com/FamiljenStenman-Ek

Och som Nonika skrev: Hur många ska ha vickning? Är jag själv som hoppar över detta för vi har själv varit så mätta efter middag m m på kvällen att vi inte velat ha på de bröllop vi varit på?
    Snacks blir det ju förstås.

• elora

Wow wow nu händer det ju massor för er tjejer! Inte konstigt, nu börjar ni ju gifta er nästa helg :D Jättekul!!!

Jag har precis återhämtat mig efter en helg i Skövde med min väninna, och har plockat ur 96 hårnålar + några till ur håret :D Åkte igår med bussen och först gick på stan. Det var väldigt trevligt även fast det var mycket folk pga matfestivalen. Traskade runt bland olika affärer på jakt efter främst håratteraljer men även tillbehör till festhäftet och något snyggt för mamma att ha över axlarna ;)

Hittade lite spännen och hårnålar med stenar, även silkespapper i beige med guldhjärtan som kan bli fint att texta vårt namn m m på festhäftet. Men vilken tid det tog och trötta som som små grisar blev vi. Åkte hem till min kompis där tanken var att jag skulle få bli ompysslad men tiden rann iväg så vi fick väl skjuta lite på ompysslandet en stund men när det väl blev av mådde jag som en prinsessa. Kroppspeeling, ansiktspeeling och mask innan dopp i badet fylld med salt från döda havet ;) Sedan drog vi ut till festivalen hela "familjen" och käkade lite mat innan himlen öppnade sig och vi fick dra oss hemåt.

Idag lyckades jag inspirera henne att börja rensa ut skräp och elände från hennes köksskåp vilket inte var vad vi hade tid med men vi kom igång så pass att det var dumt att sluta. Fint som snus blev det och mitt "feng shui" -tänkande lyckades nog gro ett litet frö inom min väninna ;)

Så äntligen var det dags att fixa till hår och smink, vi hade lite idéer med flätor denna gång så hon satte igång med att göra små små inbakade rader i fram och sedan gjorde hon små "öglor" av flätbiten som blev "över" där hårnålarna med stenar fick det att glittra fint. I bak lockade hon återigen håret och fäste ihop det liksom ett V, ska väl ev prova att sätta dit vinröda runda pärlor på tunn ståltråd. Lite coolt var det när man kände på håret för attans så sprayat det var!

Nåväl, hon ställer även upp med sminkning och för allt detta, inkl färgning av håret några dagar innan, tar hon 600 kr för! Då har jag i runda slängar sparat in 3800 kr jämfört med att gå till min vanliga frisör i stan. Helt sjukt mycket pengar det rör sig om!

Har slängt upp fler foton på frisyren. Välkommen att kika ;) groups.msn.com/FamiljenStenman-Ek/acessoarer.msnw

Sminkningen var annorlunda men det blev mycket snyggare än det kan synas på bilderna. Det är en lila/rosa ton med snygg eyeliner till och lite glanspuder här o där.

Nu ska jag lägga mig och snarka som en gris, är lite pjutt för jag har blivit så hackad på av två fotografer här på ett inlägg, att de ska vara så hårda? Suck...
    kram!

• elora

HALLOOOUU!

Jag tänkte starta en mailinglista om intresset finns? Tycker det är synd att en del kanske lämnar BT när de väl varit till prästen...Tanken är att vi kan fortsätta diskutera och lära känna varann -det är väl inte så dumt? Jag tycker det är kul med mailinglistor ;)
    Återkommer när jag märker om fler håller med :D

Oj tycker verkligen synd om Nonika som gått o blivit förkyld, för det är väl ändå en mardröm dagarna innan när man har så mkt att göra ändå!!! Och regn, nu får man hålla tummarna att det håller i sig, för idag har vi haft fint väder. Jag har oxå ingen aning om vad vi gör om det regnar...typiskt. Det enda man inte kan påverka.

Är lite depp för jag har blivit varnad för ett inlägg här på BT tack vare de två proffsfotograferna som ränner runt bland inläggen. Vilka är de att bestämma om jag har fel på saker o ting som t ex fotoredigering etc? Väldigt trist...

Idag fick jag sms att våra ringar är påväg, har inte sagt något till sambon för det vore mysigt att överraska när de kommer. Till helgen är det dags att kidnappa honom hehe...har sett schemat för dagen och det är minsann väldigt fint planerat :D Jag räknar med att sova någon annanstans haha.

Måste sätta fart med festhäftet! Kram på er och jag tänker mycket på er som gifter er till helgen! :D

• elora

HEJ ALLA NERVÖSA 2 sept-brudar!
    Tänker massor på er och är faktiskt lite avis för nu önskar man ibland att det är över haha...Det känns bara så mycket att hålla reda på och i mitt fall så blir det extra mycket "hålla-i-trådarna" för min sambo jobbar ju häcken av sig nu iom skörden. Men imorgon...då blir det minsann ingen skörd för honom haha! Skriver inget mera om han dyker upp...

Våra ringar kom i onsdags och jag cyklade fort som attan för att hämta ut dem. Dock blev min järnring för liten (själva vigselringen) så idag tog jag med dem båda till en guldsmed och det blev istället guldringen (mammas fd vigselring) som gjordes om då hon inte arbetade i järn. Jaja det är väl detsamma på sätt o vis. Kika gärna på MSN sidan groups.msn.com/FamiljenStenman-Ek

NU HAR JAG STARTAT EN GRUPP! Lägger länk i nytt inlägg här. Skicka ett mail så godkänner jag er. sept06@yahoogroups.com

Tjolahopp, hejdå!
    (har läst alla inlägg men får kommentera dem senare i helgen...)

Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2