Sept-06 by Nonika # 2
Hej hej alla brudar!
Sitter här lite smått irriterad (inte bra...) och besviken på min släkt. Har ju skickat inbjudningar tidigt med tanke på att de bor över 120 mil härifrån. Men tror ni de svarar i tid? Av 6 mostrar/morbröder väntar jag fortfarande på svar från 2 st. Idag ringde mostern och hon gjorde mig rejält besviken. Först var de sååå glada och villiga att komma. Men sen vet jag inte vad som gick snett för nu ringde hon och meddelade att nehepp de kan inte komma, det passade inte och dessutom var hon inte på min kusins bröllop. MIN KUSINS? Va f-n rent ut sagt, har hennes bröllop med mitt att göra? Och det sa jag till henne (minus svordomar) att man kan inte jämföra så där. Dessutom är ju min moster gudmor åt mig. Väldigt trist.
Nu är vi uppe i 88 potentiella gäster vilket vi räknade på det skulle hamna på. Nu beställer vi mat för 100 gäster då det tillkommer lite barn med. Kanske 110 för säkerhets skull? lite lurigt med mat är det ju.
Har hamnat i grubbel över sminket oxå. Aldrig har det känts så omständigt som nu, jag stressar upp mig och tycker jag inte har tid på mig men det har jag ju egentligen. Fick lite råd av väninnan som just gift sig och varit på smink-kurs. Jösses det var krämer och concealers hit och dit + att man som glasögonbärare ska ju dra på lite extra dessutom. Pust! Jag tror jag ställer in allt :D
Mitt i allt ihop går skrivaren och ger upp. Plus vanliga bärbara telefonen så jag fick dra och köpa ny idag för vi hittade ingen annan. 1000 spänn tjohooo...*fladder fladder*
Vackra: Håller med dig att BT är väldigt bra för man hittar ju tips lite varstans. Lite kul att läsa olika inlägg med om t ex bröllop som är ens raka motsats.
Förstår att det är jättetrist när din m2b jobbar natt och du själv är mer aktiv på dagarna. Det är inte det lättaste direkt. Tur att datorn finns hehe...på gott o ont.
IdaM: Har sett min svåger i frockcoat och han är då inte lång, men sååå stilig han var ;) Så visst är det som att få en helt ny karl framför sig när de klär upp sig! Min har provat både bonjour och frack men vi valde fracken e-som den ju är gratis då det var min mammas sambos frack ;) Imorgon åker den på kemtvätt! Hoppas röklukten går ur bara.
Min stora fasa på bröllopsdagen är att tappa greppet totalt, att inte sansa sig och njuta av dagen. Att det kommer oönskade gäster kyrkan för dit är ju alla "välkomna" vare sig man vill eller inte. Eller att barnen börjar leva f-n i kyrkan *pust* Min yngsta sitter ju inte still direkt...och med ett humör utan dess like (panik!)
Tror jag får köpa lite tabletter hehe...:D God natt!