Inlägg från: Gerda |Visa alla inlägg
  • Gerda

Vår dag 070707... #3

The
    Det låter bra!

Vi vill ha 18x18 i vårt album så där åker priserna upp lite. Vi har bokat www.ateljebobild.se

men vill inte ha så uppställda bilder som det är i hans galleri - utan en mer spontankänsla över bilderna... Å andra sidan får vi tänka på sambon som är fotorädd ;)

• Gerda

förhoppningsis

Hehe... urval av hur många innan?! :D

• Gerda

Førstår dig :)

Fotografdelen tycker vi också är jätte viktigt - så den har vi verkligen kollat runt tilslamamns... fast det blev mitt førsta val iaf ;) Dels så vet jag att denna fotograf om nån borde kunna då A att slappna av. Han brinner också extra før hemsidan (som han fixar) maten och festbiten "runtom" (alla detaljer som bathroombaskets och hur många luminaries vi ska ha på kvällen tycker inte han är så spännande ;))

• Gerda

Ja, han førstår sig inte helt på favors heller - vet bara att det är ett måste ;) eftersom det är tradition på min sida :) Han tycker att vi gott kan äta pralinerna/kakorna/chokladen själva :D

Luminaries är speciella "pappåsar" som tål att ha ljus innuti och lyser upp vackert. Gäller bara att få tag i sånnasom inte ser før tacky ut med duvor o grejer... Helst med spetsinlägg om min klänning blir i spets... men men... ännu en detalj som kommer ta mer tid än nödvändigt.

www.newmexicotours.com/images/Luminaries.jpg

• Gerda

ja, de är ju underbara killarna De står ju ut med våra detlalj-frosserier ju!

Ja, det är jätte fint med luminaries - de mini-ljusen (som små gravljus ungefär) är nog rätt tunga så att de står sig bra. Det har alltid varit bra väder på de bröllop jag varit på med dessa - men ändå lite blåsigt frammåt kvällen och de har hållit. Det är eg. ljusen som håller kvar dem vid blåst.

Får jag tag i fina sådana så ska vi ha den på var ända av trappan, ingången till trädgården och så några punkter i trädgårde før lite mysstämning på kvällen.

• Gerda

Dalabrud 07

Vad skoj! Äsch... ju nämare ni kommer bröllopet desto gladare kommer han vara att du var ute i god tid ;)

Har själv fäst ögonen på en urtjusig "filmstjärne-paraply" - ifall det skulle regna :D Den är á la 1920-tals modell, stor, vit-cremig i färgen och såååå elegant! Men A tycker att 400kr är lite mkt för en bröllopsparaply... :( Ska sätta igång projekt: övertalning :D :D :D

• Gerda

Här monteras det IKEA barnmöbler för fulla drag :D

Inte så bröllopigt men ack så mkt mer nödvändigt innan bröllopet ;)

Annars... som jag skrev ovan... jag vill ha en bröllopsparaply haha.... :D

• Gerda

The

Ja, tror nog att jag väntar med paraplyet till senare i höst, kanske den reas ut? Är ju inte direkt helnödvändigt och pengarna kan användas till mkt annat till bröllopet :D Nåja, en fix-idé just nu.

23/11 är datumet vi har fått för bebis :) Men den senaste tiden har vi fixat med rätt så mkt, fast vi ändå är lite tröga på barnfronten... kan inget om barn så det blir till att läsa, undersöka o kolla runt en massa innan var o varannan sak bestäms... :D

• Gerda

The

Precis :) men det är det som är så skönt med lång framförhållning - vi kan ha en hel drös med fix-idéer att plöja oss igenom och förhoppningsvis blir de val vi gör mycket bra :D

Svar på tråden Vår dag 070707... #3