Inlägg från: Gerda |Visa alla inlägg
  • Gerda

Vår dag 070707... #3

The

Vi kommer också att gøra så med førbokningar åt långvägagäster - främst de från USA. Det blir enklast før alla egentligen.

Vi informerar i infobladet också - nåt i stil med att "reservations have been made at xxx, pls notify us asap if you wish to ....." sen kommer jag inte ihåg mer :)

• Gerda

lightfish o gabbies

men ni hør ju fortfarande till denna tråd! :D Själv frustreras jag øver att inte bo på plats - det är så svårt att få till en tid med festarrangøren - de helger vi kan är de upp øver huvudet uppbokade och när de kan så passar det inte oss. :( Bokningen är gjord - men jag vill se lokalen ordentligt invändigt, sitta ner och prata med dem om menyer och dra fram en ordentlig offert, veta vad som ingår i dukningen så jag vet hur jag ska ha dukningen osv. osv.

Jag får nog skylla mig själv lite som vill ha så mkt kontroll *suck*

• Gerda

l i s a

Detsamma!

Nja, helgen vi hade tänkt oss nu i augusti var festarrangøren bokad med fest på fredag, brølloplørdag samt 2 cateringbeställningar :( Så det passar inte alls då. Vi førsøker komma fram till ett annat datum som kan passa - som kan sammanfalla med firandet av svärmors sambos 60-årsdag också... Inte så lätt när man inte bor på plats!

• Gerda

l i s a

Arrangøren är 2 kockbrøder, det blir:
    Lokalen (såklart ;))
    3-rätters
    dryck till maten (4 glas vin, avec och brudskål)
    serveringspersonal, bartender, en av ägarna kommer att vara som en ko-ordinator från start till slut.
    städning
    dukning ( men vi kompletterar antagligen med blommor ex.)

Räknar med ca. 20.000 før festen på ca. 35 personer plus minus beroende på antal gäster som kommer. Vi har inte bestämt helt säker tmo vi har råd med fribar eller inte efter maten.

• Gerda

Brøllopstårtan har vi speciella ønskemål från och tar utifrån :)

Vi bor i Oslo, gifter oss i Ørebro.

• Gerda

l i s a

Aha Nej, nej... jag vill verkligen inte leja bort DEN delen med trycksaker, blommor, dekor! Det är ju den roliga biten!

vårt mål är att ingen i familjen eller släkten ska behøva lyfta ett finger under brøllopsdagen och då är det främst festen/middagen - ingen mamma som går iväg och kokar kaffe eller kompis som dukar innan fokl anländer.

• Gerda

l i s a

Vilken tur ni har! Med så många gäster är det verkligen skønt att kunna leja bort en del av brøllopsdagens "måsten"!

Vet ni var ni ska vara osv ænnu?

• Gerda

l i s a

hoho! Jag tror att det kan bli riktigt maffigt! har ni kontakter så att det inte blir før dyrt att mysa till så tror jag def. att blir jätte bra!

Var ett reportage i en gammal Amelia Brud o Brøllop - där var det ett par som hade festen i en liknande loka och det var jätte häftigt! Det var i en gammal lagerlokal eller liknande som de jobbade lite på med ljus, dekorationer och dekor och det var verkligen ett tufft brøllop.

• Gerda

l i s a

haha! ja, det är samma reportage! :D Tycker deras fest verkade dunderhäftig och inte stelt och uppstoppat!

Du.... är din pappa sugen på en dotter till ;) skämt åsido, mina är toppen också - det bekostar också festen hihi, fast inga kontakter har dem tyvärr!

• Gerda

l i s a

Så snabba puckar!!! You go girl!

Vad ska de använda lokalen till sen, eftersom de renoverar? Låter supert som de säger här i Norge! :D

Tja, de är inte rika direkt mina päron men pappa envisades med att det "sätts in pengar oavsett och vår ønskan åar att det går till middagen"... Å sen har svärføräldrarna bestämt att de ska bidra också, fast de har inte sagt mer än så.

Svar på tråden Vår dag 070707... #3