Inlägg från: Gerda |Visa alla inlägg
  • Gerda

Vår dag 070707... #3

Enamorada - ja... det kanske skulle løna sig før mig att åka till askersund ;)

Det verkar gå på minst 1500kr i Örebro inkl. provuppsättning (endast hos vissa). Så jag måste kolla närmare samt provklippa mig hos dem innan så jag ser hur de behandlar mitt hår iom att många inte klarar av det *suckars*

• Gerda

Mrs WS

Aha - tråkigt! Byta stad gør man inte heller bara så där! Å de hyr väl ut till tyskar alla somrar... :(

Vilka andra årstider kan ni tänka er om lokalen är så viktigt?

• Gerda

förhoppningsis

Vi åker tidigare under høsten då! :) Då gør det inget att barnet är yngre eftersom det är korta flygturer eller inte alltfør långa tåg emellan.

• Gerda

Enamorada

Vill du ha kolsvart så har jag massor ;)

Hehe, att åka tar ju onekligen mkt tid och jag vill ju soooova ut ;) Det blir nog bra i Örebro också tråkigt bara att det ska skilja så med priserna.

Har du kollat upp fotograf där? Vad ligger priserna på?

• Gerda

Enamorada

Vi räknar med 8000 exkl. förstoringar. Vi måste träffa fotografen och prata offert snat också - vill gärna ha mer koll i budgeten.

förhoppningsis

Det var smart tänkt! Vore himla skønt, fast allt med brøllopet är ju centralt men ändå... :D

• Gerda

Tackkorten kommer vi att göra själva och matcha övriga trycksaker. Papperssort kommer att komma från Bazzills linneserie för att det är tjockt, syrafritt papper i linnekänsla - mycket elegant och finkänsla för just bröllopstrycksakerna.

Format blir antagligen 15x15 och bröllopskortet lutar åt en bildserie innuti som vi (antagligen A) kommer att sätta samman. Fästes på högra insida.

Text blir ett personligt tack till gästerna så det blir olika för varje tackkort och gäst.

• Gerda

Målat första omgången i barnrummet.... hrm... det blev grönt... :D Väntar på kladdkaka... ikväll blir det bara slappa och mysa för vår del.

• Gerda

Dalabrud07

Så tråkigt att den du ville ha som värdinna inte ville :( Å andra sidan är det verkligen bra att du frågade redan nu och fått svar så att du kan börja fundera på andra kandidater.

Vår toastmaster kommer endast att hålla koll på tal och kanske nån liten lek, kanske vara den som säger när tårtan ska serveras osv. Vi vill inte ha en massa sång och spex - iaf inte att nån ska behöva ordna för sakens skull. Festprogram kommer vi att fixa själva - dels för att det blir 2 språkigt och dels för att _jag_ som vanligt är kontrollfreak ;)

Inte så mkt jobb alltså, men det är ju också för att vi har ett litet bröllop - och inte jätte formellt heller.

• Gerda

Haha, nu har jag spammat alla trådar jag kan med detta... men det känns som om tyngder har lyfts från axlarna.

Nu har vi äntligen kommit fram till en tid att träffa Adlers (festlokalen o ägarna) - så skönt att snart få fixa en fast offert istälet för de ca. summor jag räknar med och få fler menyförslag. :D :D :D

Så har jag ätnligen fått boka datumet hos fotografen och även en tid i september att träffa honom. Han vill ju helst träffa oss först, men jag fick köra med hårda bollar och säga att vi ville verkligen ha honom och verkligen 070707... och att vi bor i Oslo - så det är inte så bara att knalla ner till hans studio och snackas vid.

:D :D :D

• Gerda

l i s a

jag hade varit lika arg som du.

Vi har en øverenskommelse att alltid ringa om vi kommer hem senare eller sover borta - så att det inte blir just så där att man vaknar mitt i natten och det är tomt brevid och man blir sååååå RÄDD. Jag blir hellre väckt av ett samtal och kan somna lugnt igen och vet att han är ute till XX klockslag!

Svar på tråden Vår dag 070707... #3