Inlägg från: Fru The |Visa alla inlägg
  • Fru The

Vår dag 070707... #3

Gerda

Låter trevligt.. en månad innan jul.. Hoppas att allt går bra.

Fixa idéer ska man ha och rätt som det är så tänker man om eller hittar det man söker. Har haft flertalet sånna att överge eller besvara.. *ler*

• Fru The

Gerda

Japp.. det var ju helt omöjligt att hitta den typ av riddarsporre i siden som jag ville ha och för att få ungerfär lika stora blommor och samma blå färg så valde jag clematis istället. Skönt att inte stå där ett par månader innan och börja leta efter något som inte går att hitta..

• Fru The

Gerda>>

De finns snart hemma hos mig.. *ler* Har gått egenom Nordens största exportör när det gäller snittblommor i siden, så det är tveksamt att hitta senare.. Sedan var de inte heller dyra.

Ska diskutera klädsel med min tärna om 2 veckor innan vi åker till Singapore. Det är ju bra om vi vill köpa något via skräddaren där.

Hur är det för dig? Något följe?

• Fru The

Gerda

Vet inte själv vad vi tänker bekosta när det gäller tärna/marskalk.

Marskalken har redan en fungerande kostym med vit skorta. Så där tänkte vi bara komplettera med en slips i vårt färgtema och så får han en matchande slipsnål i present.

Men hur gör jag med tärnan?
    Första tanke är att ge henne en sjal att bära i kyrkan i färgtemat och något smycke i present.

Räcker det? Vi kräver ingen tärnklänning och vi har inte hunnit prata så mycket ännu. Hon tackade ju ja igår... Men om hon vill ha tärnklänning. Ska vi då låta henne bekosta den själv?

För vår del skulle det räcka med kjol och passande topp eller sommarklänning som inte bryter temat allt förmycket.. Fast det är ju i och för sig snyggt med tärnklänning också. Men hur gör vi helt konkret ekonomiskt?

• Fru The

Gerda>>

Vill ju inte vara orättvis heller.. För helt enkelt snacka med henne. Finns ju gräns i budgeten också förståss..

Jag vet inte ens vad jag vill att hon bär. Är det okej för mig att hon har kjol och topp/klänning från H&M? Eller vill jag verkligen se henne i tärnklänning?? Usch vad svårt...

Marskalken är ju klar.. bara en snygg slips så i rätt färg. Det är ju inga problem.. Men tärnan...

Vi tjejer kostar alltid mer av nån anledning..

• Fru The

Gerda>>

Å Ansiktsbehandling behöver vi nog alla.. mysigt..

Undrar bara om "vanlig" finklädsel funkar eller om jag vill att hon ska ha tärnklänning...

• Fru The

Gerda

klädkod: kavaj..

hmm.. ja.. vad jag vill.. Det är ju det jag inte vet.. Och vårt färgtema är ju limegrön och kornblått.. kanske svårt att få in i en tärnklänning? Jag måste prata med henne så fort hon kommer från sin semester.. alltså om 2 veckor..

• Fru The

Gerda

Jag blir glad av dina gubbar!

Känns bara kort om tid att på en vecka hinna få fram hur hon vill se ut när hon kommer hem igen. Men visst är tanken på att sy upp i Singapore trevlig?

Funderar lite på om att bryta av klänningen genom att ha en sjal i den andra färgen. Vad tror du om det? Eller kanske bara om hon väljer limegrön klänning förståss.. Huvudfärgen är nämligen kornblå. Kommer följa bukett, hårblommor m.m.

Hur tar man rätt mått så att klänningen passar sen? Och så måste vi hitta nån bild på modell hon är ute efter eller? Oj så mycket jobb det blev helt plötsligt..

• Fru The

Gerda

Tack! Får ju ändå prata med henne..

Vad tycker du? Tror du att jag skulle kunna göra en kopia på den klänningen som jag vill ha eller ska jag vänta och prova mer för att köpa senare?

Svar på tråden Vår dag 070707... #3