Inlägg från: Fru The |Visa alla inlägg
  • Fru The

Vår dag 070707... #3

förhoppningsis

Japp bade akt och kommit fram. Inga problem alls. Har dock inte sovit sa mycket. 3 timmar mest for att inte se ut som vandrande lik. Har ar ju klockan redan tjugo i tva pa dan och vi behover kunna sova ikvall.

Imorgon blir det nog mer aventyr. Idag blir det bara till narmaste affar och kopa vatten och lite annat.

• Fru The

förhoppningsis

Inte skall det solas mitt i storstan i alla fall. Men idag ska vi till Tampines och shoppa!

Tropisk varme, men an har det inte varit gassande sol. Sovit lange har jag gjort med ac pa.. Lyx! Eller trotthet kanske...

Vi kommer skicka vara inbjudan i borjan-mitten av mars. Har flera som maste aka over 100 mil for att kunna narvara.

Osa i mitten av maj, da bor de flesta semestrar vara satta...

• Fru The

Dalabrud-07

Nixa har ett jattebra sortiment med massor olika modeller och sa ar de prisvarda!! Fast det skiljer sig tydligen ganska mycket i pris pa storstaderna och de mellanstora orterna.

I Goteborg kostar min Nixa 458 4900kr och i Gavle dar jag kommer kopa den 2700kr, nastan halva priset. Det basta ar just att de gors efter kundens onskemal!

• Fru The

Dalabrud-07

Kladpiraten.. finns bara 2 affarer och en som har nixa. Underbar personal och alltid lika trevligt bemotande. Och det ar bara att ringa efter prisuppgifterna och det de inte vet, tar de helt enkelt reda pa och ringer upp om nagra minuter bara!

www.kladpiraten.se sa har du deras nr dar. Da far du aven veta om de har din klanning inne i din storlek...

• Fru The

förhoppningsis

Hur gar det med musiken?

Igar var vi hos skraddaren. Kanske inte sa jattebilligt som vi tankte oss fran borjan, men en 3-delad kostym i jattefint ullmaterial (kliar inte det minsta) som inte skrynklar sig och 2 siden skjortor var for 6000SEK ar helt okej anda.

Vi skulle aldrig hitta nagot passande i vara storlekar hemma i Sverige anda och absolut inte i den kvaliten!?

Min kara ar ju bara 150cm lang sa det ar svart med klader, sarskilt om man som hon vill halla sig pa herravdelningen...

Vet att det ser ut som jag ar uppe mycket tidigt eller aldrig har gatt och laggt mig. Men vi ligger ju 6 timmar fore i tid...

Vi ses och hors!

• Fru The

Dalabrud-07

Gor sa det hade varit roligt att hora om det var nan skillnad i pris!

• Fru The

förhoppningsis

Hej!

Nepp har inte hittat nagra sidenblommor annu, men det kommer har ju inte tittat runt ordentligt i Little India och China Town annu heller. Ska gora det pa tisdag ar det tankt.

Jo, tygerna de anvander ar ju sa fina sa att man knappt kan hitta nagot liknande hemma om man inte gar till de riktigt dyra affarerna!

Ja, det dar med att inte kunna boka allt innan arskiftet ar lite jobbigt emellanat. Kan inte boka sminket eller kyrkan ordentligt (ar dock noterade) och sa den dar forbaskade forordningen som maste bli klar snart. Hoppas, hoppas! Vi vet ju inte ens hur var valsignelse kommer se ut eller far se ut.. blaaa...

• Fru The

Dalabrud-07

Paminner dig nu!

Men vad gor ni alla andra da? Gerda? Det ar sa tyst!

• Fru The

förhoppningsis

Kyrkan har vill invanta den forordning som ska beslutas nu i november. Sa inte innan darefter vet vi hur var cermoni kan se ut. Sedan ar ju var kyrka kvar pa 1800-talet.

De kan inte hindra oss att fa valsignelse, men min gissning ar att de kommer motarbeta oss sa mycket de bara kan. Alltsa hanvisar prasten att det inte finns nan san forordning beslutat i nulaget.. *suckar*

Vi kommer definitivt inte ge oss, men det blir nog strid ar jag radd. De vill inte ens skriva in var bokning som en bokning utan "den ar bara noterad" tills forordingen gar igenom, fast vi har ratt till valsignelse aven om ingen forordning finns...

Ja, det var ju ingen som sa att det skulle vara latt i alla fall. Borjar vanja mig vid alla motgangar.

Var i China Town idag och har traffat pa en som gor sidenblommor. Vi ska dit imorgon och se vad det kostar att i alla fall fa till haret.

• Fru The

Selma7

vart fargtema ar creme/bla/gron/silver...

• Fru The

förhoppningsis

Japp.. får se vad de vill ha för jobbet också förståss. Får inte kosta hur mycket som helst heller. Men först och främst till håret är det tänkt. Buketterna ska klara sig om de gör dem riktigt. Låter dem ha kvar lite skälkar också.

Japp, men jag är så van att rätta folk, eftersom alla förutsätter att sambo och partner är lika med han. Så, lite jobb, men det ska väl funka det med!

Har även kontakt med en anna präst och han sa att de inte kan hindra oss ett dugg och gör han det så går han emot domkapitlet och det är ju inte särskilt lyckat..

• Fru The

förhoppningsis

Har äntligen hittat blommor. Hon som gjorde blommor var inte där när vi kom, men vi fick namn på ett varuhus där de sålde massor av silkesblommor. Vi hittade inte exakt den riddarsporren som vi ville ha, men nästan. Lite fler kronblad och så bara och den var riktigt blå! (Ska lägga upp bild när jag är hemma igen) Och bara 5 kronor per stjälk så vi köpte 5 själkar så det räcker till både hår för mig och tärnan, samt buketter och corsagerna. Funderar även på att ha några på tårtan. Tror du det funkar??

Jo läste om kuppen i morse på webben. Här står tv:n på nästan hela dagarna med serier och tecknat. Radio har jag inte hört talas om och tidning får man i så fall köpa själv...

• Fru The

Dalabrud-07

Ja man ska tydligen jämnföra priserna en anning i alla fall om man bor i storstäderna. Jag menar, hur många Stockholmare skulle inte tjäna massor att bara åka lite längre och få sparat massor av pengar?

Skiljer det sig så lite som i ditt fall så är det ju meningslöst, men för mig är det t o m lönsamt att åka drygt 50 mil för klänningen... Otroligt!

• Fru The

förhoppningsis

Jag köpte 5 stänglar med en massa små blommor på så att det skulle räcka och bli över och framför allt att man skulle kunna välja ut de allra finaste blommorna! Ska ta kort när jag kommit hem igen och lägga ut på sidan.

Just nu är klockan 4.30 här och jag blev väckt av min kära sambo som drömt mardrömmar. Jag har bara otroligt svårt att somna om. Det är samma sak hemma.*suckar*

Fick göra en provning, men det var egentligen mest mätning. Fick prova en kavaj i min storlek och så mätte de på den vad som skulle ändras. De ska vara klara på söndag och passa perfekt. Brorsan hämtade sina byxor och de satt jättefint, så jag är inte så orolig. De har ju hållit på sedan -72 tror jag det var och tar även emot beställningar världen över och skickar... Passar de inte så får de fixa det till på måndag för sen åker vi ju natten till tisdag.

Det ska bli skönt att komma hem igen och slippa fuktigheten. Men när jag har sovit lite mer så ska vi till Chines Garden och strosa lite. Var på Sentosa igår och det var helt underbart förutom att det fanns "stånd" där de hade ormar i korgar och min sambo har extrem fobi för dem...

• Fru The

Gerda

Din dukning låter underbar! Själv vet jag ungefär vad jag vill ha i arragemang, men vi får se vad det kan bli av det. Tror att jag tänker hålla det rätt enkelt med skålar med simmande riddarsporrar, värmeljuskoppar och hjärtkonfetti. Men vi är ju inte där ännu och mycket kan ju hinna ändras innan dess..

Svar på tråden Vår dag 070707... #3