Inlägg från: Fru The |Visa alla inlägg
  • Fru The

Vår dag 070707... #3

förhoppningsis

Ja verkligen stressmoment med tärnor. Fast första förstår jag verkligen varför hon inte kan eller vill. Den andra skyllde bara på nollning m.m. Nu är jag på min tredje och det är skönt att det verkligen är bestämt..

Ja färgtemad blir hon mest av blommorna. Kornblått och silver funkar inte så bra ihop. I så fall någon blå-grå färg. Men för mig räcker det med hårblommor och buketten. Resten löser ju sig!

Flyger med Singapore Airlines, så vi har valt ett förstklassigt flyg. Bok ska jag plocka med mig.. Får köpa med mig någon pocket som jag sedan kan lämna hos brorsan ifall bagaget blir för tungt hem.

Mamma påminde oss just om passen, biljetterna, pengarna och reseförsäkringen. Så nu har vi nog fått med det viktigaste i alla fall.

Hoppas att det inte är förmycket folk på flyget och att vi får bra platser..

• Fru The

förhoppningsis

Missade nog att svara igår ang. konfettin. Den är varken köpt eller gjord. Den existerar inte ännu nämligen, men det är vår tanke på utsmyckning i alla fall. Hittade bilden på ebay, men tänkte kolla om det inte fanns att köpa billigt i Singapore först.

Placeringskorten är jag riktigt nöjd med. Än bättre blir de när jag har kalligraferat namnen på båda sidor med rött bläck!

• Fru The

förhoppningsis

Jo, ska man flyga så ska man ha det bästa! Nä, men sanningen att säga så var den bara några hundralapp dyrare än den billigaste när vi köpte våra biljetter och ett par hundra hit eller dit. Då tar vi hellre ett känt bolag och slipper mellanlandningar i Frankrike och så. Tycker det är nog med jobb att behöva checka in själv!

Har aldrig hört om bokbytarställen, men mamma har lämnat en hel del böcker hos brorsan innan så där kan jag byta om i alla fall. Annars läser jag mest i perioder och lyssnar även på böcker så mp3-spelarna är ett måste på resan. Dels för musik och även lite böcker då förstås.

Ska inte ha nån handväska alls med mig ner. Brukar aldrig använda någon mer än en miniryggsäck. Kommer dock köpa nytt därnere och då är det meningslöst att ha en som tar plats och vikt när vi åker hem!

Ska ju sy upp kostym till mig själv också och passa på och se om vi kan hitta bra presenter till toastmadame m.m.

Tänkte lite på tärnans halsband. Tror du det funkar med ett glimmande limegrönt hjärta till hennes silvriga klänning?

• Fru The

förhoppningsis

La förresten upp kort på tärnklänningen på min sida. Inget superbra kort, men så får ni se i alla fall.

• Fru The

förhoppningsis

Bilden på klänningen är inte jätteåtergivande. Blir bättre sen när hon har provat en gång till och vi har betalat den (hon betalar oss senare). Den är lite gråsilvrig med någon blå ton i. Nåväl. Hon föll pladask för den, och vi vet ju hur sånt är!

Smycket är ju inslaget och klart, det gjorde de ju i butiken, men det är silverkedja på det, så det bör inte skära sig i alla fall.

Kommer ju bo hos brorsan och nu verkar vi ha fått packat det mesta som vi kunde komma på. Köper pocket på vägen och så ska jag packa för skogsturen imorgon.

Tjejen är just nu iväg och hämtar tailänskt käk åt oss. Hungrig som bara den! Och så var jag morgonpigg i morse. Slår tillbaka nu.

Tur att man ska plocka svamp (vi förväller och fryser om vi inte äter upp den direkt) imorgon så man får lite koll på myrorna i både skallen och bena...

• Fru The

förhoppningsis

Tja.. den är inte särskilt blå. Ibland kan man se nån blåaktig ton i den i visst ljus. Lite stålgrå skulle jag nog säga, fast ljus stålgrå förståss.

Alla säger att jag kan ju lika gärna sy upp min klänning därnere. Och vist, det kan jag säkert, men jag har ju fastnat så för nixas och även om det blir en exakt kopia så hade det ändå kanske känts fel.. Vad vet jag? Och vikten.. Allt väger ju och en klänning med underkjol och hela köret blir säkert inte lätt viktmässigt.

Hur hade du gjort?

• Fru The

Men klänningen talade ju till mig och jag var på väg att ta med mig den hem direkt om det inte hade varit så att det var nästan 1,5 år innan bröllopet. Inte mer ändringar än längden och korta axelbanden, annars är den perfekt! Den kostar ju bara 2700kr här + 300kr i ändringar och 200kr för hyra av underkjol, så det är väl ingen stor kostnad för en vacker klänning?!

Ska beställa den så fort jag kommit hem, så hittar jag något som jag fastnar för därnere så har jag möjlighet att välja den!

• Fru The

förhoppningsis

Tar den när jag kommer hem.. Beställer den då och hämtar den i januari. Passar mig perfekt... Åh jag längtar efter min klänning!

Och jag har resfeber!!! Ska snart åka till mamma.. blir lugnare då..

• Fru The

förhoppningsis

Japp hämta klänningen i januari låter som en perfekt idé eftersom vi ändå ska uppåt och hälsa på mina blivande svärföräldrar då..

Svar på tråden Vår dag 070707... #3