Inlägg från: Fru The |Visa alla inlägg
  • Fru The

Vår dag 070707... #3

Gerda

Kladdkaka låter gott och jag tror säkert att barnrummet blir kanonbra!

• Fru The

Dalabrud-07

Okej, då förstår jag. Vi ska dels fotas ute av yrkesfotograf och sen kommer (hoppas jag) min mosters man som är hobbyfotograf att fota i kyrkan och resten av dagen.. Tillsammans med övriga gäster förståss..

• Fru The

Dalabrud-07

Förstår din besvikelse..

Fast jag tycker många missar skillnaden på värdpart och toastmaster. Toastmaster är festens dirigent och värdparet är den som bjuder in och ta emot svaren av gästerna. Värdpar var från början brudens föräldrar. Idag är det sällan så.

Vad jag förväntar mig av mina toastmadames:

*De håller festen i lagom tempo
    *Håller koll på tal, spex och sång

Kan väl kortfattat att de är festfixare. Något som de båda gillar och tycker ska bli jättekul.

Vi kommer själva bjuda in, men våra toastmadames har även valt att agera värdpar och ta emot anmälningar m.m.

Däremot gör vi festhäften, vigselblad m.m. själv. Bollar och kollar med dem såklart, men det är vi som skapar dem...

Att vara toastmaster är ett jätteviktigt uppdrag som måste bli bra. Känner din vän att det blir förmycket - välj en annan om du kan! *kram*

• Fru The

förhoppningsis

Hur ser era inbjudningskort och så ut då?

Musiken är svår. Vill inte heller ha det klassiska. Bara ut och leta och lyssna, lyssna och lyssna tills ni hittar det ni verkligen vill ha.

• Fru The

Dalabrud-07

Låter bra det.. själv har jag en tärna som inte vill lämna något definitiv besked om det inte ska vara nej i nuläget.. Lite bekymmersamt och tråkigt, men så är det av olika anledningar.

Just nu har vi fullt upp att hålla koll på en 23(!)-åring som beter sig som världens barnrumpa.. Hör väl inte hemma på denna tråden igentligen.. vet snart inte vad jag ska gör med tjejen som ska vara min kompis!

• Fru The

förhoppningsis

Låter helt underbart med korten!

Själv har vi kornblått, lime och hjärtan i temat... Det var inte bestämt från början men det passar oss bra!

Kompisen har flyttat ifrån oss nu. Eller rättare sagt så slängde vi ut henne. Kan inte ta hand om en 23-åring som beter sig som hon vore 14.. Strök henne just ur gästlistan också. Tilliten är på botten och det känns inte viktigt att bygga upp den heller.. Ingen som jag kommer sakna direkt. Så nära var vi inte..

• Fru The

förhoppningsis

Ja, beslut är alltid svåra att fatta, men alltid lika sköna när de är gjorda.

Nån mer än jag som har tänkt på att det bara är 11 månader kvar??

Korten var jättsnygga. Hoppas att ni får egna hemgjorda precis som ni vill ha dem.

Har köpt pappersnäsdukar och silkespapper och tänkte göra något kuvertliknande inslagning av dem. Men hur många servetter ska jag lägga i varje paket och hur många paket behövs till 60-70 pers i kyrkan? Någon som har en idé?

• Fru The

okej.. låter toppen!

Var hos floristen idag och pratade lite. Visade sig att riddarsporre som jag ville ha i håret inte är så lämpliga till det då de är rätt törstiga. Trist. Bara att tänka om alltså.. Fast jag fick rådet att kolla på konstgjorda om jag verkligen inte kunde tänka mig nån annan blomma eller smyckning. Dock är det svårt med just kornblå blommor..

Hade du något förslag ang. pappersnäsdukarna förresten? Vill så gärna börja lite smått med dem..

• Fru The

2 låter ju bra i så fall.. vill ju inte verka snål.. men hur många av dem?

Svar på tråden Vår dag 070707... #3