Vår dag 070707... #3
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Mrs WS
:) Tycker själv kameran var rätt kul, man vet ju aldrig vilka guldklimpar som kan komma med ;)
Mina föräldrar var väldigt bestämda på att betala middagen/festen. Sambons föräldrar har också sagt att de vill hjälpa till med ett bidrag.
Dock hade vi redan satt en budget som var rimligt för oss att hålla och räknade inte alls med hjälp från våra föräldrar.
förhoppningsis
Skrev ut en "tackdikt" i korten och ska sedan fylla på med särskilda tack för gåvor av olika slag för hand. Personligt och billigare än att köpa korten...
Vill göra en massa själv. Inte bara för att det är billigare, det är ju jättekul!
Placeringskorten gjordes med tanke på ekonomin. Detsamma med tackkorten egentligen. Men det är så kul att pyssla ju...
Vad mer kan man hitta på?
Det mesta är ju bokat så långt det är möjligt... Fast så har man ju hållt på sedan i februari också..
Gerda>>
Tack för listan.. får fundera lite på den. Läste nån tråd där någon hade gjort egna förpackningar med pappersnäsdukar till kyrkan.. Undrar hur många som kommer gråta.. *ler*
Mrs WS
Var lugn! Du hinner! Är kyrkan bokad så är det bara att köra på... *kram*
Mrs WS
Står för det själva som det ser ut i nuläget. Inga föräldrar har erbjudit och vi vill verkligen inte fråga... Vi är ju inte fattiga på något sätt, men med ett bidrag eller så skulle vi ju ha råd med catering och en lite längre bröllopsresa..
Någon som vet vart man kan åka inom Sverige på en trevlig tripp? Inte allt förlång från Göteborg bara. Tänkte på några dagar med kärestan efter bröllopet.
The
Det finns en jätte fin mall på Martha Stewart weddings - små fickor till pappersnäsdukarna - urgulligt!
www.marthastewart.com
Gerda
Urkass på engelska.. hur hittar man mallen på sidan? Vilket material gör man de små fickorna i? Funkar silkespapper? Hur många i varje fick? Och hur många borde jag göra med beräkning på 50 gäster?
Tacksam för svar!
the
Jag letar på sajten imorgon på jobbet :)
Det beror på fickorna du gör, men till kyrkan så tror jag att varje påse innehöll 3-4st.
De var mer som kuvert - och öppna i ena änden.
En annan variant var att slå in näsdukarna som presenter - men det tyckte inte jag var lika snyggt.
Gerda:
nä.. present låter väl så jobbigt och tråkigt.. vad heter servett på engelska då?
Har kommit till en lista med saker.. Jag hittar nog när jag har klickat igenom den förståss.
Har du något förslag på vad man ska använda för papper då?
the
tissue på engelska för näsduk. napkin är middagsserviett.
Man kan använda vilket fint papper man vill - kanske inte för grovt och tjockt för då ser näsdukarna så futtiga ut och kuvertet så kraftigt.