• Gabbies

Vår dag 070707... #3

Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)

• Svar på tråden Vår dag 070707... #3
  • l i s a

Jag hoppar på här efter att sambon enträget tjatat om just detta datum Eftersom han nu har bokat både vigsellokal och vigselförrättare till det lyckosamma datumet 070707 så blir det väl så Hade han varit en dag tidigare på att fråga om vi skulle förlova oss så hade vi haft förlovningsdatum 040404 också... hade ju varit kul med tanke på vigseldatum men det är lite svårt att ändra såhär i efterhand

• l i s a

lägger mig till listan också

The:Ytterby k:a.Kl 15.00
    Fannys mamma:Västlands k:a Kl 15.00
    Jomijon:Hjortberga k:a kl 16.00
    Helenrik:Hässelby villastadskyrka kl 15.00
    Ja ska bli en fru:MariaMagdalena K.a kl 16,00
    Gerda: Örebro ca. 17:00
    förhoppningsis 15.30 Boo Kyrka
    The Bride, Steninge kyrka,Halland,kl 16:00
    Enamorada, Tiveds kyrka, kl 15:00
    Koalasara: prel.Löddeköpinge kyrka 16.00, Skåne
    Dalabrud-07, St.Skedvi kyrka kl.14.00
    l i s a, Umeå Stadshus kl. 14.00

• lightfish

Hej tjejer! (Nåja, ni som minns mig) Trist att inte få vara med i denna tråd för ni verkar fortfarande vara några av de trevligaste sommaren 07.

Jag kämpar fortfarande för att kunna fixa ett studiebesök i ena kyrkan, vill helst klara av det på deras normala öppettider. Lite skrämmande att boka en ett besök på andra tider ju. Men om vi får den :D :D :D

• Gabbies

lightfish jag känner precis som du.. saknar denna tråd och dessa tjejer väldigt mkt.. helt klart en av de trevligaste trådarna i forumet.. :)

• Gerda

lightfish o gabbies

men ni hør ju fortfarande till denna tråd! :D Själv frustreras jag øver att inte bo på plats - det är så svårt att få till en tid med festarrangøren - de helger vi kan är de upp øver huvudet uppbokade och när de kan så passar det inte oss. :( Bokningen är gjord - men jag vill se lokalen ordentligt invändigt, sitta ner och prata med dem om menyer och dra fram en ordentlig offert, veta vad som ingår i dukningen så jag vet hur jag ska ha dukningen osv. osv.

Jag får nog skylla mig själv lite som vill ha så mkt kontroll *suck*

• l i s a

lightfish! jag "minns" nog inte, eller så är det för att jag är ny i tråden Känner igen ditt nick från tråden "sommaren 2007" dock! Har ni fått byta datum eller?

Gerda: Kul att se dej här också! Hur gick det att boka möte med fotograf och festfixare?

• Gerda

l i s a

Detsamma!

Nja, helgen vi hade tänkt oss nu i augusti var festarrangøren bokad med fest på fredag, brølloplørdag samt 2 cateringbeställningar :( Så det passar inte alls då. Vi førsøker komma fram till ett annat datum som kan passa - som kan sammanfalla med firandet av svärmors sambos 60-årsdag också... Inte så lätt när man inte bor på plats!

• l i s a

Gerda! Trist! Kan tro att det är jättesvårt att få ihop en tid med en arrangör om man inte bor på plats och har begränsad tid!

Vart bor du?

Måste fråga också, vad kostar en "festfixare" och vad har h*n för uppdrag från er? Det låter väldigt fiffigt men jag tänker mig att det är mycket dyrt också...

• Gerda

l i s a

Arrangøren är 2 kockbrøder, det blir:
    Lokalen (såklart ;))
    3-rätters
    dryck till maten (4 glas vin, avec och brudskål)
    serveringspersonal, bartender, en av ägarna kommer att vara som en ko-ordinator från start till slut.
    städning
    dukning ( men vi kompletterar antagligen med blommor ex.)

Räknar med ca. 20.000 før festen på ca. 35 personer plus minus beroende på antal gäster som kommer. Vi har inte bestämt helt säker tmo vi har råd med fribar eller inte efter maten.

• Gerda

Brøllopstårtan har vi speciella ønskemål från och tar utifrån :)

Vi bor i Oslo, gifter oss i Ørebro.

Svar på tråden Vår dag 070707... #3