Örebroare:
Vi hade det varmt, men inte olidligt varmt. Med hjälp av en skön havsbris och en siesta mitt på dagen så blev temperaturen alldeles lagom. Drygt 30, skulle jag gissa på.
Lokalen, ja. Det visade sig att det finns en del mindre roliga historier i relationerna mellan den tilltänkta lokalens ägares make och min blivandes föräldrar. Det kändes inte bra för oss att välja ett alternativ där det skulle ha varit obekvämt för den delen av familjen.
Men det vi har bokat idag känns faktiskt helt ärligt som ett ännu bättre alternativ! Vi kommer att ha bröllopsfesten på ett ställe som heter Sålla kvarn, någon mil utanför Linköping. Catering tar vi via P2 Golfinn här i Lkpg. Du kan se mer här (klicka vidare till Sålla kvarn): www.p2golfinn.se/sidor/start.htm
Mycket trevliga människor att ha att göra med - och ruskigt bra priser! Vi får dessutom ta med egen alkohol till festen, vilket får vår budget att ta glädjeskutt. Det blir alltså både billigare och bättre.
Som lök på laxen har jag kikat på en brudklänning idag, och bestämt mig för att köpa den. Det är en Nixa 787, som jag får köpa för 1800. Eftersom den finns här i Linköping har jag kunnat prova den. Det blir dessutom ingen fraktkostnad. Så nu har vi uträttat storverk på bröllopsfronten :)