14 juli 2007
Ja, det har jag inte börjat fundera på än. Men det är väl skönt, allt som man kan "bocka av" från listan!!!
Ja, det har jag inte börjat fundera på än. Men det är väl skönt, allt som man kan "bocka av" från listan!!!
Elisabet hjärta Christian :
Den var jättefin, har du provat den? Hoppas du hittar den och att den inte är alltför dyr!
Gabbies:
Näe, det är klart 800 kr gör ju lite skillnad. Jag tycker att det låter jättebra det ni har bokat!
Ikväll ska jag på fest igen, jag brukar verkligen inte festa ofta, men nu på somamren ringer kompisarna titt som tätt och undrar om man ska med på fest eller gå ut. Man måste väl passa på innan man är gift!!!
Nej, jag har också börjat kolla. Jag var i en bröllopsbutik här i örebro förra veckan med min bästa kompis. Jag hade kollat massor på internet och inte hittat nån som jag riktigt gillade, men det är ju inte så konstigt, för så som den ser ut på bild behöver inte alls vara det intrycket man får när man ser den på riktigt ohc har den på sej!!!
Jag provade en helt otroligt vacker klänning, Eddy K, som jag är helt kär i nu... men när jag skulle visa den för min pojkvän såg den jättetråkig ut och inte alls så exklusiv som den var! Men den här var lite dyrare än de du hittat, kostade 9500 kr...
Vi har inte bestämt budget än, jag gjorde en lite snabbt på BT, inklusive bröllopsresa hamnade det på runt 200 000 kr.
Men vi ska väl snart sätta oss ner och fundera på hur mycket vi vill lägga på bröllopet, mina föräldrar har sagt att de ska ge ett "rejält bidrag", vad nu det betyder? Men som sagt, vi får fundera lite. Vi ska dessutom köpa bostadsrätt nästa år, vi flyttar in i februari och den var inte helt gratis heller...
Ang klänningen så kommer jag förmodligen hyra den om jag väljer just den Eddy K, man får hyra för 4500 kr och då ingår småändringar och kemtvätt. tänker du köpa din klänning? Och isf, ska du ha kvar den eller sälja den efteråt?
Gabbies:
Klänningen var verkligen helt otroligt fin! Jag gillar speciellt kjolen... wow!
Jag tyckte iof den var häftig i röd, men jag förstår om du vill ha den lite mer klassisk!
Fast 11 månader är ju ganska lång tid, tycker du inte?
Kyrkan har vi bestämt, och prästen. Klänningen har jag bokat en idag, den som jag pratade om förut, Eddy K. Den är hur fin som helst!
I helgen har jag och M2b gjort en budget, det är ju många siffror som kan variera väldigt mycket, men nu har vi iaf ett hum, och gästlistan har vi ganska bra koll på, men den kan ju ändras under tidens gång!
Vi har kollat på en hel massa festlokaler och prel.bokat tre, men vi har inte hittat någon som är perfekt... antar att vi aldrig kommer göra det heller. Men i veckan var vi och kollade på en Bergsmansgård, själva festlokalen är en loge! Så olikt mej som egentligen tänkt mej nytt, fräscht och lyxigt på nåt nybyggt hotell ungefär. Men det här var väldigt charmigt... hm, riktigt svårt!
Idag var vi och kollde på slottet i Örebro och Elite stora hotellets festlokaler. Har ni sett Örebros slott?
lightfish:
har du några tankar om hur du vill att din festlokal ska se ut? Hur många gäster hade ni tänkt och sådär?
Elisabet hjärta Christian:
Gud vad mysigt det såg ut i den där logen! Vi har ju också funderat på att ha festen i en loge, isf kanske vi kan bolla dekorationsidéer???
Men hur blev det med tältet, har du skippat den idén?
Ja, slottet ligger mitt i centrum, det är ju perfekt för alla som ska ta sej hem sent på natten och så, men det är ganska gammalt, du vet med långa stentrappor, salar med massa kungar på väggarna och så. Inte riktigt min stil. Men visst vore det en häftig grej att skriva i inbjudan? Därefter bjuder vi till bröllopsfest på slottet!!!
Jaha, då förstår jag! ska ni ha tälet utanför logen då eller på någon helt annan plats?