• mandelblomma

Hur gör ni?

Skit vilket trist sexliv!
    Måste bara skriva av mig!

Jag är tillsammans med en kille som tycker att det är helt ok med bara sex i sängen och att missionären är bäst. Han kommer aldrig med egna initiativ.
    Jag vill ha lite spänning! Inga avancerade saker (tror jag) men det jag har föreslagit för honom är sex på andra ställen i vårt hem, sex utomhus när vi är ensamma, sex i bilen. Jag har försökt att börja, men han avstyr alltid. Han vågar inte, säger han.
    Det är så tråkigt att bara göra samma.
    1. Lägga sig.
    2. Pussas.
    3. Missionären eller annan ställning som jag föreslår.

Idag föreslog jag ett litet rollspel, för att ändå göra vårt vanliga sex lite annorlunda. Frågade om vi kunde leka att han var försäljare som kom hit och som jag hade sex med.
    Han bara skrattade.

Min lilla fråga lyder:
    Hur är era förspel?

• Svar på tråden Hur gör ni?
  • mandelblomma

Hej och tack för svaren!

Vi har nu pratat om detta, eller iallafall försökt att prata. Han förstår inte mig, och han säger att han tycker att det var pinsamt när jag föreslog den (i mitt tycke) harmlösa roll-leken om försäljaren... Han förstår inte varför han ska behöva ta initiativ eller varför vi ska förändra något för vi har det ju så bra. Det finns ingenting som han vill ändra på, han har varit helt klar med att han ogillar förändringar. Det enda vi kommer fram till är att han urskuldar sig med att han är en tråkig människa.
    Det har han alltid varit och han har alltid låtit andra tjejer ta initiativet. Han förstår inte vad det är för fel i det.

Jag vill inte vara den som alltid bestämmer, jag vill känna lust ihop med någon!!

• pickolina

Vilken hemsk situation du sitter i måste jag bara säga.... Det låter, tyvärr, som att du måste se över ditt förhållande och vad du vill ha/behöver ha för att leva lycklig i framtiden och det låter onekligen som att han inte är den rätta mannen att ge dig detta.

Skickar en massa styrkekramar!

• mandelblomma

Men jag vill att det ska fungera! Det har varit en otroligt lång och svår väg att komma dit där vi är idag. Jag har brutit upp med allt i mitt gamla liv och orsakat en stor omställning för mina barn, bara för att jag ville leva med honom.

Kan man ändra sig och tänka att 6 inte är så viktigt? Hur i så fall?

• pickolina

Klart du kan försöka men helt ärligt så tror jag inte att man kan leva lyckligt om man försakar ett av sina grundläggande behov. Vare sig det handlar om sex eller något annat.

• mandelblomma

Något förslag på hur jag ska säga?
    Kanske något som ritkigt skulle få honom att tänka till?
    Jag är en snäll tjej som gärna tar alla i försvar, även om det är jag själv som drabbas... Men i detta fallet skulle jag vilja ge honom en tankeställare.

• pickolina

När ni pratat om detta...har du då verkligen berättat för honom hur viktigt det är för dig??? Att du behöver detta för att känna dig älskad och för att vara lycklig och att du kanske inte vet hur framtiden kommer bli om ni inte försöker hitta en lösning som fungerar för er båda och inte bara för honom. Det handlar om att ge och ta och just nu så tycker han att det ska vara på hans villkor.... Han måste inse hur viktigt detta är och hur mycket det förstör och att ni måste hitta en väg att lösa det så att båda (inte bara han) är nöjda och kan leva lyckliga tillsammans resten av erat liv. Annars kanske det inte finns någon framtid.

Detta måste han nog få höra, men på ett mjukt och pedagigiskt sätt så klart... Om det kommer fram för hårt och kravfyllt blir det nog bara en motsatt effekt, men du verkar inte alls vara så mot honom så jag inte det är något problem.

• mandelblomma

Jo, jag har sagt att det är jätteviktigt för mig (läs min andra tråd om att känna sig sexig och åtråvärd).
    Han kommer själv till slutsatsen att då får vi gå isär. Det känns som ett hot och då backar jag.

• pickolina

Fy vad trist! Å vilken egoistiskt kille måste jag även säga... :( Det låter ju liksom inte som att du och er gemensamma framtid är så viktig för honom om det inte är på hans villkor då....

Tyvärr låter det ju som att det bara finns två alternativ, att bryta upp eller leva olycklig och otillfredsställd.. :( Jag önskar jag hade något magiskt knep att ge dig som kunde få honom att åtminståne försöka men det har jag inte och tyvärr kan man inte ändra en människa hur mycket man än vill. Personen måste vilja det själv...och han vill uppenbarligen inte... Då har du bara makten att förändra dig och ditt liv för att göra dig själv lycklig.

Jag har sett på nära håll hur det kan bli när ett par håller ihop pga kärlek trots samma problem som du beskriver....och så vill jag själv inte leva.... :( Det är inget liv!

• mandelblomma

Jag tror att det är lättare att bryta upp om man kan vänta sig en framtid med en annan man, och förvänta sig att man ska få det bättre. Jag blir helt deppig när jag tänker på att jag ska gå ensam igen. Jag har verkligen kämpat för att få denne man intresserad av mig.

• pickolina

Jag kan förstå lite hur du känner... Jag blir helt knäckt av att bryta upp och jag drar alltid ut på det så länge jag kan, tills det bara inte går längre... Enda gången det varit hyffsat lätt att bryta upp var när jag blivit förälskad i en annan kille.

Uffa... Lider med dig!..

• mandelblomma

Jag har bestämt mig för att göra något drastiskt... Jag har packat och lägenheten kommer vara tom på mig och barnen när han kommer hem.

• pickolina

OJ!... Här händer det grejer... Jag tror att du gör helt rätt. Antingen kommer det att leda till att han vaknar upp och att ni kan hitta ett sätt att leva tillsammans som gör er båda lyckliga, inte bara den ena...eller så kommer du hitta någon annan, någon som kommer kunna göra dig lycklig...och det är större chans att träffa mannen i sitt liv om man släpper taget om det förflutna och går vidare så att man är fri och öppen för ett förhållande när HAN dyker upp...

Håller tummarna för dig, hur det än slutar så hoppas jag och tror att det kommer bli bra.

Vad stark du är! :)

• Kickit

WOW, jag älskar när människor tar ansvar för sin egen lycka istället för att placera den i händerna på en annan person. Tro mig, ibland har jag problem med det själv. Men du visar dig stark och jag blir riktigt inspirerad.

• Rosenhaga

Mandelblomma,

Hur går det för dig?

Svar på tråden Hur gör ni?