Inlägg från: Brud_juni2007 |Visa alla inlägg
  • Brud_juni2007

Summan av allt

Ha! Jag hittade också hit!

• Brud_juni2007

Får jag lov att klaga? Allt känns skit!! Ok, inte allt, men mycket...

I måndags gav jag mig ut för att springa och bräcka min usla midnattsloppstid. Jag lyckades! Men lyckades också snubbla och skrapa upp armbåge och knä och sätta mig i en stor lerpöl. Fortsatte dock att springa, lerig, blodig och skamsen...

I tisdags när jag vaknade hade jag en stor blåsa på en tå. Tog första bästa nål och stack hål på den (blivande sjuksköterskor tänker inte alltid med huvudet). Några timmar senare var hela tån ilsket röd, varm och gjorde jäääätttee ont. Jag hade förstås petat in bakterier med den icke sterila nålen. Jag haltade och ville nästan grina, så ont gjorde det. Nu har jag visserligen kurerat min onda tå med hjälp av kompresser, alsolsprit och plastpåsar. Mycket elegant måste jag säga! Kan ju inte få ner foten i en normal sko utan måste visa upp bandageringen i ett par sandaler.

Men nu till det värsta: JAG VILL INTE GÅ I SKOLAN!!! Jag har haft så roligt hela sommaren och nu måste jag sitta instängd i en föreläsningssal och vara tyst. Det är hemskt! Jag förstår inte hur jag har orkat plugga så här länge (6 år redan!!). Och när jag bara har ett ynka år kvar känns det som om jag bara vill därifrån.

Och nästan ännu värre. Det är 10 månader kvar till mitt bröllop! Hur ska jag orka vänta????

Till råga på allt uselt denna vecka spöregnar det i Stockholm. Har naturligtvis glömt paraplyet hemma varje dag och blivit sjöblöt och nu har jag ont i halsen också.

Sist men inte minst. Jag har mens.

Phhuuu... tack för att ni lyssnade.

• Brud_juni2007

Jag kan illustrera mitt känslomässiga tillstånd så här:

tänk er en fyraåring som är hungrig och arg för att han inte får köpa godis i affären - han lägger sig ner på golvet och skriker och bankar med nävarna i golvet.

Varför kan vi vuxna inte få göra så? Jo förresten, det var nog precis vad jag gjorde i mitt förra inlägg.

• Brud_juni2007

Gemma, jag lyssnar nästan aldrig på radio, så jag har inte Paris i huvudet.

Tack för uppmuntran i alla fall. Massage låter som en dröm. Jag ska nog be A lite snällt att knåda mina spända axlar. Jag förtjänar det idag, för trots uselt humör och plastpåse på tån har jag lagat en god middag och varit snäll.

Visst är det roligt med gamla dagböcker och brev till sig själv från mellanstadiet. Mina föräldrar flyttade nyligen och kom med en hel kartong med sånt.

Har du resfeber? Jag hatar att flyga. Är alltid rädd för att störta, men hittills har det gått bra.

• Brud_juni2007

Hej tjejer! Tillbaka efter ett litet BT uppehåll. Har tankarna på helt andra saker än bröllop just nu... Åter nöjd med livet och även skolan känns rolig och inspirerande igen. Har bytt ämne till min uppsats. Ska nu skriva om organdonation och det är jättespännande!!

Ska snart köra till Arlanda för att hämta svärföräldrarna som kommer på besök. Det ska bli trevligt att ses. Senast var ju i julas. Jag räknar med att A och hans mamma kommer att diskutera vilt om våra bröllopsplaner, eftersom hon tar sig rätten att tycka till om precis ALLT. Men men, jag ska hålla mig lugn, dricka ett extra glas champagne och låta A ta konflikterna.

Trevlig helg vänner!
    Kram!

• Brud_juni2007

Godkväll damer.
    Jag är helt slut! Emotionellt utmattad efter 35 timmar med svärföräldrarna. Allt går bra, de är snälla, mina föräldrar är exemplariska... jag är ändå helt slut!
    Bröllopsdiskussioner känns inte alls så romantiska som när jag och A pratar ensamma.
    Hej då. Nu däckar jag i säng.

• Brud_juni2007

Trollsländan, jag får rysningar, vad vackert!!

Lapinette, låter spännande (kanske lite för spännande) med budgivning!

Mammor är bra. Min mamma är jättebra. Mina båda föräldrar faktiskt. Jag blir nästan aldrig irriterad på dem. Min syster däremot verkar ha helt andra föräldrar än jag, hon irriterar sig på dem jämt och ständigt. Undrar om jag lever i någon slags bubbla eller kanske är vi bara så olika. Jag vet inte...
    Däremot kan jag efter denna helg konstatera att jag kan irritera mig väääldigt mycket på min svärmor. Jag känner mig lite hemsk att jag blir så arg. Men kvinnan kommer in i mitt hem och börjat tjata om att vattna blommor, damma och laga mat när jag har förberett, städat och fixat så att de ska ha det bra. Hon är helt oresonlig när det gäller att prata om bröllopsbudget. Sista kvällen de var här hade jag hjärtklappning och svårt att andas. Egentligen mest för att jag vill att vi ska komma så bra överens. MEN!! Jag gillar A:s föräldrar ändå. De har massor av bra kvaliteter och är varma människor. Det sköna är att jag får klaga på dem till A. Han bara skrattar och säger "ja, nu förstår du kanske hur min uppväxt var". Själv tål jag inte höra att någon annan kritiserar mina underbara föräldrar.

Nu ska jag försöka fatta galoppen i en etikbok som jag ska använda i min c-uppsats.

Ciao!

• Brud_juni2007

Izunia, jag blev full i skratt när jag läste om dina svärföräldrar. Låter som om vi haft ombytta roller. Jag och A är inte så värst ordningsamma. Trots att jag städade och fixade innan de kom hit kan jag förstå att en pedant tycker vi har stökigt. Vad jag dock inte kan tolerera är när någon annan städar i mitt hem (en annan sak vore förstås om jag betalade för det ) Så hemma hos mig förra helgen var det jag som stökade ner och min svärmor som plockade undan efter mig! Grrrr.... Fattar att du blev irriterad. Dom var ju hemma hos dig och stökade ner!

Igår var jag på vaccinationscentralen och blev sönderstucken. Två sprutor i vardera arm (ok, lite att ta i, kunde ha delat upp det på två tillfällen men jag kände mig som en tuffing). Två timmar senare låg jag däckad i soffan och kunde inte röra armarna. Vaccinationerna var alltså för min Tanzaniaresa som närmar sig (åker den 12/10).
    Idag har jag känt mig riktigt risig. Huvet känns som en uppsvälld vattenmelon. Men mamma övertalade mig att följa med ut i skogen och plocka svamp. Å det var härligt! Nu har jag massor av svamp i frysen!

Börjar lite smått kolla på brudklänningar på nätet, mycket på Blocket. Vad mycket skit som säljs! Ibland ser man riktigt äckliga fluffiga monsterklänning som är fotade hängandes på en ful galge, och priset är ett skämt! Vad håller folk på med!??? Jag är lite rädd för att gå och prova i butik förrän jag vet vad jag vill ha. Rädd framförallt för att fastna för någon alldeles för dyr klänning. Så blev det ju med ringen. Jag förälskade mig i första ringen jag provade och sen fanns inga andra alternativ för mig. Det fick bli den ringen, fastän den spräckte vår ringbudget en aning.

Ha det gott vänner!

• Brud_juni2007

GRATTIS Lapinette! Vad härligt att ni fick den!!!

Tanzaniaresan blir en kombinerad studieresa och semester. Ska åka till ett sjukhus vid foten av Kilimanjaro och observera läkare och sjuksköterskor. Då åker jag givetvis på safari på helgerna. Sisa vecka kommer Alex ner och vi träffas på Zanzibar och badar och leker med delfiner och havssköldpaddor. Ska bli sååå härligt!

Trevlig helg!

Svar på tråden Summan av allt