Inlägg från: Brud_juni2007 |Visa alla inlägg
  • Brud_juni2007

Summan av allt

oj då, jag skrev visst inte A som jag brukar. Jaja, man är väl inte längre så anonym här... hihi

• Brud_juni2007

Utvandraren, å vad härligt lyxigt hotellet verkar!!

• Brud_juni2007

Gemma, glosor är så otroligt tråkigt att läsa in. Jag var en riktig hejare på glosor en gång i tiden. Jag fick in en teknik där jag skrev upp glosor och svensk översättning på ett papper, täckte över glosorna och skrev om och om igen, tills jag fick alla rätt.

Har just varit och tränat spinning och bodypump (kombinerat pass). Tog det lite lugnt med vikterna för att inte ta ut mig som förra gången (ni minns väl, ett pass på sats och jag gick på smärtisar i en vecka!). Det var hur kul som helst! Känner mig taggad att fortsätta. Målet: en jäkligt snygg kropp till juni - så jag kan ha axelbandslös klänning utan att gäddhänget förstör!

Är ensam hemma. Funderar på att ta ett krafttag och putsa våra fönster.

• Brud_juni2007

Gemma, politiska diskussioner i vårt hem brukar också bli rättså häftiga...

• Brud_juni2007

Gemma, ditt hem ser väldigt vackert ut! Jag föreställde mig faktiskt ditt hem i just den här stilen. Du är på många sätt väldigt lik min kusin, som bor i Kuala Lumpur och är också "lyxhustru" (hon pluggar stenhårt). Hennes hem ser precis ut som ditt! Härligt när ens tankar om er BT tjejer stämmer.

• Brud_juni2007

Bodypump igen!! Visst är jag duktig! Och jag la dessutom på lite mer vikter! Känner mig som världens kralligaste!!

Lapinette, jag är verkligen glad för er skull! Vad härligt att få inreda och fixa i en ny helt egen lägenhet!!

Gemma, hoppa inte runt i högklackat nu! Ligg med foten i högläge.

Ja just det, har fått erbjudande om att köpa en Maggie Sottero begagnad för 3500! Känns nästan för bra för att vara sant. Jag gillar modellen på bild, men måste naturligvis prova den först innan jag bestämmer mig.

Hejs svejs!

• Brud_juni2007

Izunia och Lapinette, modellen Dion. Jag tycker den är väldigt söt, inte riktigt vad jag hade tänkt mig från början men det är absolut värt att prova den. Kanske känns den helt rätt och då tvekar jag inte att köpa den (även om jag inte ens provat en enda brudklänning än).

• Brud_juni2007

Godkväll, tittar in lite snabbt innan sängdags. Är sällan inne här numera, oftast läser jag bara era inlägg men orkar sällan skriva. Jag är helt fokuserad på uppsatsskrivande och planering inför Afrika-resan. Nu har jag dessutom åkt på nån äcklig virusinfektion som tvingar mig att stanna hemma och vila upp mig. Får världens ångest av att inte kunna vara produktiv. Hoppas jag blir frisk snart! Mycket te med honung och c-vitamin...

På fredag ska jag prova MS klänningen. Jag hoppas verkligen på att den är fin och att jag blir förtjust - för en MS till bättre pris kommer jag aldrig att hitta.

A har börjat läsa finska (mitt hemspråk) och mitt hjärta gör volter varje gång han tränar glosor... Han är underbar!!

Utvandraren, låter underbart med svampplockning. Måste hänga med mamma ut i skogen snart igen. Min favorit är trattkantareller och sist vi var ute hittade vi inga.

Hoppas ni andra mår strålande!!
    Kramar!!

• Brud_juni2007

Lapinette och Utvandraren, jag åker den 12/10 - alltså om exakt tre veckor!! Första anhalten är staden Moshi vid foten av Kilimanjaro. Där ska jag praktisera på ett sjukhus i ca tre veckor, åka på safari på helgerna, mm. Sedan åker jag buss till Dar es Salaam och tar båten till Zanzibar, där A möter upp mig och min reskamrat. Vi vet inte ännu var vi ska bo, men vi vill satsa på sol och bad. Där stannar vi en vecka innan det är dags att åka hem igen.

Ska försöka skriva på c-uppsatsen hemifrån. Inte det lättaste... Jag brukar alltid åka till skolan och jobba där. Det är liksom lättare att vara diciplinerad där.

Lapinette, låter kul med badrumsinredning! Inredningstidningar är superhärliga att läsa!

• Brud_juni2007

JAG HAR KÖPT MIN BRUDKLÄNNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det känns helt fantastiskt och väldigt overkligt, men idag köpte jag klänningen med stort K! Det blev MS Dion. Hade som sagt lagt ut en annons som jag fick massor av svar på. Dion var inte modellen jag tänkt mig från början, men inte långt ifrån. Eftersom priser var helt otroligt (3500!) kände jag mig liksom tvungen att prova. Hade inte förväntat mig att den skulle kännas så rätt. Den var verkligen JAG! Både min syster och bästa väninna kände också att den var rätt för mig. Så jag slog till. Så nu sitter jag här, 9 månader före mitt bröllop och har min drömklänning hemma. Jag ska såklart inte visa den för A, men det är väldigt svårt att låta bli att tjuvkika på den ibland.

Lite tråkigt i det underbart roliga är att jag nu inte längre kan gå och prova olika klänningar. Det var det första jag provade... Men det var kanske meninen ändå... I natt drömde jag om klänningen och att allt kändes perfekt. Precis samma känsla infann sig idag.

Kram!!!

Svar på tråden Summan av allt