Inlägg från: Brud_juni2007 |Visa alla inlägg
  • Brud_juni2007

Summan av allt

Lapinette, jag det känns underbart! Jag är inte särskilt rädd att ångra mig. Jag fattar ofta mina beslut väldigt snabbt. Det var likadant med förlovningsringen. Jag blev kär i den första jag provade, och trots att jag säkert provade 100 stycken efter den visste jag att den första var som gjord för mig. Jag var verkligen inte inställd på att köpa den här klänningen men så fort jag såg mig i spegeln var jag helt såld. Nu återstår alltså nio långa månader innan jag får bära den. Ååå vad jag längtar!

• Brud_juni2007

Var är alla? När jag för en gångs skull sitter framför hemmadatorn är alla borta

Haft en mysig söndag. Fick med mig A ut i skogen för att plocka svamp. Så just nu lagar jag pasta med trattkantarellsås (med vitt vin, grädde och blåmögelost).

• Brud_juni2007

Lapinette, låter jobbigt. Det enda man ska göra såna dagar är att vara riktigt ynklig och tycka synd om sig själv och låta mannen skämma bort en...
    Å min pastarätt blev sååå god! Efter middagen trasslade vi in oss i vår lilla soffa med en godispåse och hyrfilm. Hur mysigt som helst. Och jag kan inte låta bli att undra om vi fortfarande kommer att ligga ihoptrasslade och pussas framför hyrfilmer om tio år som gifta och några ungar. Jag hoppas det i alla fall...

• Brud_juni2007

några ungar senare... ja ni fattar väl mitt svammel

• Brud_juni2007

Det var en väldigt vacker klännning! Jag hade nog inte förstått hur roligt det är med brudklänningar. Sen jag köpte min har jag tittat på massor på internet (det ni avrådde mig från, jag är busig) men känner precis som med förlovningsringen att jag har hittat RÄTT! Nu börjar jag fundera kring alla andra detaljer, typ slöja eller inte, bukett, frisyr, skor... Aaah... Jag längtar så jag spricker!

Igår ringde jag till en butik som säljer Maggie Sottero för att fråga hur mycket min klänning kostade. Och vilken njutning det var att höra hur mycket jag har "sparat" på att köpa en begagnad (den snåla jäveln jag är, njuter nästan lika mycket över priset som för klänningen).

Jag har bokat fotograf nu också. En kompis make, som är superduktig. Han har fotat mig förut. Dessutom lovade kompisen (även hon duktig på att fota) att fota mig gratis från morgon till en stund efter vigseln.

Ni märker kanske att jag pratar mycket pengar, men det är onekligen en viktig faktor när man planerar ett fint bröllop till budgetpris. Vi planerar att lägga 60 000 kronor på hela bröllopet. Jag är ändå övertygad om att vi kommer att få vårt drömbröllop med den budgeten så länge vi håller tungan rätt i mun.

Nu måste jag städa supersnabbt och förbereda fika. A's jobbarkompis med fru kommer hit om en timme!

• Brud_juni2007

Gemma, klänningen är hos mina föräldrar just nu. Så småningom kommer jag att ha den hemma, men då med strikta regler om när jag får titta på den.

• Brud_juni2007

Haha... nyfikna på hur en av minstingarna på tråden ser ut! Jag har massor av bilder på datorn, men har ingen aning hur jag lägger upp dom här.

Det var roligt Lapinette att träffa dig i verkligheten. Jag hade ju iofs sett bilder, men som du sa, skrift och verklighet stämde överens. Men jag vill ändå minnas att du blev förvånad över hur pratig jag var

Idag har jag och A bestämt oss för att vara lediga. Det enda på programmet är att A ska gå och vaccinera sig. Sedan får vi se, bio eller nåt annat trevligt.

• Brud_juni2007

Aaa Lapinette, avslöja inte mina laster här... förresten var det nationaldag som skulle firas. Sommaren är över och cigaretterna undanlagda.

• Brud_juni2007

Ok, jag lyckades lägga upp min bild på photbucket. men vet inte om jag vågar lägga ut den här... i och för sig är väl anonymiteten som bortblåst för länge sen...

• Brud_juni2007

Jag lekte med klossar!

Jag är 25 (snart 26). Har fått för mig att jag är en de yngre här. Men jag har kanske fel...

• Brud_juni2007

Ahaa... jag var inte yngst alltså! Känner mig stundtals vuxen faktiskt. Det känns som om mycket mentalt mognande hände någonstans mellan 20 och 23! A fyller 30 snart! Det däremot tycker jag känns läskigt. Att säga att min pojkvän är 30...

Ikväll blir det god mat och Idol och förhoppningsvis lägger jag mig i tid, för i morgon ska jag jobba (börjar 7). Lite nervös att komma tillbaka till jobbet (mitt UNDERBARA sommarjobb), det känns som jag har glömt hur man gör när man jobbar... Och sen har dom bytt lokaler också.

• Brud_juni2007

Jag gillar Gemma på lyset!

• Brud_juni2007

Izunia, jag är också en liten hustomte. Trivs superbra hemma och längtar ofta till att få komma hem och bara vara (även om jag har trevligt utanför hemmet).

Förresten, kollade du på Idol? Vi bakade pizza och kollade in Idolerna. Jag är en riktig Idol-fanatiker. Lite pubertalt kanske, men va fasen, det får man väl vara ibland. Ikväll tyckte jag att Nathalie var bäst! Och Clabbe sämst.

Nu är det natti natti för mig. Upp i ottan i morgon.

• Brud_juni2007

Felicia var också bra...

• Brud_juni2007

Gemma, jag förstår vad du menar. Mental mognad är väldigt individuellt. För mig handlar det om att jag känner mig vuxen och mogen (obs. stundtals bara) när jag inser att jag själv ansvarar och klarar av mitt liv. Att jag kan förstå mina egna resurser och begränsningar. Exempelvis tycker jag att det är skönt när jag kan konstatera att det jag inte förstår, beror oftast inte på mitt intellekt, utan på att fakta är dåligt förklarat. Förr kunde jag få panik över att jag inte förstod min omgivning - själva saknaden av kontroll. Nu inser jag att jag inte kan ha kontroll över allt i livet. Fattar du mitt svammel? - Det är mental mognad för mig. Sen struntar jag fullständigt i om jag är i "rätt mental ålder" för min omgivning. Det beror ju, precis som du säger, på omgivningen.

Har precis kommit hem från jobbet. A ska bjuda mig på någon god maträtt ikväll. Vi ska bara vara hemma och mysa. Orkar inte så mycket annat idag.

• Brud_juni2007

Zea - stort grattis! Vad vackra ni var!

Svar på tråden Summan av allt