Det var en väldigt vacker klännning! Jag hade nog inte förstått hur roligt det är med brudklänningar. Sen jag köpte min har jag tittat på massor på internet (det ni avrådde mig från, jag är busig) men känner precis som med förlovningsringen att jag har hittat RÄTT! Nu börjar jag fundera kring alla andra detaljer, typ slöja eller inte, bukett, frisyr, skor... Aaah... Jag längtar så jag spricker!
Igår ringde jag till en butik som säljer Maggie Sottero för att fråga hur mycket min klänning kostade. Och vilken njutning det var att höra hur mycket jag har "sparat" på att köpa en begagnad (den snåla jäveln jag är, njuter nästan lika mycket över priset som för klänningen).
Jag har bokat fotograf nu också. En kompis make, som är superduktig. Han har fotat mig förut. Dessutom lovade kompisen (även hon duktig på att fota) att fota mig gratis från morgon till en stund efter vigseln.
Ni märker kanske att jag pratar mycket pengar, men det är onekligen en viktig faktor när man planerar ett fint bröllop till budgetpris. Vi planerar att lägga 60 000 kronor på hela bröllopet. Jag är ändå övertygad om att vi kommer att få vårt drömbröllop med den budgeten så länge vi håller tungan rätt i mun.
Nu måste jag städa supersnabbt och förbereda fika. A's jobbarkompis med fru kommer hit om en timme!